MuscleMeat

Wanneer eten?!

dannos19

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m89
Massa
91kg
Vetpercentage
12%
Beste,

Ik heb een aantal vragen die hopelijk door jullie beantwoord kunnen worden.
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kan geen concreet antwoord vinden.

Stel je moet per dag (of het nou bulk, cut of onderhoud is) 2500 khal tot je nemen maar je ben laat klaar met sporten en moet optijd naar bed. is het dan raadzaam ivm vertering enz om je khal overschot tot je te nemen, zeg 600 khal?

Ik heb namelijk vernomen koolhydraten voor het slapen gaan omgezet kunnen worden tot vet.

Tegelijkertijd denk ik: je hebt ook gewoon je bouwstoffen etc nodig aangezien je net zware inspanning hebt geleverd. en zou je dit niet tot je nemen kom je onder je onderhoud uit en val je af, of je bouwt geen spier op etc..

Wie kan mij hier in helpen?
Maakt het überhaupt uit op welke gedeelte van de dag je je voeding tot je neemt of gaat het er enkel om dat je binnen de 24uur die 2500 genuttigd hebt?

Bedankt alvast.

Eet gewoon aan de hand van je doelen. Wanneer je eet en sport en de timing daarvan is secundair. Ik zou na mijn training wel een maaltijd plaatsen, maar dat is gewoon een kwestie van j voeding verschuiven. Je hoeft niet opeens meer of minder te gaan eten als je vroeger of later traint en je gaat geen extra vet aanzetten als je later op de dag koolhydraten eet.

Met andere woorden, maak het niet zo ingewikkeld voor jezelf.

Als je maar je kcal target hebt gehaald als je gaat slapen.

Ik vind een maaltijd lekker na het sporten, maar het maakt niks uit.
Gewoon persoonlijke voorkeuren.

• Topic Starter Topic Starter
Duidelijke antwoorden, kan ik wat mee. Bedankt!

Door mijn ploegendiensten is het vaak niet anders vandaar mijn vraag.

Gewoon je kcal aanhouden of ongeveer aanhouden , de fabeltjes van elke 2 uur eten gaan bij mij niet op...je kan ook gewoon 2-3 keer per dag eten als je dat fijner vind...of 15 keer..maakt geen verschil

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon je kcal aanhouden of ongeveer aanhouden , de fabeltjes van elke 2 uur eten gaan bij mij niet op...je kan ook gewoon 2-3 keer per dag eten als je dat fijner vind...of 15 keer..maakt geen verschil

Bedankt voor je info.
Toch heb ik over bovenstaande nog wel een vraag, misschien wil je dit verduidelijken voor me?

Stel ik lever 2000khal inspanning waar ik er nog maar 1000khal gegeten hebt. waar heb ik deze overige 1000khal dan vandaan gehaald, vetten?

Als ik na de inspanning dan toch die 1000khal nuttig waar gaat deze dan heen, herstel spieren?

Je hebt een dagelijks onderhoud. Die heb je zelf als het goed is berekend. Dit is je onderhoud waarop jij niet afvalt of niet aankomt. Eet je te veel kom je aan, eet je te weinig, val je af. Waar je de calorien vandaan haalt? Door je macros te behalen (Eiwit, Koolhydraat, vet) Wat je nog mist daar vul je het mee aan.

Bedankt voor je info.
Toch heb ik over bovenstaande nog wel een vraag, misschien wil je dit verduidelijken voor me?

Stel ik lever 2000khal inspanning waar ik er nog maar 1000khal gegeten hebt. waar heb ik deze overige 1000khal dan vandaan gehaald, vetten?

Als ik na de inspanning dan toch die 1000khal nuttig waar gaat deze dan heen, herstel spieren?
Uit je glycogeen voorraad, je bloedglucose, en als deze niet toerijkend zijn uit vet.
Het overschot dat je daarna eet gaat naar het aanvullen van deze voorraden, herstel, en een deel zal ookweer maar vet gaan. zonder vet aankomen gain je helaas geen spieren, maar je kunt het wel minimaal houden. Je kijkt beter over een dag verspreid want eten gaat niet direct gebruikt worden als je het eet, houd gewoon een overschot per dag van 300 en je zult niet heel vet worden

Terug
Naar boven