AndroidHealthClinic

Wanneer HIIT doen?

No1sPerfect

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m83
Massa
80kg
Vetpercentage
16%
Hoi,

wanneer kan ik nu het beste hiit doen?

Ik vindt HIIT na Krachttraining persoonlijk niet fijn... daarom doe ik het op rustdagen.

Dit is wat ik doe:

10:00
2x volkoren brood met kipfilet.

11:00
Whey Protein met Brinta

13:00
2x volkoren brood met kipfilet.

14:00
Whey Protein met Brinta

14:15
Begin van HIIT...

14:35
Klaar met HIIT...

Direct ernaa een banaan.

Kan dit kwaad? Aangezien ik best vol zit voor ik met de HIIT begin, en op een lege maag is zeker niet goed qua spierverlies etc...

Alvast Bedankt.

Je eet relatief veel binnen een kort tijdsbestek, realiseer je je dat?
In ieder geval, als je whey wil nemen, doe dat een uur voor HIIT en direct na.

HIIT is bedoelt voor een lange naverbranding, ik zou die banaan (fructose = snelle, eenvoudige suikers) even laten voor wat 't is. Zoals ik al zei, whey shake. Wil je toch iets eten, beter iets wat eiwitten bevat in plaats van koolhydraten ;).

Q

• Topic Starter Topic Starter
Je eet relatief veel binnen een kort tijdsbestek, realiseer je je dat?
In ieder geval, als je whey wil nemen, doe dat een uur voor HIIT en direct na.

HIIT is bedoelt voor een lange naverbranding, ik zou die banaan (fructose = snelle, eenvoudige suikers) even laten voor wat 't is. Zoals ik al zei, whey shake. Wil je toch iets eten, beter iets wat eiwitten bevat in plaats van koolhydraten ;).

Q

Wat raad jij mij aan? Hoeveel tijd tussen het eten?

Zal ik dan bijv...

10:00
2x boterhammen met kipfilet

11:00
Whey Protein met brinta

12:00
HIIT

12:40 (meteen na HIIT)
Whey Protein met brinta (of zonder brinta?)

15:00
2x boterhammen met kipfilet

18:00
avondeten

23:00
Kwark+Olijfolie

Zo beter?

Bedankt voor je reactie!

Laatst bewerkt:
normaal is zo'n 2,5 uur tussen elke maaltijd.
hoezo moet je "eerst naar huis fietsen"?

normaal is zo'n 2,5 uur tussen elke maaltijd.
hoezo moet je "eerst naar huis fietsen"?

2,5 uur 0_o... dan doe ik het fout. (en ik ben al 2 weken bezig, shit)

Om de shake te maken thuis, of moet het echt echt meteen na HIIT? Moet die shake dan trouwens met water?

zo snel mogelijk nemen om je spieren te voeden, dus shakebeker meenemen en direct drinken na je training. Het duurt een tijdje voor het wordt opgenomen vandaar direct nemen om zsm de spieren te beschermen en te voeden voor herstel.

zo snel mogelijk nemen om je spieren te voeden, dus shakebeker meenemen en direct drinken na je training. Het duurt een tijdje voor het wordt opgenomen vandaar direct nemen om zsm de spieren te beschermen en te voeden voor herstel.

Okej.. bedankt voor je reactie.. (maar melk of water) Water neem ik aan?

Maar is het nieuwe schema goed? Genoeg tijd er tussen?

Het maakt niet veel uit of je een uur, twee uur of drie uur tussen de maaltijden laat. Het is afhankelijk van wat je eet en hoeveel wat bepaalt hoe lang je lichaam erover doet om het allemaal te verteren en de voedingstoffen af te geven aan je bloed. Als je de hiit doet om vet te verbranden dat heeft het weining zin je kort na de hiit vol te stoppen met eten. Helemaal geen banaan of brinta. Met wat jij voor je hiit eet treedt er geen spierverlies op na een half uurtje cardio. Die hele gedachte is fout.

Het maakt niet veel uit of je een uur, twee uur of drie uur tussen de maaltijden laat. Het is afhankelijk van wat je eet en hoeveel wat bepaalt hoe lang je lichaam erover doet om het allemaal te verteren en de voedingstoffen af te geven aan je bloed. Als je de hiit doet om vet te verbranden dat heeft het weining zin je kort na de hiit vol te stoppen met eten. Helemaal geen banaan of brinta. Met wat jij voor je hiit eet treedt er geen spierverlies op na een half uurtje cardio. Die hele gedachte is fout.

Dat weet ik, mijn schema heeft genoeg kcal- eiwit/kh/v voor de cut. Maar ik wil het schema wel zo goed mogelijk hebben, dus daarom vraag ik voor de zekerheid of de uren er tussen juist zijn.

Ik maak me ook geen zorgen om spierverlies, ik dacht juist dat ik misschien te veel eet voor de HIIT. Heb namelijk gehoord dat vet verbranding pas plaatsvindt als er geen Koolhydraten zijn (of zijn verbrandt), Dan spreekt het lichaam het vet aan. Tog?

Dus hoeveel uren na HIIT mag ik geen koolhydraten?

Bedankt voor jullie reacties! Ik waardeer het echt :)

Okej.. bedankt voor je reactie.. (maar melk of water) Water neem ik aan?

Maar is het nieuwe schema goed? Genoeg tijd er tussen?

ja met water is prima. tijden zijn beter.
Wat Ben Stiller zegt klopt ook trouwens, maar persoonlijk zou ik sowieso wel die shake direct nemen om de spieren sneller te voeden. Goede HIIT is nogal een aanslag op je spieren en dan wil je ze snel voeden en snel je eiwitsynthese verbeteren/verhogen.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Jun 2012 om 20:17 ----------

Heb namelijk gehoord dat vet verbranding pas plaatsvindt als er geen Koolhydraten zijn (of zijn verbrandt), Dan spreekt het lichaam het vet aan. Tog?

Dus hoeveel uren na HIIT mag ik geen koolhydraten?

vetverbranding vindt plaats als je in de juiste hf zone zit en in je zuurstof system werkt. Heeft niks te maken met glucose wel of niet op zijn, dat is een fabeltje wat ze hier graag verspreiden.

Je kan een 60/90 minuten na je training gewoon een maaltijdje nemen met KH, no problem.

ja met water is prima. tijden zijn beter.
Wat Ben Stiller zegt klopt ook trouwens, maar persoonlijk zou ik sowieso wel die shake direct nemen om de spieren sneller te voeden. Goede HIIT is nogal een aanslag op je spieren en dan wil je ze snel voeden en snel je eiwitsynthese verbeteren/verhogen.

Ja zeker water doe ik minimaal 2,5l per dag... Een goede hiit is dat je amper kunt lopen, en je helemaal kapot zweet. Zo is het bij mij altans na de HIIT.

Bedankt!

---------- Post toegevoegd Thu 7 Jun 2012 om 20:20 ----------

vetverbranding vindt plaats als je in de juiste hf zone zit en in je zuurstof system werkt. Heeft niks te maken met glucose wel of niet op zijn, dat is een fabeltje wat ze hier graag verspreiden.

Je kan een 60/90 minuten na je training gewoon een maaltijdje nemen met KH, no problem.

hf zone? Hartslag tog? Die is bij mij altijd rond de 170 tot 190 tijdens HIIT.

(en ik heb nogwel al 6x hiit gedaan met meteen een banaan erna, zonde ofniet? :( )

Laatst bewerkt:
ja hartslag, wordt vaak uitgedrukt als hf hartfrequentie. je laag intensieve delen van je HIIT zakt je hf weer toch? (iig in het begin) Na een tijdje ga je weer meer glucose verbranden dan vetten.(is wat ik me nog herinner van mijn cursussen)

2,5 liter water is nog niet zo veel. Mag best wat meer.

ja hartslag, wordt vaak uitgedrukt als hf hartfrequentie. je laag intensieve delen van je HIIT zakt je hf weer toch? (iig in het begin) Na een tijdje ga je weer meer glucose verbranden dan vetten.(is wat ik me nog herinner van mijn cursussen)

2,5 liter water is nog niet zo veel. Mag best wat meer.

in mijn lage intensieve delen zakt het naar 170.. ik hoog intensieve delen loopt het wel op tot 190. Dit doe ik op de hometrainer op fitness.

Ja 2,5l water minimaal, ik probeer zo veel mogelijk.

Ik zou minimaal 2 uur voor je HIIT je laatste shake/maaltijd nemen ivm beschikbaarheid van de voedingsstoffen.
Als je bang bent voor spierverlies dan kan je tijdens of direct erna bijv. muscle protect van B&F nemen of een andere bron van snelle aminozuren en 20 minuten later Whey Protein.

Ik zou minimaal 2 uur voor je HIIT je laatste shake/maaltijd nemen ivm beschikbaarheid van de voedingsstoffen.
Als je bang bent voor spierverlies dan kan je tijdens of direct erna bijv. muscle protect van B&F nemen of een andere bron van snelle aminozuren en 20 minuten later Whey Protein.

Die eerste zin snap ik niet echt.

Nah ik ga niet nog supplementen halen... heb al whey, creatine.

Is het erg als ik 6x hiit ga doen per week? En dat is dan 3x na KT.

Dan eet ik na kt een banaan... en na hiit een whey shake? Wat denken jullie?

Zal wel slecht zijn voor mijn benen of niet? Maar ik kan tog geen progressie maken in de cut, dus?

Ja 6x per week is te veel, had ook al last van m'n knieën door te vaak HIT training te doen.
Beste is om twee keer per week te gaan zwemmen en dan daar een HIT schema te volgen, rennen is sowieso schadelijk en af te raden als je al redelijk wat spiermassa opbouwt door de extra druk op je knieën.

best wacht je 30a60min na je cardio sessie voor je wat eet.voor de optimale vetverbranding.vele overdrijven met snel eiwitten in te nemen.
spierafbraak gaat echt niet zo snel.
als jij een goed strik dieet hebt.met genoeg eiww etc.dan moet jij echt geen zorgen maken.

best wacht je 30a60min na je cardio sessie voor je wat eet.voor de optimale vetverbranding.vele overdrijven met snel eiwitten in te nemen.
spierafbraak gaat echt niet zo snel.
als jij een goed strik dieet hebt.met genoeg eiww etc.dan moet jij echt geen zorgen maken.

Ik eet een 160g eiwit.. is wel genoeg voor mijn gewicht tog? Mijn gewicht is gedaald van 75 kg naar 71 kg in 1,5 week. Volgens mij ben ik vooral vocht kwijt, kan niet anders...

Wat een geneuzel over details weer hier!!

HIIT zorgt er voor dat je meer calorieen blijft verbranden de uren na je training. Dus per saldo een grote calorietekort hebt na bijv. 24 uur.

Maakt weinig uit of je voor of na je HIIT wat eet. Sterker nog, HIIT is zo intensief dat ik zeker wat KH in mijn systeem wil hebben als ik HIIT

Terug
Naar boven