XXL Nutrition

Wanneer Squat en Deadlift?

Ect0morph

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
78kg
Dag allen

Ik zal even een introductie geven over mijn status.

1.89m
72 kg
weinig bodyfet

85 kg benchpress
100 kg squat
135 deadlift

Ben gestart op 64 kilo 6 maanden geleden en ben nu dus 8 kilo aangekomen
het is niet dat ik niet vooruit ga, maar ik wil een keer een duidelijk schema voor 3 dagen.
in de sportschool smeren ze me weer aan om elke dag alle spiergroepen te trainen wat ik dus niet ga doen.

wat ik nu doe is:

Maandag: Borst - Triceps
Dinsdag: Benen - Biceps
Donderdag Rug - Schouder

Kan iemand mij vertellen of dit goed is en of ik squat en deadlift op de dinsdag moet aanhouden of die 2 oefeningen op een aparte dag? ik merk dat die 2 oefeningen zoveel energie vragen dat ik soms merk dat ik
met biceps daarna weinig kracht over heb.

een goed schema voor 3 dagen is altijd welkom :D

kunt hem ook bij rug zetten. bij een split als omschreven lijkt me dat prima. net wat je zegt, kun je beter de energie verdelen.

vreemd die lengte, gewicht en kracht verhouding

Ik zou DL bij rug doen en SQ bij benen. Misschien kun je dan RDL ook bij benen doen als je wilt. En als je geen energie meer overhebt voor biceps zou ik ze op een andere dag doen.

Erg nuttige reactie man.

• Topic Starter Topic Starter

haha zeggen er meer, maar die stats zijn wel van max 3 keer :)

---------- Post toegevoegd 11 May 2013 om 12:26 ----------

Ik zou DL bij rug doen en SQ bij benen. Misschien kun je dan RDL ook bij benen doen als je wilt. En als je geen energie meer overhebt voor biceps zou ik ze op een andere dag doen.

Erg nuttige reactie man.

Dat is mischien wel een goede optie ja. zal het eens proberen. thanx

Laatst bewerkt:

Ik verbaas me telkens met mensen die onder 80 100 kg drukken... en squat niet hoger dan 100 xD
je bent 72 kg en 1.90... wtf man geloof die benchpress niet

---------- Post toegevoegd 11 May 2013 om 10:49 ----------

Erg nuttige reactie man.

hij is wel eerlijk.

Ik heb nog nooit iemand van 190. 73 kg... 100 kg zien drukken. klopt gwn niet

ik ben even lang als de topic starter en toen ik op zijn gewicht zat was dat gewicht douwen mission impossible
kun je een foto laten zien?

---------- Post toegevoegd 11 May 2013 om 14:10 ----------

en 6 maanden geleden was jij 64 kilo en 1.89 lang? sorry voor mijn ongeloof maatje maar dat kan niet

ik ben even lang als de topic starter en toen ik op zijn gewicht zat was dat gewicht douwen mission impossible

en 6 maanden geleden was jij 64 kilo en 1.89 lang? sorry voor mijn ongeloof maatje maar dat kan niet

Allemaal vetjes!:D

Als je voor kracht gaat gewoon squat bank en deadlift iedere dag, heel simpel voorbeeld:

Squat 5x5 superset met optrekken
Bank 5x5 superset met mp
Deadlift 5x5 superset met rows

Hierbij kun je verschillende varianten van squat bank en deadlift doen en verschillende bij-oefeningen
Ook afwisselen met intensiteit

succes

8 kilo aankomen is zeker mogelijk in een half jaar en al zeker met beginners kilo's maar ik bedoel 64kilo en 1.89 in het algemeen is ongeloofwaardig... maar als onze vriend hier de waarheid spreekt ben ik zwaar onder de indruk maar ik geloof er nik van.

---------- Post toegevoegd 11 May 2013 om 17:07 ----------

Als je voor kracht gaat gewoon squat bank en deadlift iedere dag, heel simpel voorbeeld:

Bank 5x5 superset met mp

Hierbij kun je verschillende varianten van squat bank en deadlift doen en verschillende bij-oefeningen
Ook afwisselen met intensiteit

succes

ik denk dat je hier een typefoutje maakt. iedere dag???:rolleyes:

Ik squat bank en deadlift 6xpw...

dan over train je de spieren toch gigantisch! je krijgt zo toch geen tijd om te groeien? je doet de zwaarste/beste compound oefeningen dan op één dag en hebt 1 dag in de week rust??? werkt averechts... als ik jou was ging ik vanaf maandag al voor een weekje supercompensatie. je zult zien dan je kracht en lichaamsgewicht positief gaat groeien.

tenzij je we hele andere doelen voor ogen hebben en ik geen idee heb wat jou doel dan precies is.

---------- Post toegevoegd 11 May 2013 om 17:19 ----------

ikzelf squat en deadlift trouwens 2x per week en doe 1x per week aan bankdrukken

mijn doel is kracht... puur en alleen kracht, massa interesseert me niets.

Maar overtraining? Nee overtraining ontstaat meestal omdat mensen technisch niet goed tillen. Als je technisch goed bent is er geen reden waarom je lichaam 6 full body trainingen per week niet aan zou kunnen. Wel is het natuurlijk zo dat je moet afwisselen met intensiteit. Ik train dus echt niet 6x zwaar maar heb veel verschillende varianten op onderdelen waarbij ik meer op techniek en houding moet focussen ipv op kilo's

Al mijn schema's worden van tevoren bepaald naar een wedstrijd toe en ik heb buiten mijn wedstrijden al 2 jaar geen beurt meer gemist, oftewel het word behoorlijk goed uitgedacht

Met bodybuilding doelen is het misschien niet verstandig iedere dag dezelfde groepen aan te spreken.

Waarom squat jij eigenlijk meer dan dat je deadlift?

Ik verbaas me telkens met mensen die onder 80 100 kg drukken... en squat niet hoger dan 100 xD
je bent 72 kg en 1.90... wtf man geloof die benchpress niet

---------- Post toegevoegd 11 May 2013 om 10:49 ----------

hij is wel eerlijk.

Ik heb nog nooit iemand van 190. 73 kg... 100 kg zien drukken. klopt gwn niet

Zijn er zat die onder 80 kg meer dan 100 kg benchen, is niet erg bijzonder hoor. Scheelt natuurlijk wel als de een 1.70 en de ander 1.90.
Maar zijn squat ivm bench is wel wat uit verhouding idd, bij mij scheelt t zo'n 50 kg.

• Topic Starter Topic Starter

Jullie hoeven het niet te geloven dat ik het aantal kilo's druk en het aantal kilo's aankom.
ik had ondergewicht en ben gewoon hard gaan trainen en eten en dan is dat makkelijk haalbaar.
en ik druk trouwens geen 100 kilo maar 85 kilo 3 x en de andere ook 3 x.

ironslave: maar als je op dit

Bank 5x5 superset met mp

niveau 6 dagen in de week traint over train je maar als je het varieert is het inderdaad best mogelijk.

taste of fire: bedoel je mij? klopt, maar ik deadlift en squad even veel in de week.

supersized: is inderdaad de normaalste zaak van de wereld maar de lengte 1.89 maakt het ongeloofwaardiger.

ectomorph: toppie jongen! mijn complimenten dan haha:1e:

Terug
Naar boven