XXL Nutrition

Wanneer welke supplementen?

ruben45

Dutch Bodybuilder
Waardering
4
Lengte
1m86
Massa
82kg
Vetpercentage
12%
Hallo,
Ik vroeg mij af wanneer ik welke supplements moet nemen.
Eergisteren was ik naar de body en fitshop gegaan en ze hadden mij de volgende supplementen verkocht:

Whey eiwit ( per 100 gram 5.3gram vet 7.3 gram koolhydraten en 7 gram eiwit)
Creatine monohydrate
HMB

Bij de Whey eiwit staat dat ik 1.75 scoops moet nemen bij 5-6 maaltijden. ( scoop is 30 gram. )
Ik vond het zelf een beetje veel om zoveel te nemen. Weet niet wat jullie mening is?

Bij de creatine staat dat je eerst 5 dagen lang 20 gram creatine per dag moet nemen en daarna 2.5 gram per dag.
Bij de meeste mensen zie ik dat ze 6 gram per dag en 2 gram sochtens 2 gram smiddags en 2 gram savonds.
Ik weet dus niet precies wat ik nu moet doen hiermee.

HMB
Daar staat dat je 4 capsules per dag moet nemen.
Op rustdagen 4 over de dag versprijd en bij trainingsdagen 1 sochtens, 2 voor de training en 1 na de training.
Zijn jullie het daar ook mee eens en hoeveel en wanneer nemen jullie HMB?

Nu neem ik:

Sochtens 1 eiwitshake zoon 50-55 gram + HMB
Voor het fitnesse: 50-55 gram eiwitshake 2 HMB capsules en 2.5 gram creatine.
30 minuten na het fitnesse neem ik nog een eiwitshake en HMB capsule.

Is dit aan te raden of zouden jullie het anders doen?
Alvast bedankt voor jullie advies.

Mvg

Ruben

Supplementen zijn Ge poederd voedsel. eet jij al genoeg gezond haal je echt alles uit je voeding. ga dan pas aan de supplementen.

Will je goede sups hebben.

Red meat is good creatine.( love russian people)

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor jullie reacties.

Whey en creatine is eigelijk het normale en HMB werd me aangeraden.

Hoop op meer goede reacties. :thumbup:

HMB zou ik niet meer kopen weg gegooid geld imo. Whey s,ochtends en na de training i goed 50gr is dan ok.
Creatine kun je beter nog ff mee wachten gezien ej 17 bent en waarschijnlijk net bent begonnen. Als je evengoed wilt doen neem dan elke dag 5gr op trainingsdagen na je training met iets wat suiker bevat.
Als je het echt serieus aan wilt pakken moet je eetschema maken en alles uitrekenen. Als je gewoon wat wilt trainen en daar wat uit wilt hale kun je ook gewoon elke dag 12 boterhmmen eten met vlees en flink aardappelen bij je avond eten. Probeer dan elke 2.5-3 uur te eten brood/rijst/pasta met vlees/vis. Lees je goed in op het forum je zult zien dat je het zo gek kunt maken als je zelf wilt. Het is maar net wat je wil en wat je ervoor over heb! eetse

• Topic Starter Topic Starter
ik fitness al vanaf mijn 15de.
Sinds een jaar ga ik meestal 5x per week naar de sportschool.
Een enkele keer als ik niet kan 4x.
Elke dag eet ik ongeveer 500 gram yoghurt/kwark
Ongeveer 100 gram whey eiwit
Probeer ook elke 3 uur te eten.

Terug
Naar boven