Fitness Seller

Warmte voor de spieren

Sinds ik train in mijn winterjas maak ik de gains van mijn leven.

Niets beter dan squatten in de sauna.

Op T-nation stonden ook tien gouden tips voor bb. Daar stond ook tussen dat het dragen van warme kleding een postieve invloed zou hebben(ook al is er geen onderbouwing).

• Topic Starter Topic Starter
Niets beter dan squatten in de sauna.

Schijnbaar niet, nee. Doe ermee wat je wilt:yawn:

@ TheDude, het is inderdaad best moeilijk te onderbouwen. Ook op het internet word er weinig over geschreven op bodybuild sites. Zelf denk ik dat het erg handig kan zijn, zeker met het herstel zag ik snel goede verbeteringen. Als anderen er ook voordeel aan hebben dan hoor ik het graag.

Denk dat de invloed van warmte op de spieren zo klein is dat het niet te moeite waard is om te zweten als een otter.

Warmte heeft inderdaad een pijnverzachtend effect op bepaalde blessures, maar dat heeft kou ook. Een ontsteking moet je b.v. Koelen en niet warm houden.

Laatst bewerkt:
Warmte laat het bloed beter circuleren. Als je alleen maar een t-shirt aanhebt kan de temperatuur tussen sets snel dalen. Ik train al 2 jaar met een trui en voelt veel beter aan.

ik train altijd in een trui, heb hem dit jaar 2x uitgehad denk ik omdat het 30+ was.
vind het wel lekker, warm is het toch
en die ventilatoren blazen echt heel koude lucht bij ons, niet ideaal als je bezweet bent.

Het verband nog niet gelegd dat het waarschijnlijk meer te maken heeft met een uur-anderhalf uur ontspannen dat u spierpijn verdween?

• Topic Starter Topic Starter
Het verband nog niet gelegd dat het waarschijnlijk meer te maken heeft met een uur-anderhalf uur ontspannen dat u spierpijn verdween?

Dat zou inderdaad een logisch verband zijn als ik een zwaar beroep of iets dergelijks zou hebben, maar dat is niet het geval. Behalve het trainen zelf, ben ik over het algemeen zelfs behoorlijk lui:o

Ik denk dus zeker dat de zon een positief effect heeft gehad op de spieren. Helaas valt het op het moment een beetje tegen met de zon:(

Was door mama lief vroeger altijd al verteld dat een infrarood warmtelamp helpt en goed is voor verkrampte of spieren waar spierpijn is, omdat het warm wordt.

Laatst bewerkt:
Denk dat de invloed van warmte op de spieren zo klein is dat het niet te moeite waard is om te zweten als een otter.

Warmte heeft inderdaad een pijnverzachtend effect op bepaalde blessures, maar dat heeft kou ook. Een ontsteking moet je b.v. Koelen en niet warm houden.

Word overigens niet door iedereen aanbevolen. Zoals bij veel dingen, er zijn voor-en tegenstanders van.

Word overigens niet door iedereen aanbevolen. Zoals bij veel dingen, er zijn voor-en tegenstanders van.

Bij een acute ontsteking wordt de ontsteking best gekoeld (tenzij uitzonderingen a la een spierscheur, om andere redenen). Warmte bij een acute ontsteking zal nooit of te nimmer worden aanbevolen door een bekwame arts. Dus graag je onderbouwing of ervaring hierover :o

naast dat warmte de ontsteking zal verergeren zal het eveneens zorgen voor een vergrote kans op myositis ossificans.
Wie gaat dit aanraden?

Bij spierpijn wordt er toch vaak reflexspray (of zoiets) gebruikt.
Dat wordt ook warm dus er kan wel iets van waar zijn.
Alhoewel dat ik denk dat je zo snel herstelde omdat je van in de zon te liggen vitamine D of zoiets opneemt.
Dacht dat ik hier (of ergens anders) eens iets had gelezen over het effect van de zon. Dacht dat bij voeding eens iets stond dat je als je veel in de zon ligt vitamine D opneemt/aanmaakt/wat het ook mag zijn.
En een infraroodlamp is gewoon een vervanger voor zonlicht.

Bij een acute ontsteking wordt de ontsteking best gekoeld (tenzij uitzonderingen a la een spierscheur, om andere redenen). Warmte bij een acute ontsteking zal nooit of te nimmer worden aanbevolen door een bekwame arts. Dus graag je onderbouwing of ervaring hierover :o

Heb ik dan gezegt dat het warm gehouden moet worden? Ik zeg alleen dat er voor-en tegenstanders zijn wat betreft het koelen van een blessure.

Heb ik dan gezegt dat het warm gehouden moet worden? Ik zeg alleen dat er voor-en tegenstanders zijn wat betreft het koelen van een blessure.

Nee maar wel dat het niet vaststaat dat een blessure moet gekoeld worden. Indien je daar een artikel over hebt, lees ik het graag. In mijn cursussen echter nooit enige twijfel gelezen over wat ermee te doen.
Ik wil geen wijsneus zijn hoor: als je me iets kan doen lezen wat ik niet wist (van enige betrouwbare bron) zal ik dankbaar zijn.

Spieren MOET JE ALTIJD WARM HOUDEN !

Wat mijn kinesist zei is ga in een warm bad liggen (waardoor je spieren ontspannen) en maak je rug een bol, Je zal zien achter 10 min voelt je rug als herboren aan.

En lerares die een bepaalde ziekte had aan bloedsomloop moest een koud-warme douche pakken wat betekent eerst je water tot 30 graden daarna Direct 18graden daarna 30 graden enz.. Dat 10 min volhouden en is Zéér goed voor je spieren ook btw ! (gehoord va topsporters).

Maar of je meer gaat gainen door je gewoon wat warmer te kleden ? Don't think so ..
Je mag je spieren gewoon niet koud laten worden daardoor dat je niet meer dan 2min tussen je sets mag doen anders koelen je spieren af en krijg je letsels.

En de zon doet meer dan je warm maken hoor ..
Je lichaam maakt een bepaald vitamine aan (ik denk A maar weet het niet meer zeker Waardoor je beter/sneller kan groeien) Kijk maar naar iemand die elke dag in de zon zit/iemand die constant binnen zit..

Terug
Naar boven