MuscleMeat

Warmte voor de spieren

Hmm ik heb ook al wel eens gelezen over dat de zon (en dan voornamelijk de warmte ervan) het herstel bevordert. Zo is er een Nederlandse sprinter die traint in Jamaica met de echte toppers en hij zegt ook dat hij daar vaker kan trainen doordat hij daar sneller herstelt.

Spieren MOET JE ALTIJD WARM HOUDEN !

Wat mijn kinesist zei is ga in een warm bad liggen (waardoor je spieren ontspannen) en maak je rug een bol, Je zal zien achter 10 min voelt je rug als herboren aan.

En lerares die een bepaalde ziekte had aan bloedsomloop moest een koud-warme douche pakken wat betekent eerst je water tot 30 graden daarna Direct 18graden daarna 30 graden enz.. Dat 10 min volhouden en is Zéér goed voor je spieren ook btw ! (gehoord va topsporters).

Maar of je meer gaat gainen door je gewoon wat warmer te kleden ? Don't think so ..
Je mag je spieren gewoon niet koud laten worden daardoor dat je niet meer dan 2min tussen je sets mag doen anders koelen je spieren af en krijg je letsels.

En de zon doet meer dan je warm maken hoor ..
Je lichaam maakt een bepaald vitamine aan (ik denk A maar weet het niet meer zeker Waardoor je beter/sneller kan groeien) Kijk maar naar iemand die elke dag in de zon zit/iemand die constant binnen zit..

Sinds ik elke dag in de zon train, maak ik de gains van m'n leven!

Spieren MOET JE ALTIJD WARM HOUDEN !

Wat mijn kinesist zei is ga in een warm bad liggen (waardoor je spieren ontspannen) en maak je rug een bol, Je zal zien achter 10 min voelt je rug als herboren aan.

En lerares die een bepaalde ziekte had aan bloedsomloop moest een koud-warme douche pakken wat betekent eerst je water tot 30 graden daarna Direct 18graden daarna 30 graden enz.. Dat 10 min volhouden en is Zéér goed voor je spieren ook btw ! (gehoord va topsporters).

Maar of je meer gaat gainen door je gewoon wat warmer te kleden ? Don't think so ..
Je mag je spieren gewoon niet koud laten worden daardoor dat je niet meer dan 2min tussen je sets mag doen anders koelen je spieren af en krijg je letsels.

En de zon doet meer dan je warm maken hoor ..
Je lichaam maakt een bepaald vitamine aan (ik denk A maar weet het niet meer zeker Waardoor je beter/sneller kan groeien) Kijk maar naar iemand die elke dag in de zon zit/iemand die constant binnen zit..

Ik denk D :p

ik train gewoon altijd met vest en korte broek :)

Hallo iedereen,

.....

Voor mij persoonlijk heeft dit kleine onderzoekje me veel interressante resultaten opgeleverd, waarmee ik zeker iets kan. Vooral het herstel van het beschadigde spierweefsel ging zeer snel. Na dergelijke pijn had ik ongeveer 2 dagen nodig om te herstellen, terwijl dit met behulp van de zon maar een uur duurde. Ik hoop dat warmte net zo'n effect heeft op andere mensen zoals het dat op mij had. Ik weet in ieder geval dat ik me deze zomer warm aankleed.

Klinkt als reclamespotje :)

Warmte is inderdaad goed voor de spieren, maar denk niet dat dit tot spiermassa zal leiden. Ok, je spieren warm houden tijdens training is nodig tg blessures, en doorbloeding etc. En na de training werkt dit vooral verzachtend.. Zeg niet dat het zo niet is, maar betwijfel het

OT graag, nieuwe vragen in nieuwe topics in de juiste sectie.

Laatst ging ik een paar uur voor het trainen een half uur in de sauna.
Ik voelde me best moe daarna maar toen ik ging trainen kon ik opeens meer tillen.
Ook mijn buikspieren die ik normaal altijd op standje 6 doe kon ik nu op standje 10 doen.
Het was echt raar. Misschien dat het kwam omdat mijn buikspieren op die dag eindelijk herstelt waren, want had 2 weken daarvoor hard mijn buikspieren getraind en daarna kon ik dus 2 weken niet meer met het zelfde gewicht mijn buikspieren trainen.

By the way: Dit is geen reclame ofzo, ik wilde gewoon mijn ervaring delen.

en welke sauna was dat?

Warmte laat het bloed beter circuleren. Als je alleen maar een t-shirt aanhebt kan de temperatuur tussen sets snel dalen. Ik train al 2 jaar met een trui en voelt veel beter aan.
Dat doet kou ook en beter bovendien.

Heb ik dan gezegt dat het warm gehouden moet worden? Ik zeg alleen dat er voor-en tegenstanders zijn wat betreft het koelen van een blessure.

Dat het 'nut' van kou discutabel is lijkt me te kloppen inderdaad. Maar dat het zou worden afgeraden lijkt me erg stug. Dus dan graag een bron

Met een trui kan ik ook meer gewicht pakken in de winter.

Dat doet kou ook en beter bovendien.

Maar kou vernauwd je aderen waardoor er minder kou naar je ledematen stroomt waardoor je torso waar al het belangerijke inzit niet te erg verkoeld. Of bedoel je om een zwelling tegen te gaan?

Ik merk wel dat als ik zomers in de hitte aan het trainen ben, dat ik wat langer door kan gaan en dat ik me veel beter na de training voel. Kan ook zijn omdat ik in de zomer zoizo veel meer energie heb door de zon.

Nee, ik bedoel dat kou bloed laat circuleren. De eerste reactie zal vaatvernauwing zijn, waarna het bloed meer gaat stromen.
Even leken uitleg, geen zin om er verder op in te gaan.

kou = stress -> HF omhoog. simpel

Terug
Naar boven