AndroidHealthClinic

Wat denken jullie van dit ? (Tricep oefening)

Lijkt me toch dat je inderdaad veel meer gewicht kan pakken als je ze iets anders uitvoert dan in het filmpje, en meer gewicht = meer massa toch?

Een goede uitvoering bouw je meer massa mee dan wat smijtwerk met hoog gewicht. Met een goede uitvoering beschadig je meer spiervezels wat resulteert in meer hypertrofie = spiergroei.

Laatst bewerkt:
Een goede uitvoering bouw je meer massa mee dan wat smijtwerk met hoog gewicht. Met een goede uitvoering beschadig je meer spiervezels wat resulteert in meer hypertrofie = spiergroei.

ook net niet helemaal waar.
hoewel dit een prima oefening is houd hij wel zn armen verder vrij stijf en is het puur een extensie.

als zn vorm wat losser zou zijn zou hij ondanks zoals de puristen het noemen een meer cheatende uitvoering meer gewicht kunnen en zo meer spiervezels belasten. je moet het uiteraard niet te gek maken:D

Uitvoering is overrated... Wat niet wil zeggen dat je een oefening fout moet uitvoeren maar zeker en vast niet perfect. Kijk naar de pro's, die doen hun oefeningen ook niet helemaal perfect.

Is zeker overrated wat je nu zegt...

Afwisseling is nog steeds de key. Goeie uitvoering is af en toe nodig, maar het nodige gooi en smijtwerk wat soms nodig is om hoge gewichten te pakken, is zeker goed voor massa bro. Zie topic van sportfood, over uitvoering.

Vraag is en blijft, wat is een goede uitvoering.

Goede uitvoering is voor mij een uitvoering die het beste resultaat geeft voor het doel waarvoor ik de oefening doe.

Terug
Naar boven