XXL Nutrition

Wat doen jullie tegen een depressie?

Soms heb ik ook van die dagen, al die verplichtingen, elke dag weer hetzelfde k*twerk. Vooral rond deze periode zul je vast niet de enige zijn. Tabletten zou ik van af blijven, AAS idem. Het lijkt me soms heerlijk om op een onbewoond eiland te zitten samen met een Powerrack en 1000kg aan gewichten.

Twee simpele (lichte) remedies voor als je je lusteloos voelt:

- conditietraining/cardio, evt met stimulerende muziek

- visvetten

er zijn 3 verschillende soorten depressies waarvan men spreekt als je het dan over een werkelijke ernstigere klinische vorm van het 'down' voelen. De eerste vorm duurt circa 3 a 4 weken en is ernistig, deze gebeurt meestal na een abrupte gebeurtenis in het leven van de patient en is verantwoordelijk voor de meest zelfmoorden onder patienten. De tweede duurt 1 jaar en is tevens ook zeer ernistig. 40% van de depressieve patienten die zelfmoord plegen zitten in dit vakje overigens is deze ook het moeilijkst behandelbaar. De derde vorm duurt redelijk lang zo'n 2 a 3 jaar en is goed behandelbaar.
In welk vakje zit jij?

Een mocro in mekaar rammen lucht alijd wel op.

Sommige depressie hebben geen reden. Medicijnen kunnen dan helpen.

Misschien moet je dat dorp uit waar je nog bij je ouders woont en de grote stad op zoeken?

Angst kan ook leiden tot een depressie. Xenofoobje.

Je werkt momenteel toch ergens voor vast? Anders zoek je gewoon een leuke opleiding op i.p.v elke dag de k*tklusjes opknappen.

hebbie een vriendin ofnie ???

Coïtus, feestjes, sporten, goede muziek. :thumb:

en ik al eens eerder geweest, toen ik de deur uitkwam daar was ik er nog slechter aan toe dan voor die tijd, wat een nare mensen daar.

Dat hoor ik vaker ja.

Probeer anders via het ziekenhuis. PAAZ ( Psychiatrische afdeling algemeen ziekenhuis)

Ik hoor hier veel betere verhalen over, heb er zelf ook gewerkt:D

Meer depressies krijgen zodat je er steeds beter mee leert omgaan. :D Nouja, niet dat ik al veel zware depressies heb gehad (want die duren sowieso te lang om er al veel gehad te kunnen hebben) maar ik heb wel een hele k*tte persoonlijkheid met hoge pieken en diepere dalen op emotioneel vlak. Dat zijn dan vaak periodes van een paar maanden waarin het beter of slechter gaat. Zolang ik geen echte bipolaire stemmingstoornis krijg vind ik het best.

Beseffen dat het wel weer beter wordt, veel slechter kan het toch niet worden.

Veel sporten, sociaal contact, muziek, andere passies, .. kunnen mij er ook tijdelijk even bovenop helpen.

als alle dingen voor een gelukkig leven aanwezig zijn maar je je toch niet gelukkig voelt moet je misschien ff een keer naar een psychiater ofzo? ben zelf niet zo van dat gedoe maar niet geschoten is altijd mis right?:p

Volgens mij heb je gewoon behoefte aan een lange goeie vakantie ;)

-Nog meer eten
-Emo doen als een k*thuilie
-Nog harder trainen
-Neuken

Enz. Enz. Enz.

Ah er is niet 1 oorzaak. Ik heb er ook vaak last van, maar dat gaat zeer snel voorbij. Dan denk ik: vanavond leuk filmpje kijken, of morgen is het weekend, of vanavond judotraining...
Dan ben ik er direct weer bovenop.

Ja, dat is een depressie. :rolleyes:

:roflol:

Vakantie is vaak slechts ook maar een tijdelijke hulp en werkt meestal slechts als je depressie voorkomt uit je werk/studie/drukte in je leven. Het kan in sommige gevallen enkel nog verergeren als je weinig om handen hebt. Je kan beter bepaalde doelen hebben waarvoor je wilt gaan.

Terug
Naar boven