AndroidHealthClinic

Wat eten in de bulk voor/tijdens/na training

Scorpiore

Cool Novice
20 jaar lid
Waardering
10
Wat is nou eigenlijk het beste om te eten net voor,tijdens en na een training in de bulk(en natuurlijk de hoeveelheden graag vermelden!)?
Is het verstandig om bcaa's te kopen,of is het niet nodig in de bulk?
kan ik beter whey nemen of wat anders?
en zijn er verder nog supplementen die jullie aanraden?
en hoe zit het met de inname van creatine:voor of na de training?
ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.....

Zo doe IK het:

Voor de training 3 aminotabs
Tijdens de training 25 gram maltodextrine met 500ml water
Direct na de training Portie megagrow(dextrose+creatine)of alleen dextrose
10 min hierna Whey Shake
30 min hierna als laatste een complete maaltijd.

Er zijn onderzoeken die aantonen dat je meer profijt hebt van je whey shake wanneer je hem vlak voor je training neemt.Maar ik heb het altijd erna genomen.Creatine en dextrose direct na de training werkt over het algemeen het beste.

Eerst een jaar trainen ZONDER supplementen en zorgen dat je voeding in orde is....

Ik neem ruim een half uur voor de training creatine met druivensap, en na de training whey. Meestal niet lang daarna nog avondeten of een gewone maaltijd.

Volgens mij neem je creatine, na je loading phase, sochtends bij het opstaan eventueel met dextrose en na de training. Creatine gaat langzaam in je spieren zitten, en het helpt volgens mij niet veel vlak voor de training, maar draagt wel bij aan een beter herstel, daarom dus na de training.

In de bulk eet ik tegen de 5 of 6 keer per dag, veel kwark, zeer bruin brood, pasta, kip, tonijn en eieren. Meestal meteen na de training een whey shake en dan weer eten. Spinazie omelet met kip ofzo, pasta met kip en broccoli, you name it. Maar het is belangrijk eerst je voeding op orde te hebben, voordat je supplementen gaat gebruiken, uit normale voeding kun je al heel wat eiwit halen :)

elpaco zei:
Volgens mij neem je creatine, na je loading phase, sochtends bij het opstaan eventueel met dextrose en na de training. Creatine gaat langzaam in je spieren zitten, en het helpt volgens mij niet veel vlak voor de training, maar draagt wel bij aan een beter herstel, daarom dus na de training.

In de bulk eet ik tegen de 5 of 6 keer per dag, veel kwark, zeer bruin brood, pasta, kip, tonijn en eieren. Meestal meteen na de training een whey shake en dan weer eten. Spinazie omelet met kip ofzo, pasta met kip en broccoli, you name it. Maar het is belangrijk eerst je voeding op orde te hebben, voordat je supplementen gaat gebruiken, uit normale voeding kun je al heel wat eiwit halen :)

Kan iemand dat verhaal over creatine in de ochtend nemen bevestigen?

Ik zou trouwens niet te bruin brood nemen, want dat is geen natuurlijke kleur voor brood. Is meestal gewoon bewerkt wit brood. Als je al brood neemt, neem dan gewoon volkoren of rogge.

Terug
Naar boven