close
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
voor workout whey shake.
Tijdens workout liter volle melk
Na workout 150g rijst ongekookt gewogen, 200g kip en 150g groente.

100% serieus.
Ik zit rond de 4500 á 5000kcal per dag en ik heb al niet de grootste eetlust ter wereld, dus ik drink tijdens de workout een liter melk om de kcal die ik verbrand tijdens de workout te supplementeren.
Het is niet eens zo'n heel zeldzaam fenomeen, kijk maar eens wat rond op het internet.
Sommige mensen worden er misselijk van tijdens de workout, heb ik geen last van gelukkig. En ik maak er goede gains op momenteel.
Soms drink ik 500ml chocomel voor de extra koolhydraten, maar dat valt een stuk minder goed.

dat bedoel ik ook. Er zit meer suiker in chocomel dan koolhydraten.

Je hebt simpele en complexe koolhydraten. Suikers zijn simpele koolhydraten, waaronder ook sucrose(tafelsuiker valt). Dus al die 120g suiker in een liter chocomel, zijn 120g koolhydraten. ;-)! Geeft een goede ADHD'esque boost tijdens de workout.![]()

ik ben meer van de complexe en probeer suiker zoveel mogelijk te mijden. Maar zo heeft ieder ze ding![]()

dat bedoel ik ook. Er zit meer suiker in chocomel dan koolhydraten.
,dat bedoel ik ook. Er zit meer suiker in chocomel dan koolhydraten.

Doe niet zo wijs joh, iedereen weet dat door de covalente bindingen van de alpha georienteerde hydroxylgroepen op de C-atomen er een verschil ontstaat tussen suikers en koolhydraten. Het C-atoom met de carbonylgroep i.p.v. de hydroxylgroep zorgt voor het verschil, let op de details. Notabene komt de ringstructuur in equilibrium voor met de rechte keten structuur, wat nog meer benadrukt dat suikers geen koolhydraten zijn en koolhydraten geen suikers.Dat is strikt genomen een onjuiste conclusie.
Een koolhydraat bestaat uit een aantal C-atomen met meerdere hydroxylgroepen(-OH) die zich in een ringstructuur bevinden (vaak 5- of 6-ring) gevormd uit het corresponderende aldehyde of keton. Een monosacharide eenheid is letterlijk een hydraat van koolstof > koolhydraat.
Koolhydraten kun je weer uitsplitsen in monosachariden, disachariden en polysachariden. Monosachariden (monosacharosen, monosen) zijn de eenvoudigste koolhydraten, druivensuiker is een voorbeeld van een monosacharide. kristal/biet(suiker) is een disacharide. Volgens mij kun je beiden in chocomel vinden.
De suiker in chocomel blijft ondanks zijn plek in dat geile gele pak gewoon een koolhydraat,