XXL Nutrition

wat eten jullie voor de training?

derlig

Cool Novice
Waardering
0
wat eten jullie voor de training?? : ik wil afstappen van de cornflaks vanwege het suiker en de melk...
men shake hou ik wel voor ik ga trainen, maar ik wil er nog iets bijnemen maar weet niet goed wat ?
wat zijn jullie voorstellen? of wat nemen jullie voor de training?

pasta, of 1zak rijst met ananas op eigen sap, hetzelfde na men training

Bak havermout(langzame koolhydraten) en 250 gram magere kwark(langzame eiwitten) met 20 gram whey(snelle eiwitten) een uur voor m'n training.

En vlak voor m'n training een banaan of iets anders met snelle koolhydraten.

Boterham met kipfillet, Brinta, wheyshake en onderweg een banaan.

(Als iemand hier opmerkingen over heeft, lmag je gerust laten weten!)

30 min. voor het trainen neem ik alleen een eiwit shake;).
Tijdens het trainen vul ik verder aan met nog eens wat grammetjes Glutamine.

meestal havermout met melk en kippefilet ofzo

30 min. voor het trainen neem ik alleen een eiwit shake;).
Tijdens het trainen vul ik verder aan met nog eens wat grammetjes Glutamine.

Dat zou voor mij echt te weinig zijn. Krijg dan echt wel last van misselijkheid omdat ik te weinig op mijn maag heb. Vanochtend met trainen heb ik een shake met whey gehad (matrix) en een banaan. Merkte dat ik niet voluit kon gaan en op het laatst zelfs misselijk werd. Normaal neem ik altijd 2 maatscheppen Vendetta. Daar zitten vrije vorm essentiële aminozuren plus d-glucose en elektrolyten in. Daardoor kan ik net iets zwaarder trainen en heb ik geen last van honger gevoel of misselijkheid. Vendetta is dus eigenlijk het enige waarvan ik dus weinig op mijn maag heb en waar ik voluit op kan trainen.

Ik eet 45 min ervoor 1 boterham en blikkie tonijn en 30 min ervoor me shakie
Bij mij werkt het beter dan de rest maarja je moet gewoon proberen en kijken wat beste werkt.
Afgezaagd maar waar.

Ik eet 45 min ervoor 1 boterham en blikkie tonijn en 30 min ervoor me shakie
Bij mij werkt het beter dan de rest maarja je moet gewoon proberen en kijken wat beste werkt.
Afgezaagd maar waar.

Zo is het maar net.
Zelf uitzoeken naar het beste wat bij u past.

Ik persoonlijk krijg ook veel makkelijker wat pasta/tonijn of aardappelen/vlees 1u voor de training binnen dan een boterham/tonijn + ne shake ernog bij (dan zou ik over mn nek gaan, denk ik)

2 uur voor de training 2 tarwe bolletjes met gebakken ei groente en kwark / aardappelen met jus een kipfilet en groenten / brinta met eieren opbakken en wat jam erover.

Ik eet een uur voor m'n training 150. kip, rijst en wat groente.

alleen een shake en storm en shock therapy

Hmm uurtje voor de training kook ik wat pasta, stukkie vlees op de grill (het liefst kip), klein snijden en bij mekaar mikken. Klinkt heel cliche, maar smaakt heerlijk. Evt. wat tonijn erbij, mais, komkommer de hele poespas als het in je koelkast aanwezig is. En natuurlijk een banaantje voor de last-minute koolhydraten:D

• Topic Starter Topic Starter
zie hier veel pasta en rijst staan + tonijn = eet ik ook wel graag samen met ketchup dan :D
maar ben zo eerder op zoek voor iets voor s'morgens zie mij om 10u nog niet aan de kookpot staan :)

m'n avondmaaltijd, eet om half 6, train om half 7

Heerlijke ontbijt-tip!

zie hier veel pasta en rijst staan + tonijn = eet ik ook wel graag samen met ketchup dan :D
maar ben zo eerder op zoek voor iets voor s'morgens zie mij om 10u nog niet aan de kookpot staan :)

Oh je wilt iets voor 's ochtends? Dan heb ik een meesterlijk lekker recept voor je. Komtie:

Wat hier onder staat is voldoende voor vele ochtenden. Het mooie van dit ontbijt is dat als je alles in een luchtdichte pot mikt, je het wel een maand kan bewaren!

Samenstellen en bewaren:

Benodigheden:

• 8 flinke handen vol (biologische) havermoutvlokken
  • 2 flinke handen vol met tarwezemelen
  • 1 handvol stukjes gedroogde abrikoos
  • 1 handvol stukjes gedroogde dadel
  • 1 handvol walnoten (verkruimeld)
  • 1 handvol gestampte of gehakte amandelen, hazelnoten of paranoten

Doe de havermoutvlokken en de zemelen met de abrikozen en de dadels in de pot, het blik of de doos. Doe de walnoten en de andere noten naar keuze erbij (ik sla ze altijd fijn in een theedoek). Improviseer nu gerust, bijvoorbeeld door andere gedroogde vruchten zoals krenten, rozijnen of vijgen toe te voegen, maar persoonlijk vind ik mijn mengsel behoorlijk lekker. Het mengsel blijft in een luchtdichte verpakking een paar maanden goed, maar ik garandeer je dat je het voor die tijd al helemaal op hebt.

Maken en mengen

Ik zou absoluut proberen dit de avond van tevoren te maken. Het kan ook 's ochtends (maar dan krijg je niet de gladde, zachte, heerlijke structuur die de melk eraan geeft als het een nachtje in de koelkast staat). Ik doe normaal gesproken altijd twee keer zoveel muesli in een kom als ik nodig heb. Door de dubbele hoeveelheid te gebruiken, heb ik voldoende voor de volgende paar dagen. Giet er (magere) melk op, rasp er ongeveer een halve appel door en roer alles direct goed door elkaar om de zoete smaak van de appel door het hele mengsel te verdelen. Bewaar in de koelkast.

Eten

Haal de kom de volgende ochtend uit de koelkast, en je zult zien dat het zachter en dikker is geworden. Verdun het mengsel met een beetje (magere) melk. Doe er wat in plakjes gesneden of geprakte banaan bij. Je proeft dat de gedroogde vruchten veeel van hun natuurlijke suikers hebben afgegeven, voeg dus eventueel wat honing toe naar smaak.
Kwak de boel in een kommetje, pleur er wat kwark over, misschien wat extra vruchten, net wat je in huis hebt. En ik garandeer je, jou dag in de gym kan niet meer stuk!

• Topic Starter Topic Starter
klinkt goed en vooral lekker denk ik :D ;) thx bro

Terug
Naar boven