Fitness Seller

Wat eten na je training?

pmln

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik heb hier al regelmatig gelezen dat het belangrijk is dat je na je krachttraining direct wat snelle suikers moet eten. Maar kan iemand me wat voorbeelden geven wat goed is om direct na je training te eten?

Momenteel drink ik enkel een eiwitshake na mijn training maar denk dat dit te weinig is, niet?

Groeten!

Veel al aan de orde geweest.

Na je training:
dextrose/.. (snelle suikers)
wei eiwitten

Men speelt over het algemeen met de verhouding en de hoeveelheid, ik heb ook wel eens andere namen gezien zoals vitargo i.p.v. dextrose, maar dit is toch wel algemeen de basis.

• Topic Starter Topic Starter
Ik eet meestal een banaan gelijk na de training en neem een eiwitten shake

Directe suikers en snelle eiwitten, vaak kom je daar bij glucose (tabletten/poeder) en whey eiwitten terecht. De suikers zijn om je insuline levels te laten pieken zodat voldoende voedingsstoffen naar je net gesloopte spieren gevoerd kunnen worden en om je glycogeen voorraden aan te vullen.Eiwitten om je spieren weer op te bouwen

Man-Mountain zei:
Directe suikers en snelle eiwitten, vaak kom je daar bij glucose (tabletten/poeder) en whey eiwitten terecht. De suikers zijn om je insuline levels te laten pieken zodat voldoende voedingsstoffen naar je net gesloopte spieren gevoerd kunnen worden en om je glycogeen voorraden aan te vullen.Eiwitten om je spieren weer op te bouwen

heb je voorbeelden? waar directe suikers in zit

En nu nog wat voorbeelden van producten met een hoge GI :D ;)

pinda's en frikandellen!

ik neem altijd een banaantje in m'n shake en een mandarijn apart,werkt prima voor mij :)

Die pinda's zijn zo gek nog niet (arachidonzuur)

dextrose van zonnatura 500 gr voor 1.40 euro
en met water nemen en de whey eiwitten ook met water

Ok, thx! ik zal eens op zoek gaan...

Terug
Naar boven