Fitness Seller

Wat eten na je training?

maltodextrine zijn net zoals dextrose en samen zijn ze helemaal goed

neem altijd dextro met 30 gr whey soms nog wat fruit

direct na de training doe ik altijd een banaan met creatine..
endan 15 min later avondeten of gewoon iets met veel snelle ewitten..

droggisterij.net daar kan je die shit bestellen

een normale maaltijd met complexe carbs en traag eiwit.

whey-shake neem ik voor de training.

whey shake en banaan:banana:

jorasho zei:
Veel al aan de orde geweest.

Na je training:
dextrose/.. (snelle suikers)
wei eiwitten

Men speelt over het algemeen met de verhouding en de hoeveelheid, ik heb ook wel eens andere namen gezien zoals vitargo i.p.v. dextrose, maar dit is toch wel algemeen de basis.

Volgens mij is het na vele discussies nu zo:

15 min voor training whey shake
na de training shake met proteine blend samen met dex
tijdje erna een goed maaltijd

victormor zei:
maltodextrine zijn net zoals dextrose en samen zijn ze helemaal goed

HUH ? ? ?

Maltodextrine is een glucosepolymeer en niet te vergelijken met dexrose

En waarom zou je maltodextrine en dextrose samen willen nemen? ?

blanex zei:
15 min voor training whey shake

Het moment waarop je eiwit voor de training neemt wordt geheel bepaald door de soort eiwit (pieken van bloedwaarden) en de lengte van je workout

Je kan dus niet zomaar stellen "15 min voor trainen"

3XL zei:
Het moment waarop je eiwit voor de training neemt wordt geheel bepaald door de soort eiwit (pieken van bloedwaarden) en de lengte van je workout

Je kan dus niet zomaar stellen "15 min voor trainen"

Wat kan ik dan wel stellen bij inname van whey? bij een training van een 45 tot 60 min

Ik refeneer dan naar dit stukje van Big cat:

Re: spieren vragen pas eiwit paar uur na training?

--------------------------------------------------------------------------------

Bryan Haycock heeft er eens heel wat onderzoek naar verricht om zijn eiwitsupplementen te promoten, weet niet of het er nog staat, maar je kan altijd eens kijken op thinkmuscle. In ieder geval was zijn logica ijzersterk. Snelle eiwitten pieken hoog, maar vallen daarna onder baseline. Je lichaam vraagt al eiwitten tijdens de training. Je training duurt normaal niet langer dan een uur. Trage eiwitten geven een lagere piek, maar die wel tot 6 uur boven baseline blijft hangen.

Dus neem je whey een kwartier voor je gaat trainen en caseine onmiddelijk erna. Dat geeft je een hoge eiwit pool tijdens de training, en je neemt alweer je caseine voor je whey onder baseline valt, waarna je voldoende eiwit boven baseline hebt voor de volgende 6 uur voor herstel. Tegen dan volgt al een nieuwe maaltijd.

http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=55982

isolaat bereikt pas na 2uur voldoende hoge bloedwaarden als je 1 uur traint zal je dus een uur van te voren je shake moeten nemen.

losse aminozuren doen er ca 60min over, die kan je dus vlak voor de training nemen. Hydrolisaat 80-90 min wat dus neerkomt op 20-30min. voor de training

Terug
Naar boven