AndroidHealthClinic

Wat gaat er met België gebeuren?

  • Topic starter Big-T
  • Startdatum
  • Reacties 167
  • Weergaven 5K
  • Volgers 4

Wat gaat er met België gebeuren?

  • De Vlamingen gaan water bij de wijn moeten doen

    Stemmen: 8 11,3%
  • De Walen gaan water bij de wijn moeten doen

    Stemmen: 3 4,2%
  • Zowel Walen als Vlamingen gaan water bij de wijn moeten doen

    Stemmen: 19 26,8%
  • Er komt een crisis en men vind geen oplossing, wat er daarna gebeurd weet ik niet

    Stemmen: 9 12,7%
  • De Vlamingen worden het beu en gaan voor een eigen Vlaamse staat

    Stemmen: 26 36,6%
  • Anders, namelijk:

    Stemmen: 6 8,5%

  • Totaal stemmers
    71

Bezoekers in dit topic

Zeker wel! En er zijn veel Vlamingen die zo denken, maar in dit land kan nu eenmaal alles.
(Om bvb nog maar te zwijgen over de hoofdoekenkwestie en de moslims die dus binnenkort met een bandana achter hun loket zitten. :rolleyes: )

België, the land of the free... :rolleyes:

maakt toch niet uit door/wat je bediend wordt zolang de persoon deftig kan antwoord en het werk goed doet, toch?

dan moet di rupo of reynders haar dan maar de mond snoeren, maar in feite hebben ze niet liever dat ze alle bruggen opblaast tuss. leterme en hun.
we hebben het hier voornamenlijk over milquet maar di rupo is nog slechter, di rupo is een vlaminghater tout court. Zijn partij is rot, hun mentaliteit is rot en heel hun parisitaire samenleving is rot, dan mag jij nog een overtuigd belgicist zijn, hier in vlaanderen ben je zwaar in de minderheid;)

Di rupo kan dat niet doen,ze zitten samen in de waalse regering. Reynders heeft miss een grotere kans. Ik ben zeker in de minderheid als belgiscist, maar niet in de zware minderheid hoor. Op dit forum echter zeker spijtiggenoeg wel.
Nuja "Belgie voor Belgie" dat hoeft voor mij ook niet, maar met belgie zijn gewoon nog heel wel dingen te bereiken en ik vind het dom om dat zomaar te laten gaan.
 
Laatst bewerkt:
ieder zijn standpunt, egoistisch in zeker mate is niet verkeerd. Maar zeggen "elkaar helpen en dan niet meer als je de andere niet meer nodig hebt" is een brugje te ver voor mij...ieder zijn standpunt....

"elkaar helpen" klopt ook niet echt ... ze gaven ons werk, maar maakten enorme winsten op onze kap enzo ...

we werden uitgebuit, het is niet anders. Terecht dus dat we ze willen dumpen nu ze gewoon verdergaan met uitzuigen?
 
maakt toch niet uit door/wat je bediend wordt zolang de persoon deftig kan antwoord en het werk goed doet, toch?



Di rupo kan dat niet doen,ze zitten samen in de waalse regering. Reynders heeft miss een grotere kans. Ik ben zeker in de minderheid als belgiscist, maar niet in de zware minderheid hoor. Op dit forum echter zeker spijtiggenoeg wel.
Nuja "Belgie voor Belgie" dat hoeft voor mij ook niet, maar met belgie zijn gewoon nog heel wel dingen te bereiken en ik vind het dom om dat zomaar te laten gaan.

Die hoofddoeken is offtopic, daar wil ik nu niet verder op in, maar ik heb er mijn eigen gedacht over. (en nee ik ben geen racist)

En met België is niet veel meer te bereiken, we zitten op onze top. Met Vlaanderen daarentegen..

Wist je dat wij Vlamingen, zonder de Walen, onze belastingen zouden kunnen halveren? We zouden een, op Europees vlak, gigantisch hoge levensstandaard kunnen hebben. Er is enorm veel kennis en werklust in Vlaanderen aanwezig! Vlaanderen zou een soort welvarend Monaco kunnen worden, rijk en belastingvrij. Maar we zitten dus met Walen aan ons been, het is niet anders..
 
Die hoofddoeken is offtopic, daar wil ik nu niet verder op in, maar ik heb er mijn eigen gedacht over. (en nee ik ben geen racist)

Jij bent daar over begonnen...

En met België is niet veel meer te bereiken, we zitten op onze top. Met Vlaanderen daarentegen..

Indd dus in vlaanderen kunnen we niet meer uitbreiden, in wallonie daarentegen wel.

Wist je dat wij Vlamingen, zonder de Walen, onze belastingen zouden kunnen halveren? We zouden een, op Europees vlak, gigantisch hoge levensstandaard kunnen hebben. Er is enorm veel kennis en werklust in Vlaanderen aanwezig! Vlaanderen zou een soort welvarend Monaco kunnen worden, rijk en belastingvrij. Maar we zitten dus met Walen aan ons been, het is niet anders..

Vanwaar heb je die informatie? Klinkt ongeloofwaardig en onlogisch, er gaan toch niet minder overheidsdiensten zijn zonder de walen?! :s

..
 

Je gaat me toch niet vertellen dat jij niet wist dat er elk jaar meer dan 10 miljard euro van Vlaanderen naar Wallonië gaat? Begin maar te tellen. Het zijn de Walen die de overheidsdiensten uitbuiten en misbruik maken van onze goede sociale zekerheid etc !!

Ik zal de zaak even omdraaien: er zijn zijn studies gemaakt hieromtrend met als conclusie dat Wallonië zonder de hulp van Vlaanderen op wereldvlak een ontwikkelingsland zou zijn.

Hier al enkele bewijzen: Nieuw-Vlaamse Alliantie (N-VA)
(ja het is de site van de N-VA, maar het is een officiele objectieve studie van ABAFIM)
 
Laatst bewerkt:
Vanwaar heb je die informatie? Klinkt ongeloofwaardig en onlogisch, er gaan toch niet minder overheidsdiensten zijn zonder de walen?! :s


-----

lees het boek van de denkgroep 'in de warande' eens, 'manifest voor een zelfstandig vlaanderen'
 
Je gaat me toch niet vertellen dat jij niet wist dat er elk jaar meer dan 10 miljard euro van Vlaanderen naar Wallonië gaat? Begin maar te tellen. Het zijn de Walen die de overheidsdiensten uitbuiten en misbruik maken van onze goede sociale zekerheid etc !!

Ik zal de zaak even omdraaien: er zijn zijn studies gemaakt hieromtrend met als conclusie dat Wallonië zonder de hulp van Vlaanderen op wereldvlak een ontwikkelingsland zou zijn.

Hier al enkele bewijzen: Nieuw-Vlaamse Alliantie (N-VA)
(ja het is de site van de N-VA, maar het is een officiele objectieve studie van ABAFIM)

Er gaat wat geld naar de walen, indd. 11miljard en dan? Is wat geld ja, maar bert anciaux heeft ook ook zoveel gekregen als minister van sport en daar is ook niets van terechtgekomen en dat geld is weg.
Daarbij vergeet je dat er veel meer groen is in wallonie en dat vlaanderen qua milieu niet echt veel voorstelt en dus een hele som geld aan europa zou moeten betalen zonder wallonie.
Lol wallonie een ontwikkelingsland :) ben jij ooit in wallonie en in een ontwikkelingsland geweest? Denk je dat 11miljard dat zomaar kan veranderen? Sommige ontwikkelingslanden krijgen ook zoveel en het blijven ontwikkelingslanden! Komt eens uit u huis en kijk is naar de wereld!
Die studie stelt weinig voor op de site van de NVA want het staat allemaal in absolute cijfers.
Ook staat er dat ze jaarlijks 0,3 meer geld zou krijgen, weet je hoeveel de jaarelijkse groei van het BBP is? Iets van 2-3% dus krijgen ze eigenlijk minder want de inflatie is ook rond de 0,3% dacht ik.
Verder denk je echt dat al de vlamingen die een regeerakkoord hebben ondertekent hebben gezegd van:"11 miljard? Ah is het alleen dat, neem maar beste walen"? Die toppolitiekers hebben gemiddeld een hoger iq dan de gemiddelde mens hoor en miss/wss zelf een hoger iq dan jou en mezelf dus zullen ze dat niet zomaar hebben gegeven.
En jongens stop nu aub met al da gezever over de walen want het kan mij niets schelen wat jullie zijn alleen hoop ik dat al diegene die zeggen dat walen klootzakken zijn en nog nooit meer dan met 10 walen hebben gesproken zelf beseffen hoe naief en kortzichtig ze zijn.
 
11 miljard naar sport /jaar? Er gaat een half miljard naar sport /jaar en dat zal voor zover ik weet wel goed besteed worden?

Dat Wallonie groener is is geen excuus om nutteloze transfers verder te zetten. Zoals NVA al zegt: maak daar échte solidariteit van.

En politiekers mogen dan een hoger dan gemiddeld IQ hebben, de gemiddelde Vlaming is niet achterlijk, 11 miljard zomaar sturen zonder enige transparantie is een grote fout en lost niets op.

Maar als je dat niet wilt inzien tja.
 
Er gaat wat geld naar de walen, indd. 11miljard en dan? Is wat geld ja, maar bert anciaux heeft ook ook zoveel gekregen als minister van sport en daar is ook niets van terechtgekomen en dat geld is weg.
Daarbij vergeet je dat er veel meer groen is in wallonie en dat vlaanderen qua milieu niet echt veel voorstelt en dus een hele som geld aan europa zou moeten betalen zonder wallonie.
Lol wallonie een ontwikkelingsland :) ben jij ooit in wallonie en in een ontwikkelingsland geweest? Denk je dat 11miljard dat zomaar kan veranderen? Sommige ontwikkelingslanden krijgen ook zoveel en het blijven ontwikkelingslanden! Komt eens uit u huis en kijk is naar de wereld!
Die studie stelt weinig voor op de site van de NVA want het staat allemaal in absolute cijfers.
Ook staat er dat ze jaarlijks 0,3 meer geld zou krijgen, weet je hoeveel de jaarelijkse groei van het BBP is? Iets van 2-3% dus krijgen ze eigenlijk minder want de inflatie is ook rond de 0,3% dacht ik.
Verder denk je echt dat al de vlamingen die een regeerakkoord hebben ondertekent hebben gezegd van:"11 miljard? Ah is het alleen dat, neem maar beste walen"? Die toppolitiekers hebben gemiddeld een hoger iq dan de gemiddelde mens hoor en miss/wss zelf een hoger iq dan jou en mezelf dus zullen ze dat niet zomaar hebben gegeven.
En jongens stop nu aub met al da gezever over de walen want het kan mij niets schelen wat jullie zijn alleen hoop ik dat al diegene die zeggen dat walen klootzakken zijn en nog nooit meer dan met 10 walen hebben gesproken zelf beseffen hoe naief en kortzichtig ze zijn.

Het eerste wat je zegt is simpelweg onjuist. Anciaux heeft duizenden euro's verkwist, maar heus geen miljarden, zelfs geen miljoenen!

Het gaat hier om 11 miljard euro, meer dan 400 miljard oude Belgische franken (400 000 000 000 belgische frank). Een bedrag waarmee je in enkele jaren de Belgische staatschuld helemaal kunt afbetalen! En jij lacht dat weg???

Wees maar zeker dat Wallonie het zonder Vlaanderen héél moeilijk zou krijgen. Er is een radicale mentaliteitsverandering nodig ginder.


Even weg van alle cijfers dan: ik ben vorige maand nog in een Waals dorp geweest (Dour), en echt waar, je weet niet wat je ziet! Je gaat 15 jaar terug in de tijd: vervallen woningen, café's die op weekdagen overdag helemaal vol zitten met dronkaards, enz.. En ik overdrijf echt niet.
 
Er gaat wat geld naar de walen, indd. 11miljard en dan? Is wat geld ja, maar bert anciaux heeft ook ook zoveel gekregen als minister van sport en daar is ook niets van terechtgekomen en dat geld is weg.
Daarbij vergeet je dat er veel meer groen is in wallonie en dat vlaanderen qua milieu niet echt veel voorstelt en dus een hele som geld aan europa zou moeten betalen zonder wallonie.
Lol wallonie een ontwikkelingsland :) ben jij ooit in wallonie en in een ontwikkelingsland geweest? Denk je dat 11miljard dat zomaar kan veranderen? Sommige ontwikkelingslanden krijgen ook zoveel en het blijven ontwikkelingslanden! Komt eens uit u huis en kijk is naar de wereld!
Die studie stelt weinig voor op de site van de NVA want het staat allemaal in absolute cijfers.
Ook staat er dat ze jaarlijks 0,3 meer geld zou krijgen, weet je hoeveel de jaarelijkse groei van het BBP is? Iets van 2-3% dus krijgen ze eigenlijk minder want de inflatie is ook rond de 0,3% dacht ik.
Verder denk je echt dat al de vlamingen die een regeerakkoord hebben ondertekent hebben gezegd van:"11 miljard? Ah is het alleen dat, neem maar beste walen"? Die toppolitiekers hebben gemiddeld een hoger iq dan de gemiddelde mens hoor en miss/wss zelf een hoger iq dan jou en mezelf dus zullen ze dat niet zomaar hebben gegeven.
En jongens stop nu aub met al da gezever over de walen want het kan mij niets schelen wat jullie zijn alleen hoop ik dat al diegene die zeggen dat walen klootzakken zijn en nog nooit meer dan met 10 walen hebben gesproken zelf beseffen hoe naief en kortzichtig ze zijn.
je kunt ons misschien uitmaken voor kortzichtig , maar het is jij die naief bent vriend! Vindt jij 11 miljard jaarlijks alleen maar WAT GELD??? voor dat geld mogen we toch wel iets terugverwachten, niet?
dat je daar in brussel een andere kijk hebt op die zaken begrijp ik wel, maar dan moet je zelf begrijpen dat hier in vlaanderen allang iets aan het broeden is, persoonlijk heb ik geen enkele affiniteit met wallonië, brussel of het belgisch koningshuis.
 
Het eerste wat je zegt is simpelweg onjuist. Anciaux heeft duizenden euro's verkwist, maar heus geen miljarden, zelfs geen miljoenen!

Het gaat hier om 11 miljard euro, meer dan 400 miljard oude Belgische franken (400 000 000 000 belgische frank). Een bedrag waarmee je in enkele jaren de Belgische staatschuld helemaal kunt afbetalen! En jij lacht dat weg???

Wees maar zeker dat Wallonie het zonder Vlaanderen héél moeilijk zou krijgen. Er is een radicale mentaliteitsverandering nodig ginder.


Even weg van alle cijfers dan: ik ben vorige maand nog in een Waals dorp geweest (Dour), en echt waar, je weet niet wat je ziet! Je gaat 15 jaar terug in de tijd: vervallen woningen, café's die op weekdagen overdag helemaal vol zitten met dronkaards, enz.. En ik overdrijf echt niet.

idd. het is alsof je in een ander land terechtkomt, mooie streek maar verval troef
 
Wat ik primair niet snap is dat er bij de Walen toch niet tot in de oneindigheid het idee kan blijven bestaan dat geen eigen verantwoordelijkheid nemen maar wel uit de ruif mee eten een blijvende standhoudende situatie kan zijn?

Niet alleen voor het materieel, maar ook om politiek over uitsluitend je eigen bevolking te kunnen beslissen. Ok, je leverd diep in de komende 10 jaar, maar op den duur je eigen woning en je eigen loonstrookje en niet elders hoeven plukken is toch iets wat echte identiteit vormt.
 
het kan mij niet schelen, walen zijn allemaal vuile achterlijke debiele klootzakken. Allemaal vooroordelen, allemaal weten jullie het beter, waar wachten jullie op, stuur een brief naar leterme om hem te zeggen dat jullie de oplossing hebben!
Jullie kunnen die van dit land een land zonder werkloosheid maken, met half zo veel belastingen, kortom een land waar alles goed gaat! Het gaat jullie goed!
 
Van mij mag zuid Brabant 1 worden met Noord-Brabant, Dus Belgskes wees welkom. :D
 
het kan mij niet schelen, walen zijn allemaal vuile achterlijke debiele klootzakken. Allemaal vooroordelen, allemaal weten jullie het beter, waar wachten jullie op, stuur een brief naar leterme om hem te zeggen dat jullie de oplossing hebben!
Jullie kunnen die van dit land een land zonder werkloosheid maken, met half zo veel belastingen, kortom een land waar alles goed gaat! Het gaat jullie goed!
:thumbup: 5 minuten politieke moed ;)
 
vandaag in de krant :

"4 op 10 Vlamingen is voor een onafhankelijk Vlaanderen" :scratch:

ik dacht echt dat dit aantal toch iets hoger ging liggen.
snap echt niet dat er nog zoveel mensen zijn die maar niet overtuigd raken dat we van de Walen beter af zijn.
 
Onwetendheid he, en de onverklaarbare aanhang van de monarchie.
 
de onverklaarbare aanhang van de monarchie, daar heeft de media veel schuld aan, vind ik.

zowel VRT als VTM en sommige tijdschriften lijken soms echte propaganda te voeren voor het koningshuis.
hoe mensen kunnen opkijken naar zulke wansmakelijke vertoningen is me een raadsel.
letterlijk verblind door de vuile glitter zeker...
er wel iets van waar als ze zeggen dat de grote massa eigenlijk dom is...
jammer dat het zoveel mensen ook onberoerd laat.
 
vandaag in de krant :

"4 op 10 Vlamingen is voor een onafhankelijk Vlaanderen" :scratch:

ik dacht echt dat dit aantal toch iets hoger ging liggen.
snap echt niet dat er nog zoveel mensen zijn die maar niet overtuigd raken dat we van de Walen beter af zijn.

snap niet dat er 4/10 vlamingen niet overtuigd raken van het economisch belang van wallonie.
regionalisatie van een aantal bevoegdheden JA, separatie NEEN.
je dacht wss dat het hoger lag door het groot aantal separatisten op dit board.
 
Ich bin ein Antwerpenaar!
 
Back
Naar boven