XXL Nutrition

wat gebeurd er als je teveel beweegt en te weinig inneemt?

bredabuilder

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
83kg
Vetpercentage
16%
Beste Bbers

Mijn vriendin wilt dolgraag afvallen, sport nu zn 3/4 keer per week zowel cardio als kracht.
maar haar voeding is niet goed, dit meerdere malen proberen uit te leggen maar wilt niet luisteren.
nu valt ze niet af maar haar omtrek verminderd wel.

is het verstandig om naast het sporten elke dag een grote wandeling met haar te maken
om zo haar vetpercentage te verminderen als haar voeding niet voldoende is?

tevens vroeg ik mij af:
wat gebeurd er als je teveel beweegt en te weinig inneemt?

misschien slecht verwoord maar wilde dit graag weten, en heb weinig tijd gr

volgens mij ga je je sloom en uitgeput voelen als je te weinig eet en veel sport, en is bovendien niet echt gezond.
als je ook aan krachttraining doet zou ik een goed voedingsschema gaan maken met de benodigde eiwitten en vetten en onder je onderhoud gaan eten.

• Topic Starter Topic Starter
afvallen door zeer weinig te eten is geen optie, dat is wat zij denkt. ze denkt al snel dat ze teveel eet
kan je khoolydraten beperken tot een minium of is dat geen optie>

ze neemt niet te weinig in want ze valt niet af

waar komt die energie waar ze van leeft volgens jou vandaan als ze het niet uit lichaamsmassa en ook niet uit voeding haalt?

Hooguit gaat haar lichaam beginnen met het afbreken van eiwitten. Dit kun je merken als haar adem naar ammoniak gaat ruiken. Daarbij standaard symptomen als:

- Vermoeidheid
- Slecht herstel
- Stemmingswisselingen
- Concentratie moeilijkheden

Of ze krijgt een grote terug val.

Verlies van spiermassa = nog moeilijker afvallen want spieren verbruiken energie. Afvallen is meer dan kcal minderen, het is vooral anders gaan eten.

ze neemt niet te weinig in want ze valt niet af waar komt die energie waar ze van leeft volgens jou vandaan als ze het niet uit lichaamsmassa en ook niet uit voeding haalt?

kellogs pure choco - ontbijt
met magere melk,

een broodje kalkoenfilet

broodje zalm of tonijnsalade zelf gemaakt.

avond eten

ze drinkt de rest van de dag alleen maar water.

ik vind dit erg weinig.

wat kan ze het beste doen?
aanvullen met wat supps en vooral meer normaal vast voedsel?

---------- Toegevoegd om 18:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:09 ----------

Verlies van spiermassa = nog moeilijker afvallen want spieren verbruiken energie. Afvallen is meer dan kcal minderen, het is vooral anders gaan eten.

ze eet gezond dat is het, alleen te weinig naar mijn mening,

Ik zie geen groenten bijv. en het is idd niet veel. Meer dan 500 kcal hoeft ze niet onder dagelijks verbruik te gaan.

Ze eet (stiekem/onbewust) meer dan dat of ze heeft een zeldzame stofwisselingsziekte

I guarantee it

Ik zie geen groenten bijv. en het is idd niet veel. Meer dan 500 kcal hoeft ze niet onder dagelijks verbruik te gaan.

wat raad je aan meer eten en vooral groentes etc.

stiekem eten is niet van toepassing, dit omdat ze elke dag werkt in de horeca.
hierdoor kan ze niet om de 2 uur eten omdat pauze er zelden inzit.

wat is wijsheid?

---------- Toegevoegd om 21:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:25 ----------

up

Laat haar eens meelezen in de dames logjes. Inzien dat meer eten niet aankomen is maar dat meer eten meer spieren geeft en dat je daardoor er gewoon beter uit zal gaan zien omdat spieren meer verbranden.
Ze eet nu zo weinig dat ze haar spiermassa gewoon opvreet en niet haar vet wegwerkt (als dat haar doel is)

Daarbij kan je haar onderhoud eens bereken. Dit kan op bijvoorbeeld fatsecret.
Ze hoeft echt niet meer dan 500 onder onderhoud te gaan zitten en wss ook minder omdat ze nog 4 x cardio doet.

Het is gewoon zonde dat ze eigenlijk haar lijf zo ongezond behandeld terwijl ze denkt "gezond" bezig te zijn.

Hooguit gaat haar lichaam beginnen met het afbreken van eiwitten. Dit kun je merken als haar adem naar ammoniak gaat ruiken. Daarbij standaard symptomen als:

- Vermoeidheid
- Slecht herstel
- Stemmingswisselingen
- Concentratie moeilijkheden

Of ze krijgt een grote terug val.

Sh*t alles wat je daar opnoemt maak ik nu mee met mijn cut.. Ik blijf onder de 1900 kcal (Heel vaak zelfs onder mijn BMR) + Low carb en elke dag HIIT,Insanity en boksen.. Maar heb wel een keer per week een cheat day wat mij voor paar dagen ff helpt

Sh*t alles wat je daar opnoemt maak ik nu mee met mijn cut.. Ik blijf onder de 1900 kcal (Heel vaak zelfs onder mijn BMR) + Low carb en elke dag HIIT,Insanity en boksen.. Maar heb wel een keer per week een cheat day wat mij voor paar dagen ff helpt

Als je maar 1900 kcal pakt en elke dag HIIT, insanity en boksen doet moet je er toch zo een 300 kcal aftrekken. Waarbij je dus op 1600 kcal zit, wat erg weinig is voor iemand van jou lengte. Ik zal als ik jou was alles even herberekenen.

Tuurlijk kun je wel wat lichte vormen van deze symptomen hebben als je cut. Maar als je ze allemaal, elke dag veel van voelt. Dan gaat er iets niet goed. Luister naar je lichaam.

ze heeft een hidden stash op haar slaapkamer, begin daar met zoeken

Terug
Naar boven