XXL Nutrition

Wat ik normaal eet op een dag...

Gast 104861

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
377
Lengte
1m68
Massa
76kg
Ik heb maar even gekeken hoeveel ik dagelijks binnenkrijg en het valt best tegen.. heb een tekort aan carbs en kcal en de verhoudingen kloppen ook niet. weten jullie misschien ook dingen die ik kan eten om kcal/carbs aan te vullen? soms heb ik ook junkdagen (ong 3x pw), dan eet ik bijv. gebakken vis of 2 broodjes hamburger met bacon en joppiesausr. dit eet ik normaal op een dag:

Ontbijt:
2 meergranen pannekoeken, kant en klaar van de jumbo (met poedersuiker)
2 broodjes kip/ham/kalkoenfilet (op school, 1e pauze)

Lunch:
2 broodjes kip/ham/kalkoenfilet (ook op school, 2e pauze)
3 pakjes taksi splash

thuis:
2 meergranen pannenkoeken (als ik nog honger heb eet ik tot 4 pannenkoeken)
2 gebakken eieren op volkorenbrood

Avondeten:
meestal kip rijst, shoarma met rijst, biefstuk, schnitzel etc etc.. schat ik ongeveer op 800+ kcal.

Snacks:
+- 100/200 gram ongepelde pinda's
3 aardbeismoothies (heb sinds gisteren een blender)
500 gr Jumbo Magere Franse Kwark met suiker en aardbeiensiroop

volgens MyFitnessPal zijn dit de voedingswaarden (zonder avondeten):
1931 kcal
92 carbs
51 fat
204 protein
2562 sodium
48 sugar

sommige dingen qua voeding kloppen niet maar ik heb soortgelijk eten geselecteerd om toch een beetje een gemiddelde te krijgen.

Tja..je selecteert andere producten. Ik zou zeggen probeer het eens met deze sheet.
het is wat meer werk maar in de calorietabel kan je gewoon een product wat jij eet toevoegen door deze op een plek van een ander product te zetten wat je niet gebruikt. Je kan dan de waardes kcal e/k/v van de verpakking erin zetten en dan weet je in ieder geval wat beter hoe je zit met je kcal en verdeling.
Avondeten 800 is redelijk hoorg geschat. tenzij je altijd 100 gram ongekookte rijst neemt dan kan dat wel.
succes.

[Link niet meer beschikbaar]

ik heb even een opzetje gegeven in de bijlage. (heb de smoothies even niet berekend want weet niet wat je erin doet, eieren gekookt gerekend en zo wat meer dingen.) Kijk maar even. denk dat je misschien zo wat verder kan komen.

Bijlagen

• Topic Starter Topic Starter
Tja..je selecteert andere producten. Ik zou zeggen probeer het eens met deze sheet.
het is wat meer werk maar in de calorietabel kan je gewoon een product wat jij eet toevoegen door deze op een plek van een ander product te zetten wat je niet gebruikt. Je kan dan de waardes kcal e/k/v van de verpakking erin zetten en dan weet je in ieder geval wat beter hoe je zit met je kcal en verdeling.
Avondeten 800 is redelijk hoorg geschat. tenzij je altijd 100 gram ongekookte rijst neemt dan kan dat wel.
succes.

[Link niet meer beschikbaar]

ik heb even een opzetje gegeven in de bijlage. (heb de smoothies even niet berekend want weet niet wat je erin doet, eieren gekookt gerekend en zo wat meer dingen.) Kijk maar even. denk dat je misschien zo wat verder kan komen.

heel erg bedankt voor je hulp :) alleen mijn excel versie is verouderd en ik kan de voedingswaarden niet plaatsen.. het komt nu sowieso wel veel beter overeen. misschien nog voedingstips? iets met veel kcal wat niet te vettig is? nog een keer, bedankt ^^

Ik zou als ik jou was juist wat meer vetten toevoegen. reken 1 gram per kg lichaamsgewicht.
Je kan denken aan pindakaas, vette vis op brood en eet eens wat vaker een paar boterhammen met tonijn.
Meer variatie erin brengen want je eet de hele dag dezelfde dingen.
Je kan bij je ontbijt havermout nemen en die 2 bth bij je andere maaltijd voegen.
enne.. groentjes bij je avondmaal! dat kan je veel eten! zit toch maar weinig in.
suiker en siroop weglaten uit je kwark. Doe er wat noten in en voor de zoetigheid liever wat honing of slimpie limo

100 gram pinda's is al iets van 600+ kcals en 50+ vet... Denk dat je het helemaal verkeerd hebt berekend.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou als ik jou was juist wat meer vetten toevoegen. reken 1 gram per kg lichaamsgewicht.
Je kan denken aan pindakaas, vette vis op brood en eet eens wat vaker een paar boterhammen met tonijn.
Meer variatie erin brengen want je eet de hele dag dezelfde dingen.
Je kan bij je ontbijt havermout nemen en die 2 bth bij je andere maaltijd voegen.
enne.. groentjes bij je avondmaal! dat kan je veel eten! zit toch maar weinig in.
suiker en siroop weglaten uit je kwark. Doe er wat noten in en voor de zoetigheid liever wat honing of slimpie limo

vooral honing ipv suiker is goede tip. alleen de enigste vis die ik lekker vind is kibbeling en gebakken vis, de rest krijg ik er niet naar binnen. pindakaas ga ik er sowieso bij lunch ingooien, 2 à 3 broodjes. bij avondeten hebben we ook altijd groente; boontjes, witte bonen met tomatensaus. ik denk idd dat ik alles verkeerd berekend heb.. heb ook nog een probleempje, mijn ouders steunen mn bodybuilding hobby niet en kopen geen extra eten/zwaar eten zodat ik langer dun blijf, ze kopen bijv geen eieren meer, maar wel kunstmatige klotesnoep. en 2000 kcals is veels te weinig, mijn doel was om minimaal 3800 per dag te benuttigen. zover ik weet is mijn basisbehoefte 3200 kcal dus zoals ik nu eet ben ik onbewust en onbedoelt aan het cutten :(

---------- Post toegevoegd Sat 9 Mar 2013 om 14:45 ----------

en volgens mn moeder is 2 eieren op een dag eten erg ongezond

Je moet denken in oplossingen.
Koop zelf een pak oats of havermout. Dat is stik goedkoop. Je ouders halen vast wel melk. hoppa 100 gram erin en je hebt een stevig maal.
Brood is toch ook in huis? goed brood eten met kip/ham/rookvlees/rosbief/pindakaas etc.
Je kan ook pasta en rijst als middag eten nemen. Kan je gewoon koud meenemen en eten.
Simpel een blik bruine bonen pakken tussendoor.
Wat vis betreft. ook hier weer in oplossingen denken. tonijn kan je opleuken. wat kwark en ketchup en kruiden erdoorheen. je kan ook tonijn in tomatensaus of groentes kopen. simpel visfiletje even met kruiden (en dus geen paneer oid) bakken zal je best lusten denk ik. Heb je dat al eens gegeten? Garnalen zijn ook lekker! Je hoeft niet perse extra zwaar te eten als je maar genoeg eet. Je kan je macro's uit veel dingen halen.
Ik zal dat voorbeeld sheetje eens aanpassen. dan heb je een idee en ik denk dat dat best kan met je ouders.

Bijlagen

Ga je eerst verdiepen in voeding en maak daarna een compleet nieuw schema.

100-200 Gr. Pinda's als snack is 600-1200kcal en 140gr vet zoiets, dan kom je dus aanzienlijk hoger als je 1e benadering van je macro's?
Het zijn wel ongepelde pinda's... dus de helft van het gewicht gooi je ongeveer weg... maar dan nog is het 300-600 kcal met vetten

Terug
Naar boven