MuscleMeat

Wat is een veilige maximumsnelheid?

Peiling Peiling Wat zou de maximumsnelheid moeten zijn?

• Minder dan 80

Stemmen: 7 5,3%
  • 80

Stemmen: 0 0,0%
  • 90

Stemmen: 1 0,8%
  • 100

Stemmen: 4 3,0%
  • 120

Stemmen: 13 9,8%
  • 130

Stemmen: 9 6,8%
  • 140

Stemmen: 38 28,6%
  • 150

Stemmen: 14 10,5%
  • 160

Stemmen: 10 7,5%
  • Hoger dan 160

Stemmen: 7 5,3%
  • Geen maximumsnelheid

Stemmen: 26 19,5%
  • Anders

Stemmen: 4 3,0%

• Totaal stemmers
    133

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
Naar aanleiding van andere actieve topics over snelheid op de snelweg. Wat vind jij dat de maximumsnelheid zou moeten zijn op veilige stukken weg? En waarom?

Laatst bewerkt:
Speedin!
Zo hard als je wilt.

Anders: Even hard als in een buurland naar keuze, ze weten daar vast wel wat ze doen.

Het hangt er een beetje vanaf hoeveel kinderen er eventueel kunnen rondlopen. Daarbij moet je altijd de vraag stellen; hoe zal er in de buurlanden over gedacht worden? Welke buurlanden? Hoever zit je van het desbetreffende buurland vandaan?

wie heeft 120 ingevuld?

---------- Toegevoegd om 15:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:06 ----------

Kinderen op de snelweg?

wil je auto niet hardeR?
140 is toch ook prima?

wil je auto niet hardeR?
140 is toch ook prima?

Nah, Zelda is zo'n beetje door iedereen met meer dan twee hersencellen de grond in geboord op basis van zijn ronduit tenenkrommend slechte argumenten in een handvol 'discussies' onlangs. Hij gaat er nu even voor zitten, it's payback time!

• Topic Starter Topic Starter
Het hangt er een beetje vanaf hoeveel kinderen er eventueel kunnen rondlopen. Daarbij moet je altijd de vraag stellen; hoe zal er in de buurlanden over gedacht worden? Welke buurlanden? Hoever zit je van het desbetreffende buurland vandaan?

Je als je je ruitenwissers aanzet heb je nauwelijks last van die kinderen.
En waarom zou je je er iets van aantrekken hoe men er in een buurland over denkt?

Ik ga die kast maar weer eens op!

Nah, Zelda is zo'n beetje door iedereen met meer dan twee hersencellen de grond in geboord op basis van zijn ronduit tenenkrommend slechte argumenten in een handvol 'discussies' onlangs. Hij gaat er nu even voor zitten, it's payback time!

Haha kun je ook uitleggen waarom dan?

120 ingevuld maar het hangt gewoon van de weg af. In de USA heb je de 'design speed' en daar wordt de snelheid vaak op afgestemd. Design speed is meestal onder de maximaal veilige snelheid en er wordt dan ook wel binnen marges van afgeweken.

Hangt af van infrastructuur en gedrag andere chauffeurs. In landen waar dit goed is moet je imo de max. snelheid op snelwegen op 140 kunnen brengen.

120 ingevuld maar het hangt gewoon van de weg af. In de USA heb je de 'design speed' en daar wordt de snelheid vaak op afgestemd. Design speed is meestal onder de maximaal veilige snelheid en er wordt dan ook wel binnen marges van afgeweken.

Ja en van de weersomstandigheden. Maar met weinig verkeer, goed weer en een rechte brede weg mag er wat mij betreft best wat harder gereden worden, bijvoorbeeld 150. Misschien zelfs nog harder maar dan wordt het verschil met de langzaamrijders wel erg groot.

Ligt ook aan de auto waar je in zit. In een nieuwste Audi voelt 180 km/h als 100 km/h, terwijl een 2dehands Suzuki Alto levensgevaarlijk word bij 140 km/h.

Met een Audi 180 rijden is inderdaad een stuk veiliger, die proleten met die kleine bakken gaan maar even aan de kant als ik erachter zit. Lachen joh, schrikken zich de t*ring, maar mag he, ik heb een Audi!

Tja, geen idee? Egocentrisme, onzekerheid, e-status, narcisme, plaatvoordekopisme? Weet jij het?

Het respect dat ik voor je had wordt steeds minder. Je hebt geen enkel inhoudelijk argument gegeven tot nu toe maar zit dapper vanachter je beeldschermpje mensen te sarren en uit te roepen dat je discussies hebt gewonnen danwel dat anderen ze vernederend hebben verloren zonder uit te leggen waarom.

Ik zie je al zitten. :roflol:

Terug
Naar boven