- Lid sinds
- 22 mei 2004
- Berichten
- 12.994
- Waardering
- 1.271
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 82kg
- Vetpercentage
- 20%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bestaat die negeer knop eigenlijk nog?
Ontopic: Je kan denk ik best veilig 180-200 op de snelweg rijden echter niet direct langs langzaam verkeer. Of er moet een lege rijstrook tussen zitten. En ondanks de ridiculiserende post van Klaaswitz is het ook wel waar dat je met de ene auto veiliger 180 rijdt dan met de ander. Uiteraard zijn de dure Duitsers er beter op toegerust dan een Ford Fiësta of Fiat Panda. De techniek is ten opzichte van 30 jaar geleden nu zo ver gevorderd dat je met een moderne auto nu net zo veilig en zuinig 150 rijdt als vroeger met een vergelijkbaar model 100. Er is dus wel iets voor te zeggen om de vmax daarop aan te passen.

Mwah, gevoelsmatig zou ik persoonlijk zeggen 90 a 100 kilometer verschil. Gevoelsmatig he?
Je rijdt wel veiliger in de zin dat je stabieler op de weg ligt, dat de kreukelzone beter/langer is, dat de kooi waar je in zit steviger is etc. Daar heb je gelijk in. Maar naar mijn beste weten is de reactiesnelheid van de mens de afgelopen decennia niet of nauwelijks verbeterd.![]()
Hangt er ook vanaf hoeveel Klaaswitzen er op de snelweg lopen. Aangezien die meestal aan het keybord-warriën zijn is het waarschijnlijk iemand anders en moet je voorzichtig zijn.

Iedereen zit hier om de hete brij heen te draaien met allerlei slap gelul, omdat we allemaal zo graag coureurtje willen spelen. Echter lijkt het me vooral van belang wat voor een positieve al dan niet negatieve invloed een hogere maxiumsnelheid heeft op het dodental. Wat zijn de cijfers van landen waar de maxiumsnelheid hoger ligt dan in ons schone Nederland en komt dat door de hogere maximumsnelheid ja of nee? Dat zijn de vragen die beantwoord dienen te worden en verder niets.
Ik heb wel al belangrijke afspraken gehaald door 140 ipv 120 te rijden. Bij vertrek duid de GPS bijv. aan dat ik een half uur te laat ga komen, en over een reistijd van 3 uur kwam ik dan toch mooi op tijd. Voor korte afstanden is het inderdaad meestal nutteloos, dan win je een halve tot hele minuut of zo.Misschien al eens stil gestaan bij de tijd die je wint door x-aantal km/h sneller te rijden over een bepaalde afstand. Weegt zoiets op tegen de verhoogde risico's die hieraan vasthangen?
Een auto kan misschien wel erg veilig zijn tegenwoordig; maar liever geen klapband aan 140km/h.
Ik heb wel al belangrijke afspraken gehaald door 140 ipv 120 te rijden. Bij vertrek duid de GPS bijv. aan dat ik een half uur te laat ga komen, en over een reistijd van 3 uur kwam ik dan toch mooi op tijd. Voor korte afstanden is het inderdaad meestal nutteloos, dan win je een halve tot hele minuut of zo.
Zoals al eerder gemeld ligt het aantal verkeersdoden in Duitsland, waar geen maximum snelheid is, lager dan het Europees gemiddelde.
De meeste ongevallen gebeuren als gevolg van onvoorzichtig rijden, de snelheid bepaald alleen de ernst van de gevolgen van het ongeval. Zo zie je bijvoorbeeld dat in bepaalde landen met hogere snelheidslimieten er toch minder ongevallen gebeuren, simpelweg omdat de infrastructuur en het rijgedrag er beter is.Daar kleven wel risico's aan als je de maximumsnelheid zou verhogen
De meeste ongevallen gebeuren als gevolg van onvoorzichtig rijden, de snelheid bepaald alleen de ernst van de gevolgen van het ongeval. Zo zie je bijvoorbeeld dat in bepaalde landen met hogere snelheidslimieten er toch minder ongevallen gebeuren, simpelweg omdat de infrastructuur en het rijgedrag er beter is.
Zoals al eerder gemeld ligt het aantal verkeersdoden in Duitsland, waar geen maximum snelheid is, lager dan het Europees gemiddelde.
In een groot gedeelte van Duitsland is wel een snelheidsbeperking, ook al is het wel zo dat op de wegen zonder snelheidsbeperking het percentage niet hoger ligt dan op de andere wegen. Of je er conclusies aan kan verbinden is de vraag, in de USA zie je toch ook een wisselend beeld als de snelheden worden verhoogd. Niet alle infrastructuur is gelijk in de Europese landen bijvoorbeeld, zie ook niet in waarom je dan snelheden gelijk wil trekken.
The new world order zou dat wel doen, misschien wel iets voor jou
Klopt, dat is eigenlijk ook het beste argument tegen die verhoging, teveel debielen op de weg die onvoorspelbaar en niet defensief rijden.Stel je zou de max snelheid verhogen, dan wordt de overgangsfase een ramp. Mensen zijn dat totaal niet gewend. Nu al moet je vaak op de rem voor een of andere debiel die na 2 km achter een vrachtwagen aan te hebben gesukkeld opeens besluit te gaan inhalen net als jij eraan komt.
Klopt, dat is eigenlijk ook het beste argument tegen die verhoging, teveel debielen op de weg die onvoorspelbaar en niet defensief rijden.
Pardon, waarom noem je mij een debiel?
