Fitness Seller

Wat is een veilige maximumsnelheid?

Peiling Peiling Wat zou de maximumsnelheid moeten zijn?

• Minder dan 80

Stemmen: 7 5,3%
  • 80

Stemmen: 0 0,0%
  • 90

Stemmen: 1 0,8%
  • 100

Stemmen: 4 3,0%
  • 120

Stemmen: 13 9,8%
  • 130

Stemmen: 9 6,8%
  • 140

Stemmen: 38 28,6%
  • 150

Stemmen: 14 10,5%
  • 160

Stemmen: 10 7,5%
  • Hoger dan 160

Stemmen: 7 5,3%
  • Geen maximumsnelheid

Stemmen: 26 19,5%
  • Anders

Stemmen: 4 3,0%

• Totaal stemmers
    133
Discussies? Ik zit aan de zijkant en observeer dude!

Maar laat ik me niet meer bemoeien met dit ronduit interessante topic.

Iedere snelheid is gevaarlijk wanneer de weggebruikers niet met de verantwoordelijkheden om kunnen gaan die het verkeer met zich mee brengt.

Hogere snelheden dan de huidige maximum snelheid zou geen probleem vormen mits weggebruikers doen wat ze moeten doen en niet tijdens het rijden het halve huishouden aan het doen zijn.

Ik snap niet dat ze niet voor electronische borden gaan. Aan de hand van tijd, weer en drukte moet toch een goede snelheid te bepalen zijn. Zal wel te duur zijn.

Ik voel me overigens in mijn waggie met 150 km/u ~ 155 km/u op de Duitse snelwegen niet echt comfortabel. Zeker niet als je grote vrachtwagens in gaat halen.

• Topic Starter Topic Starter
Discussies? Ik zit aan de zijkant en observeer dude!

Maar laat ik me niet meer bemoeien met dit ronduit interessante topic.

Hahaha, nee, inhoudelijk participeren, daar sta jij natuurlijk boven, iedereen weet immers dat jij de wijsheid in pacht hebt. :rolleyes:

299 met een SS:cool:

Veiliger kan niet

Iedere snelheid is gevaarlijk wanneer de weggebruikers niet met de verantwoordelijkheden om kunnen gaan die het verkeer met zich mee brengt.

Hogere snelheden dan de huidige maximum snelheid zou geen probleem vormen mits weggebruikers doen wat ze moeten doen en niet tijdens het rijden het halve huishouden aan het doen zijn.

Ben ik niet met je eens. Als een auto met 180km/u vanachter komt rijden dan is het zeer moeilijk in te schatten hoe hard hij rijd/wanneer hij komt omdat je er niet aan gewend bent.

Lekker veilig daar, of niet Klaas?

Zie het meer als een levensstijl.

Ik hou ook niet zo van risico's beginnerbb, was dat niet al duidelijk dan? Ik bedoel je wordt met huid en haar verscheurd in die digitale arena en ik ben al zo'n gevoelige knul. Ik trek dat niet, het getouwtrek om respect, de vernederingen, de tot in het diepste van je ziel penetrerende pixels die langzaam je ego volledig doen slinken. Nee, laat mij maar aan de zijlijn staan. Zwak misschien, maar ik overleef wel.

Laatst bewerkt:
Zie het meer als een levensstijl.

Ik hou ook niet zo van risico's beginnerbb, was dat niet al duidelijk dan? Ik bedoel je wordt met huid en haar verscheurd in die digitale arena en ik ben al zo'n gevoelige knul. Ik trek dat niet, het getouwtrek om respect, de vernederingen, de tot in het diepste van je ziel penetrerende pixels die langzaam je ego volledig doet slinken. Nee, laat mij maar aan de zijlijn staan. Zwak misschien, maar ik overleef wel.

Was al lang duidelijk Klaas, niet nodig om jezelf volledig de grond in te boren. Open er anders even een nieuw topic over, schijnt dat emo topics het erg goed doen op dbb.

Ben ik niet met je eens. Als een auto met 180km/u vanachter komt rijden dan is het zeer moeilijk in te schatten hoe hard hij rijd/wanneer hij komt omdat je er niet aan gewend bent.

Al 2 van die pientere opmerkingen van je vandaag; dit verdient karma:).

Maar euh, mss spiegels die berekenen hoe snel de achterliggende auto rijdt? :dunno:

Laatst bewerkt:
Was al lang duidelijk Klaas, niet nodig om jezelf volledig de grond in te boren. Open er anders even een nieuw topic over, schijnt dat emo topics het erg goed doen op dbb.

Bestaat die negeer knop eigenlijk nog?

Ontopic: Je kan denk ik best veilig 180-200 op de snelweg rijden echter niet direct langs langzaam verkeer. Of er moet een lege rijstrook tussen zitten. En ondanks de ridiculiserende post van Klaaswitz is het ook wel waar dat je met de ene auto veiliger 180 rijdt dan met de ander. Uiteraard zijn de dure Duitsers er beter op toegerust dan een Ford Fiësta of Fiat Panda. De techniek is ten opzichte van 30 jaar geleden nu zo ver gevorderd dat je met een moderne auto nu net zo veilig en zuinig 150 rijdt als vroeger met een vergelijkbaar model 100. Er is dus wel iets voor te zeggen om de vmax daarop aan te passen.

Laatst bewerkt:
ik vind dat je op een snelweg hier in Nederland wel 140 als maximum kan stellen. Enige probleem is dan dat sommige mensen 80 gaan rijden en dat dan het snelheidsverschil wel erg groot wordt.

ik vind dat je op een snelweg hier in Nederland wel 140 als maximum kan stellen. Enige probleem is dan dat sommige mensen 80 gaan rijden en dat dan het snelheidsverschil wel erg groot wordt.

Je hebt sowieso vrachtwagens die 80-90 rijden. Die zal ik niet snel met meer dan 150 inhalen als je geen uitwijkmogelijkheid hebt. 70 kilometer verschil is wel het maximum gevoelsmatig.

Je hebt sowieso vrachtwagens die 80-90 rijden. Die zal ik niet snel met meer dan 150 inhalen als je geen uitwijkmogelijkheid hebt. 70 kilometer verschil is wel het maximum gevoelsmatig.

Mwah, gevoelsmatig zou ik persoonlijk zeggen 90 a 100 kilometer verschil. Gevoelsmatig he?

Mwah, gevoelsmatig zou ik persoonlijk zeggen 90 a 100 kilometer verschil. Gevoelsmatig he?

Vermoeiend karaktertje heb je Klaas.

Ik zou pleiten voor een soort tolwegen waar harder gereden mag worden (max 160) en normale snelwegen waar de nu toegestane maximale snelheid gehandhaafd wordt.

Maar als je de max om hoog schroeft zal ook de minimale snelheid omhoog moeten worden gebracht. Er kan niet meer dan 50 km verschil tussen zitten geziem remweg etc.

Bestaat die negeer knop eigenlijk nog?

Ja zeker. Je drukt gewoon op mijn, of klaaswitz' naam, weet niet precies wat je bedoeling is. En dan staat er een optie: 'toevoegen aan negeerlijst', gewoon daarop drukken. Dan zal er nogmaals gevraagd worden of je dat absoluut zeker weet, druk dan op 'ja' en het is geklaard.

Zolang je goed anticipeert en zoveel mogelijk informatie van je omgeving verwerkt, zodat je elke miliseconde up-to-date bent van eventuele rampscenario's vind ik dat er geen limiet hoeft te zijn. Aangezien de meeste bestuurders daar nou niet capabel voor zijn zeg ik maar dat 140 een mooie snelheid is.

Terug
Naar boven