XXL Nutrition

Wat is het beste anabool bij T3/clen/efedrine kuur?

• Topic Starter Topic Starter
Big Cat zei:
als je maar naar 7 a 8% wil, dan testosterone, zeker. Op low cal, low carb dieet kan je uperhaupt geen vet bijkomen, enkel verliezen. Van testosterone is algemeen geweten dat het de ubiquitine-proteasome activiteit remt. Aangezien spierverlies bij T3 volgens dat enzym verloopt is het dan ook de aan te raden keuze.

Enige probleem is dat je wel wat water kan ophouden van de estrogeen, maar dat is makkelijk opgelost met wat caffeine of zoutladen kort na de kuur. Of als je echt effectief wil zijn, 3 a 4 dagen van een mild diuretisch middel als adactezide.

Doel je op enanthaat of prop? En hoeveel weken kan ik dat het beste nemen , en is het nodig dat ik er winstrol bij neem om enigzins zoveel mogelijk spiermassa te besparen...?

adactezide, kan je dat na de kuur nemen? en is 3 a 4 dagen het max?

Ik weet het zijn veel vragen :rolleyes: , maar ik wil het gelijk goed doen :D

Groet

Levrone@

soulreaver zei:
Als je van plan bent je T3 zo hoog op te voeren dan zou ik zeker een basis van test. nemen. Prop. is een mogelijkheid, maar de hoeveelheid vocht die je meer vasthoudt met enth. is per persoon verschillend. Als jij kiest voor enth. + winny zal je weinig vocht vasthouden. Houd er met T3 wel rekening mee dat je echt goed op en afbouwt, dus niet in een week of 2 weken ineens afbouwen, maar trek daar rustig 6-8 weken vooruit vanaf je hoogste dosis. En houd rekening met regelmatig toilet bezoek :D

Hoeveel weken kan ik het test het beste nemen en welke hoeveelheden , als ik bijv kies voor enth..?

Groet

Levrone@

Levrone@ zei:
Doel je op enanthaat of prop? En hoeveel weken kan ik dat het beste nemen , en is het nodig dat ik er winstrol bij neem om enigzins zoveel mogelijk spiermassa te besparen...?

Gelijk dewelke, zult misschien iets minder water ophouden met de prop, maar als je toch de aldactezide neemt, dan maakt dat geen verschil en is de enth wel makkelijker. Winny erbij nemen mag natuurlijk altijd, maar eerlijk gezegd zal de anti-catabole werking van winny drie keer niets zijn in vergelijking met wat je al hebt van de testo. Dus het hoeft zeker niet.

adactezide, kan je dat na de kuur nemen? en is 3 a 4 dagen het max?

Ja zou zelfs aanraden om het na je HCG te nemen, teneinde het water te verminderen nadat alle producten die het verhogen af zijn, en terwijl je nog steeds je nolva en clomid neemt. Dan blijft het er ook wat af.

Levrone@ zei:
Hoeveel weken kan ik het test het beste nemen en welke hoeveelheden , als ik bijv kies voor enth..?

Nog eventjes vermelden dat T3 niet echt op en af hoeft gebouwd te worden, zoals soulreaver zei, je kan ook kiezen voor een lichte 25 mcg dosis per dag voor de volledige duratie van de ephedrine kuur (kan tot 20 weken lopen) omdat T3 onafhankelijk van de duur van gebruik binnen de twee weken hersteld (Greer et al). Neem de test in elk geval voor de duratie van je T3 gebruik. De ephedrine over de gehele lijn (10-20 weken) en de clen enkel de laatste 2 weken. De T3 moet je dan maar beslissen of je 2-3 weken op en 2-3 weken af wil, of gedurig gebruik voor de volle 10 weken.

Big Cat zei:
Gelijk dewelke, zult misschien iets minder water ophouden met de prop, maar als je toch de aldactezide neemt, dan maakt dat geen verschil en is de enth wel makkelijker. Winny erbij nemen mag natuurlijk altijd, maar eerlijk gezegd zal de anti-catabole werking van winny drie keer niets zijn in vergelijking met wat je al hebt van de testo. Dus het hoeft zeker niet.

Ja zou zelfs aanraden om het na je HCG te nemen, teneinde het water te verminderen nadat alle producten die het verhogen af zijn, en terwijl je nog steeds je nolva en clomid neemt. Dan blijft het er ook wat af.

Zou 500 mg enth wekelijks voor de duur van 12 weken oke zijn?

Nee, ik zou rekenen op iets van 12 weken om goed droog te komen. Dus testo 500 voor 12 weken, ephedrine 3x20 per dag voor 12 weken, clenbuterol 40 mcg en opbouwen enkel de laatste 2 weken. T3 25 mcg per dag voor 12 weken, eventueel 2 weken 50 dan weer 2 weken 25 en zo voorts. Naar het einde van de kuur toe al beginnen met de Nolva, de laatste 3 weken en de 6-7 weken er na 20 mg per dag, weken 12-14 HCG (om de 5 dagen) en weken 14-17 clomid.

Big Cat zei:
Nee, ik zou rekenen op iets van 12 weken om goed droog te komen. Dus testo 500 voor 12 weken, ephedrine 3x20 per dag voor 12 weken, clenbuterol 40 mcg en opbouwen enkel de laatste 2 weken. T3 25 mcg per dag voor 12 weken, eventueel 2 weken 50 dan weer 2 weken 25 en zo voorts. Naar het einde van de kuur toe al beginnen met de Nolva, de laatste 3 weken en de 6-7 weken er na 20 mg per dag, weken 12-14 HCG (om de 5 dagen) en weken 14-17 clomid.

Hmm, bedoel jij dat ik de clen de laaste 2 wken kan nemen, 3-4 wken is de max neem ik aan.dan kan ik het toch wat langer nemen...en voor T3 was 4-8 weken de max toch, zou 12 weken dan niet nadelig zijn voor mijn schildklier? En is het niet beter dat ik enkele weken op t3 zit en enkele weken op clen, en kan je geen betere resultaten halen als je hoeveelheid t3 verhoogt naar 100-125mcg (met opbouw)?

ps ik kan komen aan efedrine hcl 25 mg tabs..dus ik kan er niet 3x20 dagelijks nemen..oplossing?

Laatst bewerkt:
Levrone@ zei:
Hmm, bedoel jij dat ik de clen de laaste 2 wken kan nemen, 3-4 wken is de max neem ik aan.dan kan ik het toch wat langer nemen...

Ja, 3-4 weken is de max. Maar de max doet er niet toe, het minimum wel. En dat is twee weken. Want als je maar dat minimum haalt en je gebruikt voor 4 weken dan heb je er niets aan de twee laatste weken en wordt je ephedrine tevens ook nutteloos voor een groot deel want de clen heeft de b2 receptor afgeknot. Vandaar enkel de twee laatste weken.

en voor T3 was 4-8 weken de max toch, zou 12 weken dan niet nadelig zijn voor mijn schildklier?

Blijkt dus van niet. Greer testte zelfs op mensen die verkeerdelijk al meer dan een jaar T3 gebruikten, en ook bij hen herstelde Thyro functie binnen de twee weken, onafhankelijk van duur of dosis.

En is het niet beter dat ik enkele weken op t3 zit en enkele weken op clen, en kan je geen betere resultaten halen als je hoeveelheid t3 verhoogt naar 100-125mcg (met opbouw)?

Ja maar niet echt overdreven omdat je een nutteloze cyclus van vetverlies en vetopbouw afloopt. Optimale T3 niveaus zijn meer wenselijk, want de ephedrine/caffeine/forskoline is veel effectiever en nuttiger in elk opzicht. Laat het me zo zeggen dat ik de eerste mens nog moet tegen komen die niet volledig droog kan komen zonder clen/T3 maar met E/C/F/Y, en dat ik er plein ken die het omgekeerd niet kunnen. Het gebruik van T3 bevordert wel enigzins de effectiviteit van clen of eph omdat het de beta2 een beetje sensitiseerd.

ps ik kan komen aan efedrine hcl 25 mg tabs..dus ik kan er niet 3x20 dagelijks nemen..oplossing?

3x25 dan. Is geen enkel probleem. Als je echter nog nooit pure eph Hcl hebt gebruikt spring er dan niet onmiddelijk in. Begin met 3 maal een halve, volgende dag een hele en twee halve, dan twee hele en een halve en ten slotte 3 hele tabletten per dag. Ik weet nog mijn eerste dosis eph Hcl, was 25 mg en 200 mg caff, niks anders. En ik heb een mega paniek aanval gekregen. Daarna nooit meer en nu spring ik met gemak op 25-30 mg met caffeine, forskoline, yohimbine en T3 tegelijk, maar de eerste keer was niet aangenaam.

Kun je test enanthaat en test prop tegelijktijd gebruiken of heeft het geen nut? En 12 weken test gebruiken bij deze kuur is geen probleem toch? Ik heb het niet helemaal begrepen.

Owjah kun je ipv clomid ook nolva gebruiken?

Cagri51 zei:
Owjah kun je ipv clomid ook nolva gebruiken?

Testoviron 250 bestaat voor 200 uit enenthate en voor 50 ui propionate.

Kan dus gewoon. Maar langer dan 8 weken dezelfde testo gebruiken werkt niet echt. Je lichaam raakt er dan teveel aan gewend. Clomid is meer voor het herstel van je lichaam en Nolva is tegen overtollig vocht en eventuele gyno.

Maar van clomid krijg je zoveel acne.Dat is heel lullig vind ik. Want ben nu bezig met accutane. Dus ik heb geen zin om weer acne te krijgen.

Big Cat zei:
Nog eventjes vermelden dat T3 niet echt op en af hoeft gebouwd te worden, zoals soulreaver zei, je kan ook kiezen voor een lichte 25 mcg dosis per dag voor de volledige duratie van de ephedrine kuur (kan tot 20 weken lopen) omdat T3 onafhankelijk van de duur van gebruik binnen de twee weken hersteld (Greer et al). Neem de test in elk geval voor de duratie van je T3 gebruik. De ephedrine over de gehele lijn (10-20 weken) en de clen enkel de laatste 2 weken. De T3 moet je dan maar beslissen of je 2-3 weken op en 2-3 weken af wil, of gedurig gebruik voor de volle 10 weken.

Ben ik niet met je eens. Inderdaad zijn experimenten geweest met mensen die een jaar lang T3 namen en binnen 2 weken volledig hersteld waren, naar mijn weten ging het hier wel om lage dosissen, dus geen 100-150 mcg. onlangs is er hier zelf nog een praktijk geval geweest die na hoge dosissen T3 zo goed als meteen stopte en uiteindelijk na weken nog een amper werkende schildklier had. Bij hoge dosissen zou ik wel op en afbouwen. Lage dosissen bv. 25 mcg. gedurende lange tijd is geen probleem, je schildklier hersteld sowieso wat dat betreft, dat heeft onderzoek inderdaad al uitgewezen.

Ik dacht zelf aan test enanthaat en test prop als aparte middelen. Dus niet aan testoviron. Maar ja zo als u het zegt kan het ook. Maar is 8 weken nie te kort???

Cagri51 zei:
Ik dacht zelf aan test enanthaat en test prop als aparte middelen. Dus niet aan testoviron. Maar ja zo als u het zegt kan het ook. Maar is 8 weken nie te kort???

Na deze 6-8 weken is het raadzaam indien je verder wilt met de kuur om over te stappen op een ander as. Je zou dan bv over kunnen stappen op alleen propionate. Zo geef je je lichaam de kans om het vocht dat je eventueel van de enanthate vast hebt gehouden te laten lopen. Propionate moet echter wel om de dag gezet worden maar zorgt ervoor dat je alleen nog maar een harde en solide toename aan spiermassa zult krijgen

Koolhoven zei:
Testoviron 250 bestaat voor 200 uit enenthate en voor 50 ui propionate.

Niet noodzakelijk, er is ook een testoviron, de meest voorkomende hier zelfs, uit spanje, die enkel enanthaat is.

Kan dus gewoon. Maar langer dan 8 weken dezelfde testo gebruiken werkt niet echt. Je lichaam raakt er dan teveel aan gewend. Clomid is meer voor het herstel van je lichaam en Nolva is tegen overtollig vocht en eventuele gyno.

Watte ??? Hoe kun je nu zoveel verkeerd zeggen in 3 lijntjes ?

Ten eerste mag je me eens uitleggen hoe jij denkt dat testo anders werkt na 8 weken ? het is hetzelfde hormoon, dezelfde enzymen en dezelfde receptoren, er verschilt niks. Daarenboven, dezelfde testo ? Hoeveel soorten testo ken jij wel ? Ik ken er maar eentje hoor. Er hangt wel een ander estertje aan, maar in het bloed wordt dat gemetaboliseerd, dat weet je toch ? Je lichaam raakt er niet aan gewend. Zoals alle middelen is het een dosis ten opzicht van lichaamsgewicht relatie. Je wordt zwaarder, dus logischerwijs heeft eenzelfde dosis niet hetzelfde effect.

Ten tweede weet je toch zeker dat tamoxifen en clomiphene verwante stoffen zijn ? Het zijn alle twee SERM's, selectieve regelaars van de estrogene receptor. Ze blokkeren bepaalde receptoren maar niet andere. In dat opzicht zijn het precies dezelfde stoffen. Tamoxifen is alleen wat sterker. Dus Nolvadex kan zeer zeker gebruikt worden voor herstel in plaats van Clomid, en clomid kan ook gebruikt worden in plaat van Nolva voor gyno. Maar houd er wel rekening mee dat 25 mg Nolva overeenkomt met 150 mg clomid. Omdat ze toch een klein beetje verschillend zijn werk ik meestal met beide stoffen na een kuur. Dat verlaagt de neven-effecten van de Clomid omdat je er minder van nodig hebt en de gecombineerde werking geeft iets betere resultaten dan elks alleen. 150 mg Clom en 25 mg Nolva zijn trouwens even effectief voor herstel na een kuur.

soulreaver zei:
Ben ik niet met je eens. Inderdaad zijn experimenten geweest met mensen die een jaar lang T3 namen en binnen 2 weken volledig hersteld waren, naar mijn weten ging het hier wel om lage dosissen, dus geen 100-150 mcg. onlangs is er hier zelf nog een praktijk geval geweest die na hoge dosissen T3 zo goed als meteen stopte en uiteindelijk na weken nog een amper werkende schildklier had. Bij hoge dosissen zou ik wel op en afbouwen. Lage dosissen bv. 25 mcg. gedurende lange tijd is geen probleem, je schildklier hersteld sowieso wat dat betreft, dat heeft onderzoek inderdaad al uitgewezen.

Eens de dosis supraphysiologisch is stopt de schildklier met werken. Of dat nu 2 mcg hoger is of 2000 mcg hoger is, het gebeurt, dus hierin is geen verschil. Maar verder heb ik er geen problemen mee dat je dit aanraad. Ik raad trouwens nooit dosissen aan van hoger dan 25 mcg gewoon omdat het niet nodig is. Dus op o afbouwen naar een hogere dosis is geen enkel probleem aangezien het nut van een hogere dosis zoiezo miniem is bij een goed dieet met conventionelere dieet middelen.

Cagri51 zei:

Eigenlijk wel. Is wel wat resultaat mee te behalen, maar zou het toch tussen e 10 en 12 weken houden als je efficient wil zijn.

Koolhoven zei:
Na deze 6-8 weken is het raadzaam indien je verder wilt met de kuur om over te stappen op een ander as. Je zou dan bv over kunnen stappen op alleen propionate. Zo geef je je lichaam de kans om het vocht dat je eventueel van de enanthate vast hebt gehouden te laten lopen. Propionate moet echter wel om de dag gezet worden maar zorgt ervoor dat je alleen nog maar een harde en solide toename aan spiermassa zult krijgen

Testosterone enanthaat en testosterone propionaat zijn het zelfde middel. Alleen het halfleven verschilt vanwege de solubiliteit in vet. Trouwens, er is geen enkele reden om van as te veranderen. Ze werken allemaal op de AR en de ER, allemaal op dezelfde manier. Behalve dan dat testosterone meer efficient is in beide, en bezit over een groot aantal niet-genomische manieren om spieren op te bouwen. Oh, en dat het uiteraard veiliger is dan alle andere AAS ook natuurlijk.

Big Cat zei:
.... houd er wel rekening mee dat 25 mg Nolva overeenkomt met 150 mg clomid. Omdat ze toch een klein beetje verschillend zijn werk ik meestal met beide stoffen na een kuur. Dat verlaagt de neven-effecten van de Clomid omdat je er minder van nodig hebt en de gecombineerde werking geeft iets betere resultaten dan elks alleen. 150 mg Clom en 25 mg Nolva zijn trouwens even effectief voor herstel na een kuur ....

Is dat een type foutje BC ? ik kan me alleen maar van posts uit het verleden herinneren dat de vergelijking in effectiviteit Nolva vs Clomid 40mg -150mg was ?

Maw 2 tabs Nolva tov 3 tabs Clomid ervan uitgaande dat Nolvadex zo goed als altijd 20 mg per tabl. gedoseerd is.

Groet Smalluser :thumb:

Terug
Naar boven