MuscleMeat

Wat is het nut nou van Bulken?

Zorg gewoon dat je in de gaten houd hoeveel vetter je wordt.

Wordt je veel vetter? Schoner eten.
Kom je geen spier aan? Meer eten.
Kom je spier aan en wordt je iets vetter? Goed bezig.

betekent het als je vet percentage omhoog gaat dat je goed zit met de kcal inname?, dan bedoel ik in cleanbulk en de vetpercentage gaat heel licht omhoog.

betekent het als je vet percentage omhoog gaat dat je goed zit met de kcal inname?, dan bedoel ik in cleanbulk en de vetpercentage gaat heel licht omhoog.
In dat geval kan je er vrij zeker van zijn dat je spieren wel genoeg voedingstoffen krijgen ja;)

@ TS

Vet aankomen is niet erg. Als jij 8% BF hebt op 60KG, en je bent een paar jaar bezig en staat vervolgens op BF 8% 100KG, ben je 3,2KG aangekomen in vet, maar je zal er nogsteeds 'niet-vet' bij staan.

Mits je wel goed trained, eet, en rust, kan op onderhoud eten ook winst op spiermassa geven, echter gaat dit heel langzaam (maar dan ook echt langzaam). Vet winst zal nihil zijn, dus je komt droger te staan. Echter zal je ooit meer moeten eten omdat meer spieren meer verbranding met zich mee brengt, dus als je nu op onderhoud eet zal je over een jaar te weinig eten.

Als je ~500kcal boven onderhoud eet zal je vet aanzet hebben maar de nadruk, mits je nogsteeds goed eet, trained en rust, zal toch voornamelijk op spiermassa liggen. Je kan vet winst eventueel beperken om te spelen met carb en vet gehaltes, momenten die je eet (meer eten rond je training dan op de rest van de dag, dus niet alles verspreid), carb-cyclen etc. Maar ik raad aan om je bij de basis te houden totdat je weet hoe je lichaam op alles reageert.

Als je 2000kcal boven onderhoud eet en nogsteeds goed trained, eet en rust, dan zal je wel stukken vetter worden maar spierwinst zal toch wel bijna maximaal zijn. Echter zou ik je dat niet aanraden omdat je dan behoorlijk lang bezig zal zijn om voorzichtig het vet eraf te werken. Dan kan je nog beter 1000kcal boven onderhoud eten, de kans bestaat dat je dan minder spierwinst hebt dan bij 2000kcal echter zal dit echt minimaal zijn en je vet toename is een stuk minder, maar zal overigens nogsteeds duidelijk waarneembaar zijn.

Het risico vermijden dat je te weinig eet.
Enige juiste antwoord. Spiermassa gainen is lastiger dan vet verliezen. Zorg er dus maar voor dat je zeker weet dat je genoeg eet om groei te realiseren. Niet het risico lopen maanden lang te weinig voedsel tot je te nemen.

---------- Toegevoegd om 23:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:14 ----------

zorg gewoon dat je in de gaten houd hoeveel vetter je wordt.

+1

• Topic Starter Topic Starter
Zorg gewoon dat je in de gaten houd hoeveel vetter je wordt.

Dit is wel allesomvattend denk ik.

Hoe groot moet de periode zijn, van wanneer ik moet checken of mn voeding wel werkt. Dus bijvof ik vetter ben geworden? Of dat ik geen spier aankom?

In een weekje?? Of is dat te snel..

Terug
Naar boven