MuscleMeat

Wat is jullie schouder-schema?

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Justifire
Nou weet ik nog niet wat die Arnold press doet?

Waardeloze oefening. Ik heb persoonlijk nooit ingezien wat het draaien van de dumbbell voor meerwaarde heeft aan de presses. Integendeel, het werkt, doordat de bovenarm van een positie voor je onder belasting naar een positie naast je, eerder blessure bevorderend.

Het feit dat een bekende BB er zijn naam aan gegeven heeft wil nog niet zeggen dat het een goede oefening is.
 
Originally posted by 3XL


Waardeloze oefening. Ik heb persoonlijk nooit ingezien wat het draaien van de dumbbell voor meerwaarde heeft aan de presses. Integendeel, het werkt, doordat de bovenarm van een positie voor je onder belasting naar een positie naast je, eerder blessure bevorderend.

Het feit dat een bekende BB er zijn naam aan gegeven heeft wil nog niet zeggen dat het een goede oefening is.
Zeg ook niet dat het een goeie oefening is he :D
Voor mijn part heete hij de Tommy Cooper Press.
Zal deze dus maar vergeten, zie ook dat jij dezelfde drie oefeningen doet als mij.
Moet dus genoeg zijn.
 
Originally posted by dandyman


dit is toch een upright row of zie ik dat verkeerd? enne geen bend over lateral?

ow ja ik bedoelde zittend. Was de naam van de oef ff kwijt
 
Originally posted by 3XL
. -Supinating front raises: 3*8-4 (cheatstyl[/B]

Vroeg me af wat het eigenlijke verschil is qua belasting tussen de gewone front raise en de gesupineerde versie? Heb hem een tijdje geleden eigenlijk voor het eerst gesupineerd gedaan. Kon minder gewicht gebruiken wel, lijkt me zwaardere oefeningen.
 
Ik vind het ook fijn om na bijv een side lateral raises de laatste rep zo'n 30 sec vast te houden. Je schouders knallen dan bijna... maar is het dan niet zo dat je meer traint op uithoudingsvermogen dan dat je de groei stimuleert? Het voelt iig wel lekker aan.
 
WTF 30sec, lijkt mij zoeken naar blessures..
 
Originally posted by TongPo
Ik vind het ook fijn om na bijv een side lateral raises de laatste rep zo'n 30 sec vast te houden. Je schouders knallen dan bijna... maar is het dan niet zo dat je meer traint op uithoudingsvermogen dan dat je de groei stimuleert? Het voelt iig wel lekker aan.
Doe ik ook, zit dan de laatste seconden als een vibrator op me bankje :)
 
Originally posted by Vince
WTF 30sec, lijkt mij zoeken naar blessures..

nee hoor, als je het goed doet niet. Doe het al een tijdje op aanrading van 3XL..

en idd je schouders gaan KABOOM :P
 
Originally posted by 3XL


Waarom ?

30 seconden is wel lang als je 't mij vraagt. Ik spreek uit eigen ervaring, heb een jaar terug lastige pijntjes aan over gehouden.
Even boven vasthouden gedurende 10 sec ok maar een halve minuut?
Vraag me trouwens ook af wat het nut is om 30 sec statisch te blijven.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Vince


Vroeg me af wat het eigenlijke verschil is qua belasting tussen de gewone front raise en de gesupineerde versie? Heb hem een tijdje geleden eigenlijk voor het eerst gesupineerd gedaan. Kon minder gewicht gebruiken wel, lijkt me zwaardere oefeningen.

je zegt het zelf eigenlijk al. Die oefening is intensiever!
 
Originally posted by Vince


30 seconden is wel lang als je 't mij vraagt. Ik spreek uit eigen ervaring, heb een jaar terug lastige pijntjes aan over gehouden.
Even boven vasthouden gedurende 10 sec ok maar een halve minuut?
Vraag me trouwens ook af wat het nut is om 30 sec statisch te blijven.

dan moet je ook niet te zware gewichten gebuiken ;)
 
Wat vinden jullie van Front raise vergeleken met Dumbbell Press?..
 
dumbbell press verkies ik zeekr boven de frot raise omdat je met dumb press een groter gedeelte van je spieren aanspreekt
 
Doe bijna niets voor mijn schouders.

Blijk een chronische rotator cuff beschadiging te hebben, rechts dan.. RSI! (sinds 1993 dus).

Doe nu alleen nog lateral raise ... pfft om je dood te lachen: 3 kg db! (2x15 hh).

Dips heb ik er uitgegooid toen dippen met slechts 18 kg al tot flinke pijn leidde.

Miss een rehab-progje er in gooien?
 
Back
Naar boven