XXL Nutrition

Wat is nou beter....

TommyDJ

Novice
Waardering
0
Lengte
2m06
Massa
94kg
... veel sets met weinig herhalingen, of een paar sets met veel herhalingen? Van iedereen hoor ik weer wat anders, dus dacht ik maar even bij de kenners aan te kloppen :rolleyes:

Heeft allemaal te maken met je doelstellingen :)

• Topic Starter Topic Starter
fout...

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Welke is dan goed bij welke doelstelling?

Pfoeh had ergens wel gelezen daarover.
Rippetoe wat inhoud 3setjes van 5 reps is voor kracht.
Tussen de 8 en 12 dacht ik massa.
Daarboven richt je meer op spierconditie.
Weet dit niet helemaal zeker, zijn ook wat meningen over verdeeld volgens mij.
Aangezien ik ook zeker massa heb gewonnen met 4x6 en 5x5 systeem.
Momenteel wissel ik af tussen die 2 en 10,8,6 of 12,10,6 ligt aan de oefening.

Veel sets met weinig herhalingen.

Topic nummero 21910234729347823149027831495712340127345903467213495182734019283401293487123904781234679 :)

Lage reps vind ik fijner, wat het 'beste' is heeft iedereen een andere mening over.

in mijn kop zit dat spieren moeten "schrikken" om te groeien.. is dat nu met 3x8 of met 5x5 of af en toe een 10-20-30-50 set, piramideke, supersets of een goeie verhoging in gewicht maakt denk ik niet zoveel uit.. zolang je spieren in je training maar 'afzien' :D kan zijn dat ik totaal fout zit hoor maar op die manier train ik meestal

Daarom is afwisseling toch ook beter, telkens je spieren nouja verrassen als het ware.
Proberen ze daardoor te stimuleren of praat ik nu onzin ? :P

Ze hoeven toch niet te schrikken. Ze moeten zich aanpassen aan een nieuwe omgeving, zorg dat je een nieuwe omgeving creëert waarin je spieren meer moeten liften, rust op tijd en ze groeien. Lage reps en meer sets werkt beter omdat je meer volume kan maken met een hoger gewicht. Als je moet kiezen zijn lage reps altijd beter voor kracht/massa.

Ze hoeven toch niet te schrikken. Ze moeten zich aanpassen aan een nieuwe omgeving, zorg dat je een nieuwe omgeving creëert waarin je spieren meer moeten liften, rust op tijd en ze groeien. Lage reps en meer sets werkt beter omdat je meer volume kan maken met een hoger gewicht. Als je moet kiezen zijn lage reps altijd beter voor kracht/massa.

Maar dan dus wel meer sets als je voor massa gaat (volgens jou)?

Dit is trouwens geen stelling, maar een vraag.

:mier:

grapje :D

Terug
Naar boven