XXL Nutrition

Wat komt eerst? Cutten of Bulken...

pranavb

Novice
Waardering
0
Beste Mensen,
Na lang topics over cutten en bulken te hebben doorgebladerd heb ik deze vraag nog steeds niet kunnen beantwoorden. Ik ben 22/m 1.77, 85kg. Ik wil graag in 4-6 weken tijd zo veel mogelijk afvallen. Nu wou ik dat het kon met behoud van spiermassa of anders gezegd met zo weinig mogelijk spierverlies. Daarop is volgens mij het antwoord Whey-concentraat naast een dieet. Maar ik ben in de war met een paar topics die aangaven dat je eerst moest bulken en daarna moest cutten. Hebben jullie nog advies voor mij?

groeten,
P

Hee, nog een serieus topic deze donderdagnacht!

Grofweg ;

Bulken = Ver boven onderhoud eten , en alles wat voor je neus komt pakken.

Clean-Bulk = Iets boven onderhoud eten , hoofdzakelijk enkel "goed" eten.

Cut = Afvallen dmv iets onder je onderhoud te gaan zitten ,... met "goed" eten.

Dus , Bulken doe je om zoveel mogelijk bouwstenen richting je spieren te krijgen , in de hoop dat ze daardoor ook beter groeien ,....
Daarna ben je dus door de Bulkfase in BF% aangekomen en ga je weer cutten ( afvallen , dalen in BF% ) zodat je het al dan niet behaalde resultaat kunt zien van je Bulk ,... : de nieuwe spiermassa :D

In jouw geval dus enkel een Cut , omdat je alleen wilt afvallen .
Probeer idd wel goed eiwitten binnen te krijgen voor wat je al noemde , minimaal spierverlies ,... maar helemaal kan je dat niet tegengaan en zul je dus toch iets aan spiermassa inleveren ;)

Het is begrijpelijk dat je met bulken nog vrij recente "bouwstenen" binnen krijgt, maar hoe zit het met de wat vastgeroeste bouwstenen van een jaar terug? Kunnen die ook nog gebruikt worden voor spiermassa, of is daar niks aan te doen behalve als vet te verbranden?

Het is begrijpelijk dat je met bulken nog vrij recente "bouwstenen" binnen krijgt, maar hoe zit het met de wat vastgeroeste bouwstenen van een jaar terug? Kunnen die ook nog gebruikt worden voor spiermassa, of is daar niks aan te doen behalve als vet te verbranden?

??

recente bouwstenen = wat je nu door de dag aan voeding neemt

vastgeroeste bs = uw vetlaag van verkeerde/te veel aan voeding vroeger

correct me if I'm wrong

Ik heb grote moeite om vetmassa als bouwsteen te zien....

Ik heb geen aanwijzingen dat oud vet moeilijker te gebruiken is dan nieuw vet. Wel dat de oudste vetvoorraden misschien het laatste aan de beurt komen, maar als ze aan de beurt komen gaat het net zo gemakkelijk als ander vet.

De grootste vetkussens bevatten het oudste vet en het meeste vet, dus die buik is in elk geval het laatste wat verdwijnt!

Ik zou gaan cutten als ik jou was. Er zijn genoeg goede topics op dit forum hierover, dus lezen is de boodschap!

Terug
Naar boven