Van mijn 16,5 tot 18,5 heb ik 2 dagen in de week gefitnessd bij een budget sportschool. Het was er erg slecht aan toe, ik woog rond de 50 kg bij *1m80. Bij elke oefening pakte ik p*ssy weights zoals een pulldown met max 28 kg (6 herhalingen), bankdrukken met alleen stang was al veel te zwaar en benen trainen vond ik niet belangrijk dus dit deed ik amper.
Ik trainde ong. 1-2 keer per week, mijn voeding was waardeloos, ondanks dat was ik na 2 jaar toch een 11 cm langer en 8 kg zwaarder(vooral gewicht van me lengte).
Ik had het niet meer naar me zin en besloot naar een andere sportschool te gaan en kwam terecht in een hardcore gym waar voormalig bodybuilders en huidige powerlifters trainden

. Hier leerde ik van alles over training en voeding.
Van augustus 2008 tot juli 2009 heb ik hier getraind totdat de gym werd overgenomen. In deze tijd ging ik van 1m91, 58 kg circa 10% vet naar 1m93 66kg en 7% vet(huidplooimeting).
Ik ben toen opzoek gegaan naar een andere sportschool en kwam terecht in een sportschool met een mooi squatrek en dumbbells>dumbbells tot 34 kg.
Mijn krachtstats waren toen ik hier begon:
Bp: 6x40 kg
Sq: 6x45 kg
Dl: 6x 70kg.
In de eerste 2 maanden ben ik nog 2 kilo aangekomen en me krachtstats gingen wat om hoog.
Bp: 4x60 kg
Sq: 4x60 kg
Dl: 3x 90 kg.
Van september tot begin april heb ik lopen kloten met voeding en weinig trainen dus ben hier amper wat mee opgeschoten sterker nog ik schommelde tussen de 66 en de 68, helemaal niks opgeschoten dus

.
Maart 2010 woog ik 67 bij 1m93 en 4% vet(huidplooimeting). Mijn krachtstats:
Bp: 1x 65kg
Sq: 1x 82,5 kg
Dl: 1x 115kg.
In april besloot ik mijn trainingschema aan te passen terug naar een normaal split schema. Gewoon een 3 daagse split.
Halverwege me voedingsschemaaangepast en nieuwe supplementen>supps toegevoegd.