Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

maak je post compleet en vertel je geheim

dit!!!

---------- Post toegevoegd Sun 4 Mar 2012 om 17:45 ----------

Iedereen noemt me beer, kast, monster, maar ik vind mezelf helemaal niet breed. Hebben jullie dat ook? En nee, dit is geen verkapte kijk-eens-wat-iedereen-over-mij-zegt post.

dit!!!

Iedereen noemt me beer, kast, monster, maar ik vind mezelf helemaal niet breed. Hebben jullie dat ook? En nee, dit is geen verkapte kijk-eens-wat-iedereen-over-mij-zegt post.
yup heb ik ook, lichte vorm van bigorexia

dit!!!

ja en ik ben nog een heel stuk minder dan jou.. maar dat komt gewoon doordat alles ecto is.

dit!!!

heeft praktisch iedereen hier denk ik, zelfs ik

Wat al een tijdje veel dagen goed maakt, is dat ik eindelijk dé methode (voor mij) heb gevonden om bovenkant borst te doen groeien.
Altijd een achterlopende bovenkant gehad tov de onderkant, maar dat verschil wordt nu beduidend kleiner. Het zien van de progressie maakt mijn dag vaak goed.. :)

Vertel je geheim. Er zijn hier meer mensen met het zelfde probleem:(

Wow, zullen wij dbb'ers ooit tevreden zijn?

yess dalijk bami met baarsfilet en foeyonghai

Mijn zus heeft lasagne gemaakt. Wordt een epic bulkmeal!

Afgelopen halfuur allemaal stabilisatie oefeningen voor me schouder lopen doen/uitproberen. Nog nooit zo'n focus gehad o.0.

**

Laatst bewerkt:
Maak je post compleet en vertel je geheim

Vertel je geheim. Er zijn hier meer mensen met het zelfde probleem:(

Excuses. :p

Veel geprobeerd qua oefeningen, dropsets, supersets, giant sets, 5x5, 5/3/1, German volume, reversed grip op de bank, onderhands vliegen (flys) etc etc.. Niks werkte. Twee jaar fanatiek aan het zoeken geweest door veel te variëren, maar de oplossing zat niet in de oefeningen.
Ik trainde op een dag met een oude rot in het vak, een bodybuilder uit de tijd van Arnold. Goed fysiek, voor zijn leeftijd. We raakte aan de praat over het trainen van borst, en ik vertelde mijn probleem. Hij zou me wel helpen!
Hij leerde me goed focussen op de spier zelf. Een gecontroleerde beweging, met op het moment van maximale contractie, zo hard mogelijk knijpen in de spier. Bij elke borstoefening de focus gelegd op het aanspannen en ''volknijpen'' van de spier. Niet laag in herhalingen, zeker 10 tot 15 herhalingen per set. Ook niet te snel. Hoe hoger de snelheid, deste minder je kan knijpen in de spier. Gecontroleerd, hard knijpen, langzaam laten zakken. En het enige wat er door je heen moet gaan tijdens je set is het aanspannen van de spier. Niet aan het gewicht denken, alleen aan de spier...

Met bankdrukken (met stang maar ook DB's) is het wel wat inleveren op gewicht, maar het resultaat is zoveel beter..
Ik doe niet eens speciaal veel incline werk, maar let gewoon ontzettend veel op het aanspannen van de spier.
Dat verhaal over de mind-muscle connectie is zo ontzettend waar. Bij andere spiergroepen lukte dat altijd prima, en bij borst nu ook. :)

Laatst bewerkt:
Excuses. :p

Veel geprobeerd qua oefeningen, dropsets, supersets, giant sets, 5x5, 5/3/1, German volume, reversed grip op de bank, onderhands vliegen (flys) etc etc.. Niks werkte. Twee jaar fanatiek aan het zoeken geweest door veel te variëren, maar de oplossing zat niet in de oefeningen.
Ik trainde op een dag met een oude rot in het vak, een bodybuilder uit de tijd van Arnold. Goed fysiek, voor zijn leeftijd. We raakte aan de praat over het trainen van borst, en ik vertelde mijn probleem. Hij zou me wel helpen!
Hij leerde me goed focussen op de spier zelf. Een gecontroleerde beweging, met op het moment van maximale contractie, zo hard mogelijk knijpen in de spier. Bij elke borstoefening de focus gelegd op het aanspannen en ''volknijpen'' van de spier. Niet laag in herhalingen, zeker 10 tot 15 herhalingen per set. Met bankdrukken (met stang maar ook DB's) is het wel wat inleveren op gewicht, maar het resultaat is zoveel beter..
Ik doe niet eens speciaal veel incline werk, maar let gewoon ontzettend veel op het aanspannen van de spier.
Dat verhaal over de mind-muscle connectie is zo ontzettend waar. Bij andere spiergroepen lukt dat prima, en bij borst nu ook. :)

Mind-muscle connection is inderdaad the key to go, jammer genoeg is mijn connectie met me borst echt 0. Tips? Als ik me borst probeer aan te spannen gaan me lats ALTIJD mee, krijg ze niet geisoleerd. Enige manier hoe ik ze aangespoord krijg is die laatste 3 cm van een fly-oefening > dat stukje dat ze weleens willen gaan trillen.

Net beste pizza ooit besteld, zelf aangepast zoals altijd

1 Veggi Medium
Pepperoni
Kip
Bacon
Knoflooksaus
Kebab
Tomatensaus
BBQ saus

you see what i did there? :rolleyes:

Mind-muscle connection is inderdaad the key to go, jammer genoeg is mijn connectie met me borst echt 0. Tips? Als ik me borst probeer aan te spannen gaan me lats ALTIJD mee, krijg ze niet geisoleerd. Enige manier hoe ik ze aangespoord krijg is die laatste 3 cm van een fly-oefening > dat stukje dat ze weleens willen gaan trillen.

Heb d'r ook last van, totaal geen controle over m'n borstspier

Terug
Naar boven