AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

Bezoekers in dit topic

Hoe komt het dat vrijwel elke MBO opleiding (en dan vooral wat ik over ict hoor) zo beroerd is (hoor ik dan steeds)?

Wil nou niet zeggen dat HBO Informatica altijd geweldig is maar daar blijft het niveau tenminste redelijk genoeg om een schakeling naar de uni mogelijk te maken.

Enige wat je bij ons (ICT Beheer Niv 4 @ Deltion College Zwolle) leert is een beetje patchen, cisco OS, Windows Server (Nee, je leert GEEN linux server of linux os), basis word/excel/powerpoint/acess)
HTML (Geen PHP, Java, w/e), oh en een beetje ITIL basis.

Voorderest nog een half jaartje hardware waar je een antieke pc uit elkaar moet schroeven, in elkaar moet schroeven, een webcam installeren op een windows 98 bak, en wat andere onzinnige opdrachten zoals differentieel / incrementele backuppen.

Al met al kan je dat in een weekje op internet lezen meer dan genoeg leren.
 
Enige wat je bij ons (ICT Beheer Niv 4 @ Deltion College Zwolle) leert is een beetje patchen, cisco OS, Windows Server (Nee, je leert GEEN linux server of linux os), basis word/excel/powerpoint/acess)
HTML (Geen PHP, Java, w/e), oh en een beetje ITIL basis.

Voorderest nog een half jaartje hardware waar je een antieke pc uit elkaar moet schroeven, in elkaar moet schroeven, een webcam installeren op een windows 98 bak, en wat andere onzinnige opdrachten zoals differentieel / incrementele backuppen.

Al met al kan je dat in een weekje op internet lezen meer dan genoeg leren.
ga je deltion les? 2e verdieping groen?
 
Laatste avond college gehad van het jaar. 10 uur van school weg en hele dag gewerkt verder, wel leuk geweest voor vandaag.
 
Zelf ook een jaartje MBO niv 4 ict gedaan. Niks geleerd daar wat ik nog niet wist.
 
ga je deltion les? 2e verdieping groen?

Helaas wel.
Heb op het moment een stage though, ben over 2 weekjes weer een weekje op deltion om even een weekje een cisco cursus van wanders te krijgen.
 
huge ass bestelling gedaan voor home gym
 
Ik doe zelf ICT Beheer Niv4. Heb er letterlijk -NIETS- geleerd.
Kans op een baan is er iig wel..
Maar ga hierna wel door naar HBO, daar zal ik tenminste wat gaan leren.

HBO en WO ICT leer je ook geen k*t, niets nuttigs in ieder geval :o
 
Oneens. Angelus kom er ook maar in.
Zover ik weet heb jij ook grotendeels je kennis uit interesse en internet gevist.
Vind zelf de stof die je op scholen leert zeer gematigd, al ga ik er van uit dat ik zeker wel wat zal leren op het HBO.
 
Zover ik weet heb jij ook grotendeels je kennis uit interesse en internet gevist.
Vind zelf de stof die je op scholen leert zeer gematigd, al ga ik er van uit dat ik zeker wel wat zal leren op het HBO.
Niet wat betreft informatica, informatica heb ik het meeste (academische werk) nochtans geleerd doordat ik voldoendes moest halen voor tentamens. Zaten uiteraard wel wat vakken tussen waar ik nooit enig praktisch nut aan zal hebben (kuch automata).
 
Oneens. Angelus kom er ook maar in.

Natuurlijk iets overdreven, maar over het algemeen is het maar matig hoor. Veel kennis is outdated of niet relevant voor wat ik ga doen, bij mijn studie in ieder geval (wat tevens "de beste informatica studie van nederland" is). Nu kan dit natuurlijk komen omdat deze studies vooral gericht zijn op academische onderzoeken en dat mij niet boeit.

Boeiende vakken waar ik wel wat aan gehad heb zijn bijvoorbeeld Concurrency, datastructuren, kunstmatige intelligentie, beeldverwerking en modelleren en systeemontwikkeling.
 
Natuurlijk iets overdreven, maar over het algemeen is het maar matig hoor. Veel kennis is outdated of niet relevant voor wat ik ga doen, bij mijn studie in ieder geval (wat tevens "de beste informatica studie van nederland" is). Nu kan dit natuurlijk komen omdat deze studies vooral gericht zijn op academische onderzoeken en dat boeit me niet.

Boeiende vakken waar ik wel wat aan gehad heb zijn bijvoorbeeld Concurrency, datastructuren, kunstmatige intelligentie, beeldverwerking en modelleren en systeemontwikkeling.
Welk is dan de beste informatica studie van NL?

Bij de UvA hebben ze het tot nu toe vertikt om concurrency te behandelen, strontvervelend.
 
Hoe komt het dat vrijwel elke MBO opleiding (en dan vooral wat ik over ict hoor) zo beroerd is (hoor ik dan steeds)?

Wil nou niet zeggen dat HBO Informatica altijd geweldig is maar daar blijft het niveau tenminste redelijk genoeg om een schakeling naar de uni mogelijk te maken.

Te weinig interesse bij leerlingen wat (imo) voortvloeid uit ongemotiveerde leraren. De meeste leraren zitten aan de 50+ en zitten een beetje op het eind van hun latijn en zijn dus maar leraar geworden. Er word vaak te weinig daadwerkelijke les gegeven, het niveau van de leerlingen word vaak onderschat, waardoor het niveau dus laag is. Leerlingen ongemotiveerd door k*topleiding > slechte punten > onderwijs word aangepast om te versoepelen > daar gaat je hele opleiding naar de tyfus.
Meestal is het ook zo dat de leerlingen die hier vanaf komen TOTAAL niet ingesteld zijn op het werk wat verricht moet worden op een HBO studie omdat de instelling van 't MBO er nou eenmaal ingeslopen is. Als je het deze week niet afmaakt, kan het volgende maand ook nog wel ingeleverd worden.
Tenzij je, zoals ik, naast die k*topleiding zelf veel gaat doen met software/je eigen interesses verder onderzoeken, kijken ze je ook vaak scheef aan bij werkgevers. Je krijgt op MBO alleen nog maar de basis, en dan bedoel ik ook echt de kale basis.

Dit is het probleem wat ik op 2 verschillende scholen (Gilde Opleidingen en ROC Eindhoven) heb meegemaakt.
Hele MBO stelt geen ruk voor. Een aap met 3 vingers kan t nog halen. Ons hele land gaat naar de kloten door de slechte IT opleidingen:mad:
 
Welk is dan de beste informatica studie van NL?

Bij de UvA hebben ze het tot nu toe vertikt om concurrency te behandelen, strontvervelend.

Universiteit Utrecht
 
Universiteit Utrecht
A-ha. Mja, heb zelf vooral veel gehad aan datastructuren, algoritmen, de wiskunde vakken, standaard programmeer vakken, cryptografie, mobile software engineering, software engineering, databases en vond computerarchitectuur allesinds ook wel interessant, hoewel niet echt praktisch voor mij later.
 
Oneens. Angelus kom er ook maar in.

ben het wel met m eens. We leren echt geen k*t t.o.v iemand die effectief interesse in het vakgebied heeft en er zich werkelijk in wil ontwikkelen. Met een beetje zelfstudie zit je direct aan het niveau van BoS informatica:)
 
ben het wel met m eens. We leren echt geen k*t t.o.v iemand die effectief interesse in het vakgebied heeft en er zich werkelijk in wil ontwikkelen. Met een beetje zelfstudie zit je direct aan het niveau van BoS informatica:)
Ik zou het niet weten, verricht vrijwel geen zelfstudie wat betreft informatica :roflol:
 
Back
Naar boven