AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

  • Topic starter Harfst
  • Startdatum
  • Reacties 175K
  • Weergaven 6M
  • Volgers 1.251

Bezoekers in dit topic

  • Ik zou het niet weten, verricht vrijwel geen zelfstudie wat betreft informatica :roflol:

    ik ook niet :P

    ik vergelijk mijn dieptekennis dat ik heb in informatica gewoon met mijn dieptekennis die ik heb mbv zelfstudie in andere velden.
    In die velden bezit ik vaker meer kennis dan in informatica zelf, dus nuff said:roflol:
     
    ik ook niet :P

    ik vergelijk mijn dieptekennis dat ik heb in informatica gewoon met mijn dieptekennis die ik heb mbv zelfstudie in andere velden.
    In die velden bezit ik vaker meer kennis dan in informatica zelf, dus nuff said:roflol:
    Maar zegt dat direct iets over de studie? Volgens mij des te meer over de tijd die je erin steekt.
     
    A-ha. Mja, heb zelf vooral veel gehad aan datastructuren, algoritmen, de wiskunde vakken, standaard programmeer vakken, cryptografie, mobile software engineering, software engineering, databases en vond computerarchitectuur allesinds ook wel interessant, hoewel niet echt praktisch voor mij later.

    Vakken als logica, databases (het logica gedeelte), Functioneel programmeren waren echt dikke meh. Heb al zo veel mogelijk van dat soort vakken gefilterd en maar gekozen voor wat informatiekunde vakken. Had echt geen zin meer in die academische vakken. :o

    Cryptografie is bij ons Security, misschien dat ik die er nog bij doe.

    Ik doe eigenlijk gametechnologie, maar dat is echt een aanfluiting. Een drietal vakken wat gefocust is op games en bij 1 à 2 vakken krijgen gametech mensen een ander practicum.

    ben het wel met m eens. We leren echt geen k*t t.o.v iemand die effectief interesse in het vakgebied heeft en er zich werkelijk in wil ontwikkelen. Met een beetje zelfstudie zit je direct aan het niveau van BoS informatica:)

    Ik haal een shitload informatie van internet, zoals van tutsplus.com.
     
    Functioneel programmeren :kots:

    Nog steeds geen idee wat het in het curriculum van de BSc doet (de UvA weet het ook niet, en heeft dus besloten het eruit te knikkeren aankomend jaar :o).
     
    Functioneel programmeren :kots:

    Nog steeds geen idee wat het in het curriculum van de BSc doet (de UvA weet het ook niet, en heeft dus besloten het eruit te knikkeren aankomend jaar :o).

    Ja hahaha ik heb het nog steeds niet gehaald. Aankomend collegejaar derde poging...:rolleyes:
    Oké, ik heb er dan ook werkelijk niets aan gedaan en ben niet bij tentamens komen opdagen, omdat ik absoluut geen zin had in dat vak.:o

    Die vent die het altijd gaf is met pensioen, dus ik had gehoopt dat ze zouden stoppen. Uiteindelijk hebben ze toch een opvolger gevonden... :(
     
    Maar zegt dat direct iets over de studie? Volgens mij des te meer over de tijd die je erin steekt.

    tuurlijk zegt dat iets over de studie, imho zouden de vereisten vooraleer je een universitair diploma krijgt VEEEL hoger moeten liggen.

    Zal ik het zo zeggen, zo ging het van vroeger tot nu:
    - Vroege lagere school: "nu is het nog makkelijk, maar eens je in het 5de of 6de leerjaar ga je wel degelijk moeten leren"
    - 6de leerjaar aangekomen: "nu is het nog makkelijk, maar in het middelbaar ga je dagelijks moeten leren om mee te kunnen"
    - middelbaar aangekomen: "nu is het nog makkelijk, maar in de 2de graad begint het echt serieus te worden met allerlei wetenschappen en ga je niet meer meekunnen door enkel bij de examens te leren"
    - 2de graad aangekomen: "in het 5de en 6de kom je niet meer weg met zo weinig leren, die jaren bereiden je immers voor op de universiteit"
    - 6de middelbaar aangekomen: "nu gaat het nog wel met enkel bij examens leren, maar volgend jaar ga je naar t unief en moet je het gewoon zijn van dagelijks te leren, anders ga je het nooit halen"
    - universiteit: easy as phuck, soniamdisappoint.jpg, dreamswereshattered.jpg:roflol:
     
    tuurlijk zegt dat iets over de studie, imho zouden de vereisten vooraleer je een universitair diploma krijgt VEEEL hoger moeten liggen.

    Zal ik het zo zeggen, zo ging het van vroeger tot nu:
    - Vroege lagere school: "nu is het nog makkelijk, maar eens je in het 5de of 6de leerjaar ga je wel degelijk moeten leren"
    - 6de leerjaar aangekomen: "nu is het nog makkelijk, maar in het middelbaar ga je dagelijks moeten leren om mee te kunnen"
    - middelbaar aangekomen: "nu is het nog makkelijk, maar in de 2de graad begint het echt serieus te worden met allerlei wetenschappen en ga je niet meer meekunnen door enkel bij de examens te leren"
    - 2de graad aangekomen: "in het 5de en 6de kom je niet meer weg met zo weinig leren, die jaren bereiden je immers voor op de universiteit"
    - 6de middelbaar aangekomen: "nu gaat het nog wel met enkel bij examens leren, maar volgend jaar ga je naar t unief en moet je het gewoon zijn van dagelijks te leren, anders ga je het nooit halen"
    - universiteit: easy as phuck, soniamdisappoint.jpg, dreamswereshattered.jpg:roflol:

    Ik herinner me nog dat op de basisschool gezegd werd dat havo waarschijnlijk te moeilijk zou zijn voor mij. :roflol: Heb 3 jaar met gezondsheidsproblemen gezeten en bijna met cum laude gehaald, zonder moeite. :rolleyes:
    no bragging

    gy6rK.jpg
     
    tuurlijk zegt dat iets over de studie, imho zouden de vereisten vooraleer je een universitair diploma krijgt VEEEL hoger moeten liggen.

    Zal ik het zo zeggen, zo ging het van vroeger tot nu:
    - Vroege lagere school: "nu is het nog makkelijk, maar eens je in het 5de of 6de leerjaar ga je wel degelijk moeten leren"
    - 6de leerjaar aangekomen: "nu is het nog makkelijk, maar in het middelbaar ga je dagelijks moeten leren om mee te kunnen"
    - middelbaar aangekomen: "nu is het nog makkelijk, maar in de 2de graad begint het echt serieus te worden met allerlei wetenschappen en ga je niet meer meekunnen door enkel bij de examens te leren"
    - 2de graad aangekomen: "in het 5de en 6de kom je niet meer weg met zo weinig leren, die jaren bereiden je immers voor op de universiteit"
    - 6de middelbaar aangekomen: "nu gaat het nog wel met enkel bij examens leren, maar volgend jaar ga je naar t unief en moet je het gewoon zijn van dagelijks te leren, anders ga je het nooit halen"
    - universiteit: easy as phuck, soniamdisappoint.jpg, dreamswereshattered.jpg:roflol:
    Ja maar ligt het specifiek aan onze studie, of aan het wo?
     
    Ja maar ligt het specifiek aan onze studie, of aan het wo?

    De hele manier van les geven en studeren vind ik maar matig. Ik vind het allemaal niet motiverend, terwijl ik wel non-stop artikels en dergelijke lees, omdat ik daar veel meer het idee heb van "daar kan ik wat mee". We leven in een digitaal tijdperk, maar er wordt vanuit mijn universiteit absoluut niets mee gedaan. Ja, het inleveren van opdrachten :o (maar die moeten tegenwoordig 9/10 keer ook nog eens op papier. Heb meer dan 700 pagina's geprint dit collegejaar..).

    Vergelijk het bijvoorbeeld met Khan Academy, dat vind ik vaak wel leuk om te doen. Ik bepaal zelf wanneer ik wat doe en alles is duidelijk uitgelegd. Het wordt de hoogste tijd dat universiteiten (en hoge scholen, middelbare scholen etc.) eens gamification gaan toepassen.
     
    Denk het onderwijs in t algemeen, maar waar meten jullie nu mee? MIT en Stanford's CS courses?

    Lijkt me ook dat er meer eisen zijn nu je eigenlijk veel via zelfstudie kan doen.
    En zeggen ze van functionele talen niet dat het meer voor je denkwijze bedoeld is (weer eens een ander paradigma) GetXXL? :p

    Zie mn huidige hbo studie meer als een opstapje naar de uni, maar wil ook niet zeggen dat ik er niks leer ofzo. Zou toch nog wel redelijk jong zijn als ik zou schakelen naar de UvA.
     
    Denk het onderwijs in t algemeen, maar waar meten jullie nu mee? MIT en Stanford's CS courses?

    Lijkt me ook dat er meer eisen zijn nu je eigenlijk veel via zelfstudie kan doen.
    En zeggen ze van functionele talen niet dat het meer voor je denkwijze bedoeld is (weer eens een ander paradigma) GetXXL? :p

    Zie mn huidige hbo studie meer als een opstapje naar de uni, maar wil ook niet zeggen dat ik er niks leer ofzo. Zou toch nog wel redelijk jong zijn als ik zou schakelen naar de UvA.

    Dat zeggen zij bij mij wel ja. Het is wel verdomd irritant als je in bijvoorbeeld C# bezig bent en je ziet een oplossing in Haskell (functionele taal).
     
    Denk het onderwijs in t algemeen, maar waar meten jullie nu mee? MIT en Stanford's CS courses?

    Lijkt me ook dat er meer eisen zijn nu je eigenlijk veel via zelfstudie kan doen.
    En zeggen ze van functionele talen niet dat het meer voor je denkwijze bedoeld is (weer eens een ander paradigma) GetXXL? :p

    Zie mn huidige hbo studie meer als een opstapje naar de uni, maar wil ook niet zeggen dat ik er niks leer ofzo. Zou toch nog wel redelijk jong zijn als ik zou schakelen naar de UvA.

    Dat zeggen ze ja, ik zie het als een verkapt excuus om het in het curriculum te tiefen en zodoende weer een of andere research nerd werk te verschaffen als docent.

    Zelfde flikte ze bij programma algebra. En automata. En procestheorie (soort programma algebra 2.0 mocht het je niks zeggen).

    Grappig overigens; veel van de practica (of naja, veel, nog steeds de minderheid) die wij kregen waren bijna letterlijke copy pastes van de MIT en Stanford courses. Van mobile software engineering waren de niet-vrije opdrachten letterlijk identiek aan die van MIT.
     
    Dat zeggen ze ja, ik zie het als een verkapt excuus om het in het curriculum te tiefen en zodoende weer een of andere research nerd werk te verschaffen als docent.

    Zelfde flikte ze bij programma algebra. En automata. En procestheorie (soort programma algebra 2.0 mocht het je niks zeggen).

    Grappig overigens; veel van de practica (of naja, veel, nog steeds de minderheid) die wij kregen waren bijna letterlijke copy pastes van de MIT en Stanford courses. Van mobile software engineering waren de niet-vrije opdrachten letterlijk identiek aan die van MIT.


    Ach, dat zijn toch wel toonaangevende uni's, hoewel het niet origineel is zit je dan wel met het vertrouwen dat ze het op de 'top' CS uni's ook zo doen

    Blij ook dat de HvA samenwerkt met de UvA bij meerdere opleidingen.
    Voor de schakel ben ik mn kennis maar eens aan het bijspijkeren alvast, voornamelijk uit interesse ook. Nu die Stanford online courses eens aan het volgen (CS106B bijv).

    Maar los van zelfstudie vind ik dat je voor je collegegeld toch wel een goed studieaanbod mag krijgen, lijkt op de uni wel goed te zitten.
    Hier passen ze bij die introductie lessen voor programmeren (al dan niet de wiskundelessen met logica) gewoon de normen aan op de studenten, oh 50% vd studenten maakt maar 70% vd stof. Prima dan accepteren we dat ze maar 70% af hoeven te hebben.

    Gevolg is dat degenen die wel voor de volle bak aan de slag waren en niet beter weten (in de zin van het belang om het wel te maken) er ook maar mee stoppen bij 70%.

    Vorige keer waren er wat vragen van mede studenten over recursiviteit, na wat uitleg was het nog niet duidelijk voor sommigen. Worden we daar maar niet meer op getoetst. :o

    Dat soort dingen kunnen de kwaliteit ook flink verpesten terwijl een opleiding een goede richtlijn had van wat een student zou moeten kunnen.
     
    Wat is jullie mening van de Bachelor Informatica aan de Open Universiteit?
    [Link niet meer beschikbaar]
     
    Ach, dat zijn toch wel toonaangevende uni's, hoewel het niet origineel is zit je dan wel met het vertrouwen dat ze het op de 'top' CS uni's ook zo doen

    Blij ook dat de HvA samenwerkt met de UvA bij meerdere opleidingen.
    Voor de schakel ben ik mn kennis maar eens aan het bijspijkeren alvast, voornamelijk uit interesse ook. Nu die Stanford online courses eens aan het volgen (CS106B bijv).

    Maar los van zelfstudie vind ik dat je voor je collegegeld toch wel een goed studieaanbod mag krijgen, lijkt op de uni wel goed te zitten.
    Hier passen ze bij die introductie lessen voor programmeren (al dan niet de wiskundelessen met logica) gewoon de normen aan op de studenten, oh 50% vd studenten maakt maar 70% vd stof. Prima dan accepteren we dat ze maar 70% af hoeven te hebben.

    Gevolg is dat degenen die wel voor de volle bak aan de slag waren en niet beter weten (in de zin van het belang om het wel te maken) er ook maar mee stoppen bij 70%.

    Vorige keer waren er wat vragen van mede studenten over recursiviteit, na wat uitleg was het nog niet duidelijk voor sommigen. Worden we daar maar niet meer op getoetst. :o

    Dat soort dingen kunnen de kwaliteit ook flink verpesten terwijl een opleiding een goede richtlijn had van wat een student zou moeten kunnen.
    Om te begrijpen wat recursie is, moet je begrijpen wat recursie is. huehuehueheueueheuheuehe
     
    Om te begrijpen wat recursie is, moet je begrijpen wat recursie is. huehuehueheueueheuheuehe

    Ghehe :D
    Ik begin me eigenlijk af te vragen hoelang de traditionele vorm van onderwijs nog mee zal gaan :p
     
    Back
    Naar boven