MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

Kreeg een knuffel, zei ze: oeh je ruikt lekker.

Uiteraard daarna haar 7 uur gedoet om vervolgens met 2 andere biches anale coïtus te hebben net als de rest van mijn DBB vrienden.

Welk socket raad je eigenlijk aan?
Zit nog met een socket 775 moederbord en core2duo maar wil over een paar maanden upgraden.
DDR4 komt er straks toch ook aan?

Lol, mijn zusje heeft ook nog een pc staan met 775 en e8400 (niet OC-ed), echt enorm traag vergeleken met de nieuwe generaties.. Dus welke stap je ook mocht maken, je gaat er in ieder geval enorm op vooruit. De eerste CPU die DDR4 gaat supporten is volgens mij de Haswell-E, en dat is waarschijnlijk pas eind 2014 en niet echt bedoeld voor de normale consument. DDR4 voor consumenten wordt waarschijnlijk pas voor het eerst in de Skylake architectuur (waarschijnlijk zoals nu in juni-juli 2015) gelanceerd. Ik zou daar persoonlijk niet op gaan wachten, DDR3 geheugenprijzen gaan de komende jaren waarschijnlijk ook opnieuw stijgen (op dit moment al zo'n 5 euro gemiddeld meer)

Het probleem is een beetje dat zowel Ivy Bridge als Haswell processors erg snel heet schijnen te worden. Ik heb zelf nog Sandy Bridge (generatie daarvoor, 2500k/2600k etc.) Er zijn manieren om dat hitte probleem op te lossen, maar dat is erg riskant en lastig te doen als je er geen verstand van hebt. De hitte beperkt dus enigszins het OC-en (hogere clock is immers meer hitte). Ivy Bridge zal langzaam uit de schappen verdwijnen, dus ik weet niet of het zin heeft daar in te investeren. Haswell maakt gebruik van socket 1150, dus met zo'n moederbord beperk je jezelf niet in de eventuele upgrademogelijkheden mocht er over een jaar verbeterde CPU's komen. Ik ga denk ik zelf denk ik wel gewoon voor Haswell, maar het echt adviseren vind ik lastig. De socket 1150 moederbord vind ik qua opties en functies toch best interessant, en de op OC gerichte moederborden zijn nu gewoon ATX i.p.v. E-ATX zoals vorige generatie. Indien je het niet erg vind om tweedehands apparatuur te kopen, zou je eventueel kunnen kijken of je ergens een 2500k kan vinden.

volgens mij heb jij niet zo veel actie met de dames of wel xyz

Lol, mijn zusje heeft ook nog een pc staan met 775 en e8400 (niet OC-ed), echt enorm traag vergeleken met de nieuwe generaties.. Dus welke stap je ook mocht maken, je gaat er in ieder geval enorm op vooruit. De eerste CPU die DDR4 gaat supporten is volgens mij de Haswell-E, en dat is waarschijnlijk pas eind 2014 en niet echt bedoeld voor de normale consument. DDR4 voor consumenten wordt waarschijnlijk pas voor het eerst in de Skylake architectuur (rond deze tijd in 2015) gelanceerd. Ik zou daar persoonlijk niet op gaan wachten, DDR3 geheugenprijzen gaan de komende jaren waarschijnlijk ook opnieuw stijgen (op dit moment al zo'n 5 euro gemiddeld meer)

Het probleem is een beetje dat zowel Ivy Bridge als Haswell processors erg snel heet schijnen te worden. Ik heb zelf nog Sandy Bridge (generatie daarvoor, 2500k/2600k etc.) Er zijn manieren om dat hitte probleem op te lossen, maar dat is erg riskant en lastig te doen als je er geen verstand van hebt. De hitte beperkt dus enigszins het OC-en (hogere clock is immers meer hitte). Ivy Bridge zal langzaam uit de schappen verdwijnen, dus ik weet niet of het zin heeft daar in te investeren. Haswell maakt gebruik van socket 1150, dus met zo'n moederbord beperk je jezelf niet in de eventuele upgrademogelijkheden mocht er over een jaar verbeterde CPU's komen. Ik ga denk ik zelf denk ik wel gewoon voor Haswell, maar het echt adviseren vind ik lastig. De socket 1150 moederbord vind ik qua opties en functies toch best interessant, en de op OC gerichte moederborden zijn nu gewoon ATX i.p.v. E-ATX zoals vorige generatie. Indien je het niet erg vind om tweedehands apparatuur te kopen, zou je eventueel kunnen kijken of je ergens een 2500k kan vinden.

Waarom zou je überhaupt nog een CPU overclocken?

T enige tijdstip dat je een snelle CPU moet is wanneer je virussenscanner aan gaat? Oh wacht.. :trollface:

Waarom zou je überhaupt nog een CPU overclocken?

T enige tijdstip dat je een snelle CPU moet is wanneer je virussenscanner aan gaat? Oh wacht.. :trollface:
:roflol::roflol::roflol:

Tja het blijft een soort bonus, want de ene cpu van hetzelfde type (bijv. 4670k) kan je verder OC-en als de andere. Dus als je geluk hebt, extra prestatie voor je geld. Hoeft niet, mag wel. Voor gaming maakt het wat minder uit natuurlijk.

Lol, mijn zusje heeft ook nog een pc staan met 775 en e8400 (niet OC-ed), echt enorm traag vergeleken met de nieuwe generaties.. Dus welke stap je ook mocht maken, je gaat er in ieder geval enorm op vooruit. De eerste CPU die DDR4 gaat supporten is volgens mij de Haswell-E, en dat is waarschijnlijk pas eind 2014 en niet echt bedoeld voor de normale consument. DDR4 voor consumenten wordt waarschijnlijk pas voor het eerst in de Skylake architectuur (waarschijnlijk zoals nu in juni-juli 2015) gelanceerd. Ik zou daar persoonlijk niet op gaan wachten, DDR3 geheugenprijzen gaan de komende jaren waarschijnlijk ook opnieuw stijgen (op dit moment al zo'n 5 euro gemiddeld meer)

Hmm thx bro.

Ik heb toen 3 jaar geleden opzich nog wel een lekker moederbord met socket775 aangeschaft
Asrock P45X3 Deluxe, S775, P45, 4xDDR3, 2xPCIe,ATX
Niet veel volgens mij met 4xDDR3 1600mhz en max 16gb ram.

Processor is gewoon de e8400 ja, heb hem op 3.6ghz lopen. Kan ook nog wel hoger als ik iets met voltages doe maar vind wil prima zo.

Misschien dat ik wel alleen grafische kaart upgrade als eerst en deze later naar nieuwe meeneem, heb nog een hd radeon 5750 1gb.

:roflol::roflol::roflol:

Tja het blijft een soort bonus, want de ene cpu van hetzelfde type (bijv. 4670k) kan je verder OC-en als de andere. Dus als je geluk hebt, extra prestatie voor je geld. Hoeft niet, mag wel. Voor gaming maakt het wat minder uit natuurlijk.

Hmm, ik zou eerder voor een zuinige CPU kiezen.

Vriend van me ook had dikke game pc gekocht, alles er op en er aan, stond continue aan om te downloaden enzo.

Bleek dat die ruim 700 watt gemiddeld gebruikte :roflol:

Hij heeft Mac mini gekocht als mediaspeler, ding staat continue aan en game pc gaat steeds uit. Binnen 1.5 jaar had die de Mac mini terug verdient door besparing stroom :o

700 watt gemiddelt gebruikt? Lijkt me sterk

t*fus.

700 watt gemiddelt gebruikt? Lijkt me sterk

8 core CPU, 2 grafische kaarten, 4 beeldschermen, stuk of 8 harde schijven enz...

Kast was achterlijk groot :roflol:

Maar kan ook dat t 700 euro was per jaar wat die per jaar kwijt was aan energie... Dus 350 watt.

Klinkt eigenlijk ook wel logischer als die 600 bespaard in 1.5 jaar.

700w je komt er niet eens aan ........

Hmm thx bro.

Ik heb toen 3 jaar geleden opzich nog wel een lekker moederbord met socket775 aangeschaft
Asrock P45X3 Deluxe, S775, P45, 4xDDR3, 2xPCIe,ATX
Niet veel volgens mij met 4xDDR3 1600mhz en max 16gb ram.

Processor is gewoon de e8400 ja, heb hem op 3.6ghz lopen. Kan ook nog wel hoger als ik iets met voltages doe maar vind wil prima zo.

Misschien dat ik wel alleen grafische kaart upgrade als eerst en deze later naar nieuwe meeneem, heb nog een hd radeon 5750 1gb.
Zou kunnen, maar dan moet je weer oppassen dat je cpu niet een bottleneck vormt voor je gpu. Zelf geen ervaring mee helaas. Maar aangezien jouw cpu genoeg rekenkracht heeft, zou enkel de gpu upgraden voorlopig misschien wel een goede optie zijn. PCI 2.0 16x voldoet prima.

Hmm, ik zou eerder voor een zuinige CPU kiezen.

Vriend van me ook had dikke game pc gekocht, alles er op en er aan, stond continue aan om te downloaden enzo.

Bleek dat die ruim 700 watt gemiddeld gebruikte :roflol:

Hij heeft Mac mini gekocht als mediaspeler, ding staat continue aan en game pc gaat steeds uit. Binnen 1.5 jaar had die de Mac mini terug verdient door besparing stroom :o
Je kan je 'K' processor ook gewoon undervolten, want dat is eigenlijk wat Intel ook doet en dat verkopen ze als 'zuinige' cpu's :roflol: Een gaming pc continu aan laten staan is ook niet echt handig lijkt me, dan zou ik nog eerder een goedkope thuisserver bouwen of NAS gebruiken met ingebouwde torrent/usenet client

Terug
Naar boven