Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #104.861
Moet voor het eerst in m'n leven stage lopen (media/interactieve vormgeving) 2x 20 weken ma-vr 9 - 5. Heb leuk bedrijf op het oog alleen wil graag stagevergoeding hebben. Iemand een goeie aanpak om dit aan te kaarten?

Er gewoon naar vragen..

Niet van eyy krieg ik nog wat doekoes ofwa

Maar iets in de trant van

Ik had nog een vraagje, ivm de vele uren die ik hier maak wordt het lastig om hier naast nog te werken. Doen jullie toevallig aan een vergoeding of iets in die richting?

• #104.862
Is het in Nederland normaal dat je geld krijgt om opgeleid te worden?

• #104.863
is het in België normaal dat je gratis werkt?

• #104.864
Als stagiair die vooral in de weg loopt? ;)

• #104.865
Als stagiair die vooral in de weg loopt? ;)

De meeste mensen die ik ken die nu stage lopen (zonder vergoeding of een kleine vergoeding) werken zodanig zelfstandig dat ze juist werk uit handen nemen van betaalde medewerkers.
Ze doen zo veel in die bedrijven dat het eigenlijk gewoon schandalig is dat sommige helemaal niks krijgen.

• #104.866
Laatst bewerkt:
  • #104.867
In België wordt er (voor zover ik weet) nogal wat tijd en moeite gestopt in mensen die stage lopen, dan "kost" je sowieso al redelijk wat. Vind het niet logisch dat je als noob zonder ervaring zou renderen voor een werkgever, maar misschien hangt dat van de branche af.

Niet zo'n goeie ervaringen met stagiairs :)

• #104.871
In nederland krijg je bijna altijd een vergoeding.
Op universiteiten en ziekenhuizen alleen bijna nooit.

• #104.872
Veel stages bij ons waren onbetaald. Ik had geluk, ik kreeg 10euro voor 8u aanwezig te zijn op het bedrijf. Als ik minder aanwezig was, kreeg ik minder en vice versa. Hangt natuurlijk af wat je stage is natuurlijk. De meer praktische mensen (houtbewerking, lassen, ...) zijn vrij snel inzetbaar als 'volwaardig' arbeider.

• #104.874
Ga er van uit dat ik niemand in de weg loop en ze aardig wat hebben aan mij. Stage zou intotaal 800 uur zijn, zie dat niet zitten om dat voor niks te doen :roflol:

• #104.875
-

Laatst bewerkt:
  • #104.876
Ga er van uit dat ik niemand in de weg loop en ze aardig wat hebben aan mij. Stage zou intotaal 800 uur zijn, zie dat niet zitten om dat voor niks te doen :roflol:

Als je niks anders hebt, zul je toch moeten. Mijn broer loopt 10 maanden lang, 5 dagen per week stage van 8:30-16:30 uur of zo en krijgt niks betaalt. Hij werkt ook zelfstandig en weet ATM zelfs meer dan de meeste medewerkers die daar gewoon betaalt krijgen, want ze vragen heel veel aan hem :p
Wel heeft hij (zo goed als zeker) een vaste baan na zijn stage+opleiding, maar ook daarmee moet je geluk hebben dat het je laatste stage is.
Hij doet overigens mbo en daar is de kans op betaling nog kleiner dan op hbo.

• #104.877
Als je niks anders hebt, zul je toch moeten. Mijn broer loopt 10 maanden lang, 5 dagen per week stage van 8:30-16:30 uur of zo en krijgt niks betaalt. Hij werkt ook zelfstandig en weet ATM zelfs meer dan de meeste medewerkers die daar gewoon betaalt krijgen, want ze vragen heel veel aan hem :p
Wel heeft hij (zo goed als zeker) een vaste baan na zijn stage+opleiding, maar ook daarmee moet je geluk hebben dat het je laatste stage is.
Hij doet overigens mbo en daar is de kans op betaling nog kleiner dan op hbo.

Ik doe ook MBO, als ik een baan aangeboden zou krijgen weet ik niet wat ik zou doen. Imo dom om af te slaan maar heb nog geen zin om fulltime te werken, wil hierna graag hbo doen.

• #104.878
Ik doe ook MBO, als ik een baan aangeboden zou krijgen weet ik niet wat ik zou doen. Imo dom om af te slaan maar heb nog geen zin om fulltime te werken, wil hierna graag hbo doen.

Dan moet je het niet doen (of deeltijd gaan doen), maar je kan altijd vragen om een vergoeding maar de kans in Nederland op een vergoeding met mbo is gewoon minimaal.

Laatst bewerkt:
  • #104.879
alle mbo'ers terug naar hun eigen land

• #104.880
Door een post van @broken bat de band Gojira ontdekt, ideale muziek om binnenkort wat PR's op te zetten :hedbang:

Terug
Naar boven