Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #128.542
Wat is het verschil als je nou 20 of 50 meter duikt? Waarom zijn daar speciale certificaten voor?

• #128.546
Wat is het verschil als je nou 20 of 50 meter duikt? Waarom zijn daar speciale certificaten voor?
Er komt veel meer kijken bij dieper duiken. Het is een stuk gevaarlijker. Het stikstofgehalte in je bloed is vele malen hoger dan op lagere dieptes. Je gaat gegarandeerd dood aan duikersziekte als je te snel omhoog komt. Je moet dus je duik goed plannen en kunnen anticiperen op problemen onder water.

• #128.547
Ik duik in je moeders liefdestunnel als een dolfijn
Ze vindt het dol fijn

• #128.548
ik denk ook vooral in de opleiding om zo diep te gaan dat veiligheid en problemen oplossen prio is

• #128.551
Er komt veel meer kijken bij dieper duiken. Het is een stuk gevaarlijker. Het stikstofgehalte in je bloed is vele malen hoger dan op lagere dieptes. Je gaat gegarandeerd dood aan duikersziekte als je te snel omhoog komt. Je moet dus je duik goed plannen en kunnen anticiperen op problemen onder water.
Dit dus. En als je echt heel diep duikt (ik zag eerder hier 40 meter voorbij komen), dan wordt dat stikstofgehalte in je bloed zo hoog dat het gewoon is alsof je dronken bent. Daar moet je mee om kunnen gaan.

• #128.553

Dat probleem heb je bij freediven niet als het goed is omdat je geen zuurstof toegediend krijgt. Maar heb je daar ook weer certificaten voor nodig? Dat lijkt mij wel super vet om te doen.

• #128.556
Dit dus. En als je echt heel diep duikt (ik zag eerder hier 40 meter voorbij komen), dan wordt dat stikstofgehalte in je bloed zo hoog dat het gewoon is alsof je dronken bent. Daar moet je mee om kunnen gaan.
Klopt, ja. Dat is een heel vreemd idee. Misschien dat diep duiken daarom wel zo leuk is:D. Het maakt de ervaring wel des te unieker.

• #128.557
Damn Gino brengt echt vele herinneringen naar boven. Brugklas tijd jwzz

• #128.558
Zeker, je moet wel kunnen berekenen hoe lang je op diepte kunt blijven. Natuurlijk ivm decompressie ziekte, dus hoe lang je over het stijgen moet doen. Rekening houden of je een herhalingsduik gaat maken.
je fles heeft ook geen eindeloze hoeveelheid lucht helaas.
En mocht er iets gebeuren dan ben je ook niet zomaar boven. Zijn wel dingen om rekening mee te houden.

Maar het gevoel als je als een soort vogel een duikvlucht kunt maken naar beneden is zo gaaf!! Wrakken liggen vaak diep, maar ook langs een wand duiken kan zeker indrukwekkend zijn. In Egypte het geluk gehad een blacktipreefshark van 1.80m mogen bewonderen.
Het moment dat alles om je heen blauw in geeft een kick.
Zeker gevaren genoeg, maar naar mijn mening zijn die gevaren het zeker waard.

• #128.559
Wij vonden zijn muziek zo verschrikkelijk dat we het elke keer voor de grap gingen draaien overal.

• #128.560
Dat probleem heb je bij freediven niet als het goed is omdat je geen zuurstof toegediend krijgt. Maar heb je daar ook weer certificaten voor nodig? Dat lijkt mij wel super vet om te doen.
Zou ik niet weten, maar dat lijkt me wel. Freediven zul je om moeten leren gaan met enorme drukverschillen. Klaren zul je op commando zonder handen met enige regelmaat moeten kunnen. Daarnaast zul je over een behoorlijke longinhoud moeten beschikken om überhaupt een beetje te kunnen duiken.

Terug
Naar boven