Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

  • Topic starter Harfst
  • Startdatum
  • Reacties 175K
  • Weergaven 6M
  • Volgers 1.251

Bezoekers in dit topic

6de dag op de school als leerkracht... op zo'n korte tijd reeds een zeer hechte band met de kinderen... Ongelooflijk. Op 6 dagen tijd zijn ze van een "onhandelbare klas" naar een "bijna voorbeeldige klas" gegaan (woorden van de directrice en de zorgcoördinator) (ik sta in het vierde leerjaar en deze kinderen zijn allen gestart in het eerste leerjaar). Ik heb waarlijk m'n roeping gevonden. Ik ga elke dag met een smile op het gezicht naar het werk...Nooit gedacht dat dat mogelijk was. Ouders vertellen me dat hun kinderen super blij zijn met hun nieuwe meester... en die komen dan eens uit nieuwsgierigheid kijken.... En ik merk tevens dat de aangebrachte leerstof dan ook nog eens goed verwerkt en onthouden wordt. Ik heb al toetsen afgenomen (nog niet voor punten maar om te checken) en zelf de "zorgkinderen" scoren goed...
 
6de dag op de school als leerkracht... op zo'n korte tijd reeds een zeer hechte band met de kinderen... Ongelooflijk. Op 6 dagen tijd zijn ze van een "onhandelbare klas" naar een "bijna voorbeeldige klas" gegaan (woorden van de directrice en de zorgcoördinator) (ik sta in het vierde leerjaar en deze kinderen zijn allen gestart in het eerste leerjaar). Ik heb waarlijk m'n roeping gevonden. Ik ga elke dag met een smile op het gezicht naar het werk...Nooit gedacht dat dat mogelijk was. Ouders vertellen me dat hun kinderen super blij zijn met hun nieuwe meester... en die komen dan eens uit nieuwsgierigheid kijken.... En ik merk tevens dat de aangebrachte leerstof dan ook nog eens goed verwerkt en onthouden wordt. Ik heb al toetsen afgenomen (nog niet voor punten maar om te checken) en zelf de "zorgkinderen" scoren goed...

Go Yasmine, het komt zo te zien nog goed met je ;)
 
Biecht maar op, wat is je geheim?
 
6de dag op de school als leerkracht... op zo'n korte tijd reeds een zeer hechte band met de kinderen... Ongelooflijk. Op 6 dagen tijd zijn ze van een "onhandelbare klas" naar een "bijna voorbeeldige klas" gegaan (woorden van de directrice en de zorgcoördinator) (ik sta in het vierde leerjaar en deze kinderen zijn allen gestart in het eerste leerjaar). Ik heb waarlijk m'n roeping gevonden. Ik ga elke dag met een smile op het gezicht naar het werk...Nooit gedacht dat dat mogelijk was. Ouders vertellen me dat hun kinderen super blij zijn met hun nieuwe meester... en die komen dan eens uit nieuwsgierigheid kijken.... En ik merk tevens dat de aangebrachte leerstof dan ook nog eens goed verwerkt en onthouden wordt. Ik heb al toetsen afgenomen (nog niet voor punten maar om te checken) en zelf de "zorgkinderen" scoren goed...
Na 6 dagen.... benieuwd naar t einde vh schooljaar:P
 
Biecht maar op, wat is je geheim?
Er is weinig mysterie aan.... om de één of andere reden begrijp ik kinderen heel goed. Als ze "vervelend " of "storend " gedrag vertonen dan kan ik meestal wel de oorzaak achterhalen en vind ik vaak een oplossing die goed werkt.
 
Er is weinig mysterie aan.... om de één of andere reden begrijp ik kinderen heel goed. Als ze "vervelend " of "storend " gedrag vertonen dan kan ik meestal wel de oorzaak achterhalen en vind ik vaak een oplossing die goed werkt.
Takes one to know one :trollface:
 
Na 6 dagen.... benieuwd naar t einde vh schooljaar:P
We hebben op zeer korte tijd een opmerkelijke verbetering vastgesteld. De school heeft een zorgcoördinator die deze kinderen al volgt sinds ze 5 jaar zijn. En in het eerste, tweede en derde leerjaar slaagden de leerkrachten er niet in deze klas te beheersen.... "Ze luisteren niet, ze zijn slordig, nonchalant, ze babbelen voortdurend, ze treuzelen... en dat was ook zo toen ik de klas 6 dagen geleden binnenstapte. En de eerste twee dagen was ik aan het zoeken naar truucjes om het tij te keren en de ene na de andere veranderde van gedrag. Het was waarlijk opmerkelijk. Ook vandaag, ... een jongen, laten we hem N. noemen... een timide jongen die zich niet durfde uitdrukken maar wel constant op impulsieve wijze de klas uitliep en snel begon te huilen omdat hij zich uitgesloten voelde... zo'n kind die alles extreem traag uitvoert alsof zijn ledematen honderd kilo wegen... op twee dagen zijn een ware transformatie. Nederlands klein testje 9/10. Wiskunde 9/10. En hij doet fantastisch mee in de klas. Vorige jaren wou hij nooit antwoorden in groep. Heel vreemd. De directrice en zorgcoördinator zijn vandaag eens komen kijken (zonder dat de kinderen het wisten). Beiden stonden ze versteld en ik zelf ook omdat zij me duidelijk lieten verstaan dat dit een ware ommekeer was. Ik ben heel erg in m'n nopjes en hoop van de 5 "zorg"-kinderen, reguliere kinderen te maken tegen het einde van het jaar.
 
Takes one to know one :trollface:
Inderdaad. Er is een zekere A. waarvan iedereen dacht dat hij mijn grootste uitdaging ging zijn... maar ik was een beetje zoals hem toen ik zo oud was. Hij verstopt zijn onzekerheid achter baldadigheden.... maar hij heeft een klein hartje en hij vist achter complimentjes. ZIjn negatief gedrag (in de mate van het mogelijke ) negeren en hem vocaal feliciteren (klassikaal) als hij iets goed doet heeft wonderen verricht op zeer korte tijd.
 
The kid whisperer. Rehabilitate kids, train parents.
 
En ik begin pas om 14:30
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    167,2 KB · Weergaven: 94
Back
Naar boven