XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #136.021
Is ook lastig, veel oefenen. Begin met gripbreedte net naast schouders, polsen neutraal en elleboog in lijn onder pols. Waar je de bar zal positioneren is ook afhankelijk van de lengte van de (onder)armen. Meestal ligt de bb zodanig dat je je kaak ramt als je niet op tijd je hoofd naar achteren beweegt. Ik voel de bb vaak langs punt van neus bewegen. Je moet ook je kont en benen hard leren aanspannen.
Vooral dat laatste. Glutes, heup en buik goed aanspannen. Zo blijft je rug rechter en houdt je spanning op je core. Minder kans op te ver naar achter leunen en rugblessures oplopen.

Verder een prachtoefening, misschien wel mijn favoriete oefening. Dat gevoel van zoiets zwaars optillen boven je hoofd is machtig. En 1 van de enige oefening waar ik geen last heb van mijn schouder.

• #136.022
En inderdaad niet te breed vastpakken en ook zeker niet je ellebogen flaren bij het omhoogdrukken.
En zorgen dat je pols goed onder de stang zit om polsblessurres te voorkomen. Suicide grip is hier goed mogelijk.

• #136.026
Is ook lastig, veel oefenen. Begin met gripbreedte net naast schouders, polsen neutraal en elleboog in lijn onder pols. Waar je de bar zal positioneren is ook afhankelijk van de lengte van de (onder)armen. Meestal ligt de bb zodanig dat je je kaak ramt als je niet op tijd je hoofd iets naar achteren beweegt. Ik voel de bb vaak langs punt van neus bewegen. Je moet ook je kont, benen en buik hard leren aanspannen. Ook kan het helpen door te denken dat je jezelf hard door de grond duwt in plaats van gewicht omhoog pressen, al is dat verschillend voor mensen merk ik. QVoor de puristen is er nog meer zoals positie c.q. beweging van de ellebogen en voetenstand.

Ik heb best wat filmpjes gekeken en lijk dit ongeveer wel te doen. Ik merk wel dat ik soms iets naar achteren leun voor momentum, wanneer het te zwaar wordt. maar verder doe ik netjes ellebogen niet 'flaren' en hoofd naar achteren bij het omhoog bewegen. Dat aanspannen probeer ik, maar merk dat dat soms nog wat lastig is als ik het zwaar heb; concentreer me dan op de bar omhoog duwen en dan raak ik balans kwijt (en fail).

Volgens echte puristen zal ik ongetwijfeld wel iets niet helemaal goed doen.

Vooral dat laatste. Glutes, heup en buik goed aanspannen. Zo blijft je rug rechter en houdt je spanning op je core. Minder kans op te ver naar achter leunen en rugblessures oplopen.

Verder een prachtoefening, misschien wel mijn favoriete oefening. Dat gevoel van zoiets zwaars optillen boven je hoofd is machtig. En 1 van de enige oefening waar ik geen last heb van mijn schouder.

Hij is fijn en voelt inderdaad lekker, maar ik kijk er ook altijd weer een beetje tegenop - ik weet dat ik het zwaar ga vinden.... ook 35 kilo. Ik ga hier vrijwel altijd tot fail en probeer dan later nog wat volume te maken met wat lichter gewicht. Zoals hierboven al genoemd, dat leunen naar achter is wel een puntje van aandacht. Misschien toch eens deloaden en terug bij 25-30 kilo beginnen.

• #136.029
Pushpress is overigens voor massa denk ik een betere oefening. En de overdracht naar bankdrukken heb ik nooit zo kunnen vaststellen, andere mensen hebben dat juist wel of ook niet zo. Toen ik vrij veel bankte ging mijn MP wel omhoog maar een lagere MP zorgde niet voor een mindere BP. (Helaas nooit de 200 kunnen banken. Zit nog steeds ergens dwars. :o)

• #136.030
Ik doe ze allemaal, heerlijk! Weinig isolatie.... hard werken
Yep. Voornamelijk in bewegingen denken en zo min mogelijk in "spieren" en het lichaam het best zoveel mogelijk leert samenwerken c.q. bewegen. Vind ik dan. Dat is een ieder voor zich.

• #136.031
Zocht eens een nette jas voor de verandering. Leuke jas gezien van indicode bij aboutyou voor 120,-. Maar ik kijk altijd nog even op amazon gezien het daar met electronica, boeken etc altijd bergen aan geld scheelt. Alles wat ik nu koop dubbelcheck ik daar eerst :o

En daar is ie; geen 120,- maar 100,-. En 20% korting. Oh, en 15% korting dat nog stacked ook. Hoop dat de maat wel in 1x goed is, soms draag ik een L en soms een M.

• #136.032
Zocht eens een nette jas voor de verandering. Leuke jas gezien van indicode bij aboutyou voor 120,-. Maar ik kijk altijd nog even op amazon gezien het daar met electronica, boeken etc altijd bergen aan geld scheelt. Alles wat ik nu koop dubbelcheck ik daar eerst :o

En daar is ie; geen 120,- maar 100,-. En 20% korting. Oh, en 15% korting dat nog stacked ook. Hoop dat de maat wel in 1x goed is, soms draag ik een L en soms een M.

Sjiek! Leuke jas.

Ben zelf allergisch voor wol, maar ziet er prima uit.

• #136.034
Thanks! Hoop dat die goed zit, en anders moet ik maar snel wat meer trainen :p

Lijkt me een erg vervelende allergie zeg, voor wol :(

Nja, er is goed mee te leven. Ik ben net van XXL naar een kleine XL gegaan.... Ik heb alle kleding weg kunnen doen. Gelukkig was het vooral vet dat ik heb achtergelaten....

• #136.036
Kasjmir of alpalca ook? Bij deze twee krijg ik geen jeuk.

Merino iig niet echt. Alpaca ook niet (ik heb een Chileens sjaal). Schaap zeker wel.

Overigens een aanrader; sportkleding van odlo, eigenlijk meer voor hardlopen. Maar echt fijn spul. Ceramiwool (merino, koelende wol - jawel) en het beste vin dik tot nu toe linencool. Mijn beste shirt.

• #136.037
Nja, er is goed mee te leven. Ik ben net van XXL naar een kleine XL gegaan.... Ik heb alle kleding weg kunnen doen. Gelukkig was het vooral vet dat ik heb achtergelaten....
Das idd een stuk prettiger! Ik was van een S naar M gegaan en vervolgens naar L en bijna XL. Gelukkig had ik na S > M al zoiets van laat ik maar geen luxe meer kopen.. Nu schommel ik met M en L, ligt er maar net aan hoe het valt.

• #136.038
Merino iig niet echt. Alpaca ook niet (ik heb een Chileens sjaal). Schaap zeker wel.

Overigens een aanrader; sportkleding van odlo, eigenlijk meer voor hardlopen. Maar echt fijn spul. Ceramiwool (merino, koelende wol - jawel) en het beste vin dik tot nu toe linencool. Mijn beste shirt.
Alpaca bevat geen lanoline en is hypoallergeen. Daarom vermoed ik. Odlo ken ik van kleding voor fietsen. Zit wel lekker en gaat lang mee.

• #136.039
Alpaca bevat geen lanoline en is hypoallergeen. Daarom vermoed ik. Odlo ken ik van kleding voor fietsen. Zit wel lekker en gaat lang mee.

Ik heb nog een andere heel bijzondere sjaal van een of ander beest, uit perzie - super duur - gekregen, daar ben ik ook niet allergisch voor. Geen idee wat voor stof dat was... denk eensoort kashmir. De alpaca is het fijnst. Beiden voelen aan als zijde bijna

• #136.040
Ik heb nog een andere heel bijzondere sjaal van een of ander beest, uit perzie - super duur - gekregen, daar ben ik ook niet allergisch voor. Geen idee wat voor stof dat was... denk eensoort kashmir. De alpaca is het fijnst. Beiden voelen aan als zijde bijna
Mijn voorkeur gaat ook uit naar alpaca. Kamelenwol is ook wel bijzonder maar vind ik niet zo heel zacht aanvoelen als alpaca en ik heb het al gauw te warm. Moet ook je kleur zijn.

Terug
Naar boven