- Waardering
- 22.485
Goedenavond meneer Toeter.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Goedenavond meneer Toeter.
Laat mij verpieteren in mijn schaamte!
Je bent ook maar eens mens.
Staand of zittend?
Zittend is het toch nooit mp ?
Kan gewoonZittend is het toch nooit mp ?
Officieel gezien dan
Dan is het gewoon overhead press als je het mij vraagt.:/ het is mp omdat de voeten gesloten naast elkaar op de grond staan.
Was een grapje hoor ik deed het in mijn platte schoentjes
1 april?
Zwak...
Weet je waarom het military press heet?
Weet hij niet, anders haal je het niet in je hoofd een zittende OH press MP te noemen. Normen vervagen.
Nee. OH press is min of meer een verzamelnaam. Waarbij MP een variatie op de OH is. Je kan het alleen maar MP noemen als je een bepaalde techniek zal hanteren bij uitvoering. Zie bijlage voor meer informatie over 'Old-School MP'.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/overheadpress-military-press-215783/
Dit.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hier nog wat meer informatie over OH/ MP (o.a International/ American style).
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Is ook lastig, veel oefenen. Begin met gripbreedte net naast schouders, polsen neutraal en elleboog in lijn onder pols. Waar je de bar zal positioneren is ook afhankelijk van de lengte van de (onder)armen. Meestal ligt de bb zodanig dat je je kaak ramt als je niet op tijd je hoofd iets naar achteren beweegt. Ik voel de bb vaak langs punt van neus bewegen. Je moet ook je kont, benen en buik hard leren aanspannen. Ook kan het helpen door te denken dat je jezelf hard door de grond duwt in plaats van gewicht omhoog pressen, al is dat verschillend voor mensen merk ik. QVoor de puristen is er nog meer zoals positie c.q. beweging van de ellebogen en voetenstand.Ik vind hem retezwaar, die military press (ik doe hem redelijk strict, alleen wel met benen een beetje uit elkaar, dus voor puristen geen MP). Ik kom voorlopig niet verder dan 40 kilo en na een set of twee moet ik terug naar 35-30. Fail....