MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #138.721
20200120_131341.jpg

2 weken terug iemand geholden die schuimbekkend tegen de grond ging.
Kwam vandaag langs om te zeggen dat het weer goed ging.
Dat zoiets ‘kleins’ om zelf te doen, zo’n gigantische impact kan hebben op een ander. Zeker als die
persoon spreekt van het redden van een leven. Toch zo jammer dat er enorm veel mensen zijn die er waarschijnlijk zo aan voorbij waren gelopen. Respect voor jou, geweldig!

• #138.722
  • #138.723
Net effe lekker een wijntje besteld bij een Nederlandse importeur.

• #138.724
Dat zoiets ‘kleins’ om zelf te doen, zo’n gigantische impact kan hebben op een ander. Zeker als die
persoon spreekt van het redden van een leven. Toch zo jammer dat er enorm veel mensen zijn die er waarschijnlijk zo aan voorbij waren gelopen. Respect voor jou, geweldig!
Zo maar een toevallige voorbijganger of op een feestje o.i.d.? Hoe dan ook; Held! :woot:
Was op werk.
Collega kwam naar me toe dat een klant zich niet goed voelde, meteen naar toe gegaan, in de tussentijd (30 seconden ofzo) lag ze al op de grond te trillen.

Ik zou het zelf niet 'leven gered' noemen.
Enige wat ik gedaan heb is collega 112 laten bellen en de ademhaling vrij gemaakt en gehouden. Als ik het niet had gedaan waren er nog wel meer mensen.

Was wel elk moment bang dat ik moest gan reanimeren wat de hartslag was maar +-50 en de ambulance duurde een kwartier.

Buiten dat ik op werk was vind ik dat iedereen een burgerplicht heeft om iemand te helpen.

Ze had een hypo, zeer lage bloedsuiker en daardoor in coma geraakt. Ze is in de winkel nog wel even kort bijgekomen maar ze zei dat ze zich niks kan herrineren, alleen dat ze in het ziekenhuis wakker werd.

Gelukkig goed afgelopen allemaal.

• #138.728
Was op werk.
Collega kwam naar me toe dat een klant zich niet goed voelde, meteen naar toe gegaan, in de tussentijd (30 seconden ofzo) lag ze al op de grond te trillen.

Ik zou het zelf niet 'leven gered' noemen.
Enige wat ik gedaan heb is collega 112 laten bellen en de ademhaling vrij gemaakt en gehouden. Als ik het niet had gedaan waren er nog wel meer mensen.

Was wel elk moment bang dat ik moest gan reanimeren wat de hartslag was maar +-50 en de ambulance duurde een kwartier.

Buiten dat ik op werk was vind ik dat iedereen een burgerplicht heeft om iemand te helpen.

Ze had een hypo, zeer lage bloedsuiker en daardoor in coma geraakt. Ze is in de winkel nog wel even kort bijgekomen maar ze zei dat ze zich niks kan herrineren, alleen dat ze in het ziekenhuis wakker werd.

Gelukkig goed afgelopen allemaal.
Goed gehandeld zeg ik dan maar. Top :thumbs:

• #138.732
Bedankt bert! Ik volgde de studie HALO (Haagse Hogeschool Leraar Lichamelijke Opvoeding), oftewel 1e graads vakdocent sport, oftewel gymdocent :rolleyes:
Oja, ik had al eens gelezen dat je gymdocent was. Dat is nice, wil je met je 1e graads op school les willen blijven geven of elders?

• #138.733
Ik heb nooit door hoe dronken ik ben totdat ik helemaal van de kaart ben. In enkele uurtjes zoveel sappige details over mijzelf verteld die ik in de acht jaar tijd daar geheim wist te houden. Dan baal je de dag erna :roflol:
Zolang de rest dan ook maar zat genoeg is, dan vergeten ze het meeste weer.

Daarom blijf ik nuchter als ik met mijn afdeling wat ga doen, de mannen mogen zuipen, ik lach me kapot. De maanden daarna nog steeds...

• #138.734
Oja, ik had al eens gelezen dat je gymdocent was. Dat is nice, wil je met je 1e graads op school les willen blijven geven of elders?

Yes klopt helemaal! Het liefst wordt ik sportdocent op een MBO of HBO opleiding en dus sportgerelateerde lessen geven aan pubers / adolescenten. Ik geef nu op de basisschool lessen, wat ook leuk is natuurlijk. De kids komen met een glimlach binnen en hebben zin om te gaan gymmen.

Met oudere leerlingen is de motivatie om te gymmen beduidend lager (iedereen opeens ongesteld :p), maar ik hou juist wel van die uitdaging. Wil de gasten een draai om de oren kunnen geven bij slechte inzet ipv vooral opvoeden en spelletjes spelen wat vooral binnen het primair onderwijs aan de orde is!

• #138.736
  • #138.737
Haha en terecht! Je moet eens weten wat ze tegenwoordig allemaal verzinnen om niet mee te hoeven doen.. :o
Ik snap het niet, vond gym altijd erg leuk. Dat je nou ongesteld bent bij maatschappijleer of een ander kutvak... maar gym, dat was even lekker los.

• #138.738
Ik snap het niet, vond gym altijd erg leuk. Dat je nou ongesteld bent bij maatschappijleer of een ander kutvak... maar gym, dat was even lekker los.
Ik had altijd 2 tussenuren voor gym, dus ik kwam altijd stoned aan terwijl ik me net helemaal had volgevreten :roflol: Dan heb je niet zo'n zin in gym:o

• #138.740
Zeker. Het enige nadeel was dat als we vrij mochten sporten dat meestal voetbal moest zijn.

Terug
Naar boven