AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

Gewoon niet, met die x : y

Bij is gw:

Art x, (eventueel gevolgd door paragraaf 1,2,3... en vervolgens eventueel nog door lid 1,2,3... [Die lid 1,2,3.. kan dus ook als er geen paragrafen zijn in het desbetreffende artikel :P]) en dan het wetboek dus in casu BW

Maar jullie werken met gekke dubbelpunten :roflol: Weirdo's :D

Haha weirdo's :roflol:
Volgens mij is het Belgisch en Nederlands afgestamd wetboek van de Code Civil dus er is wel wat overeenstemmin, maar de Belgen moeten zich weer onderscheiden van de nederlanders :p

Paragraaf wordt nooit aangegeven, althans heb ik nooit geleerd. Wel met leden en sub artikels inderdaad (sub a, sub b, sub c etc.)

En gebruik van dubbelpunten verschilt weer is meestal alleen bij BW.
Bijvoorbeeld het belastingwetboek heeft art x.y

Haha weirdo's :roflol:
Volgens mij is het Belgisch en Nederlands afgestamd wetboek van de Code Civil dus er is wel wat overeenstemmin, maar de Belgen moeten zich weer onderscheiden van de nederlanders :p

Paragraaf wordt nooit aangegeven, althans heb ik nooit geleerd. Wel met leden en sub artikels inderdaad (sub a, sub b, sub c etc.)

En gebruik van dubbelpunten verschilt weer is meestal alleen bij BW.
Bijvoorbeeld het belastingwetboek heeft art x.y

Hehe, natuurlijk komt dat van hetzelfde, maar goed, er zijn wel wat dingen waar ik me vragen bij stel bij jullie NL'ers...

Om een eenvoudig voorbeeld te geven:

Verbintenissenrecht -> wij hebben de verklaringsleer gecorrigeerd met de goede trouw, jullie gewoon verklaringsleer :roflol:
Moet toch tot ronduit ludieke situaties/rechtspraak leiden zo nu en dan?
Ik begrijp goed dat ze, zoals "overal" technieken zoeken om de wilsleer te corrigeren, maar om dan louter op de verklaring af te gaan.. beetje kort door de bocht?

Hehe, natuurlijk komt dat van hetzelfde, maar goed, er zijn wel wat dingen waar ik me vragen bij stel bij jullie NL'ers...

Om een eenvoudig voorbeeld te geven:

Verbintenissenrecht -> wij hebben de verklaringsleer gecorrigeerd met de goede trouw, jullie gewoon verklaringsleer :roflol:
Moet toch tot ronduit ludieke situaties/rechtspraak leiden zo nu en dan?
Ik begrijp goed dat ze, zoals "overal" technieken zoeken om de wilsleer te corrigeren, maar om dan louter op de verklaring af te gaan.. beetje kort door de bocht?

Nee klopt ook, maar je kan met de verklaringsleer moeilijk afgaan of die gene wel goeder trouw is of niet dit is geen meetbaar variabel. In zulke situaties wordt er inderdaad de wilsleer gehanteerd, wat naar mijn inzien ook wel terecht is aangezien je dan aan de hand van de redelijkheid en billijkheid eventueel kan afleiden of de wil overeenstemt met de verklaring van het individu. Vaak wordt hier dan ook gekeken naar de omstandigheden en of diegene de verklaring/rechtshandeling in die situatie wel redelijkerwijze had mogen toekennen.

Vooral dat redelijkerwijze is heel veel rechtspraak over, heel vervelend maar wel interessant :roflol:

Ik snap heel goed je punt, maar nu gaan we teveel offtopic :)

gelukkig ik mag toch mee doen met de contest.

vandaag een lekkere chick leren kennen en ik heb ze al dadelijk naar huis mogen rijden :)

Ik vind Agent Jennie veel beter, korte rokjes hmmmm...

22/3 KD bij cod mw 2 op lvl 9 2e prestige

ja man belgen zijn beter daarom hebben ze ook geen regering

JOrdy is echt uber pwnage super shooter skilled sniper killer .. wow wat een KD rating .. je moet echt vast super goed zijn?

Speel je nu ook al cod? Wat gebeurd er met je runescape?

Terug
Naar boven