MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #152.981
  • #152.982
Is het het terugkijken waard of is het nutteloze informatie voor iemand met een klein beetje basiskennis?
Naturel bodybuilder krijgt voedingsschema. Vrienden zeggen dat het niet gezond is.

Vraagt advies aan een ‘expert’. Moet zijn “oldskool” schema niet meer aanhouden

• #152.983
Vorige week op tv; voeding voor de bodybuilder

Lach me kapot

wow heftig man, hij neemt omega’s, vitamine en D3. Pfff wat een hardcore bodybuilder

mensen denken dat bodybuilding ‘gezond’ is, dat is het niet

ohja daar komt de 2g per kg eiwitregel weer. Ze raadt tofu en sojabonen aan, please stop

• Haha
Waarderingen: Onit
  • #152.984
Edit: de ‘dietiste’ zegt: je moet binnen 10-15 min je eiwitshake nemen, dan staan je spieren open om het op te nemen

:roflol: :roflol: :roflol:

• #152.985
Lach me kapot

wow heftig man, hij neemt omega’s, vitamine en D3. Pfff wat een hardcore bodybuilder

mensen denken dat bodybuilding ‘gezond’ is, dat is het niet

ohja daar komt de 2g per kg eiwitregel weer. Ze raadt tofu en sojabonen aan, please stop

Edit: de ‘dietiste’ zegt: je moet binnen 10-15 min je eiwitshake nemen, dan staan je spieren open om het op te nemen

:roflol: :roflol: :roflol:

Mooi hè

Vandaag was er ook weer een aflevering met een diëtiste die iemand hielp met de voeding van een hardloper

• Haha
Waarderingen: TT&A
  • #152.987
Inderdaad. Iedereen weet toch dat dat rijst-kip-broccoli moet zijn. Elke 2-3 uur.
Vleesvervangers en vegan shit zijn junk, geen wonder dat bodybuilders dat amper eten

als het evengoede resultaten zou geven, zouden bodybuilders wel op tofu overstappen

• #152.988
Vleesvervangers en vegan shit zijn junk, geen wonder dat bodybuilders dat amper eten

als het evengoede resultaten zou geven, zouden bodybuilders wel op tofu overstappen
Waarom zijn vleesvervangers junk?

Ik ben het met je eens dat dierlijke producten doorgaans een completer aminozuurprofiel hebben en dat tofu smakeloos is, maar er zijn tegenwoordig tal van plantaardige producten/vervangers waar echt niets mis mee is. Zolang je maar gevarieerd eet en niet compleet vegan gaat eten.

• #152.989
Waarom zijn vleesvervangers junk?

Ik ben het met je eens dat dierlijke producten doorgaans een completer aminozuurprofiel hebben en dat tofu smakeloos is, maar er zijn tegenwoordig tal van plantaardige producten/vervangers waar echt niets mis mee is. Zolang je maar gevarieerd eet en niet compleet vegan gaat eten.
Omdat, zoals je zegt, de meeste producten geen compleet aminozurenprofiel bevatten. Voor bodybuildingdoeleinden dus junk, heb je niks aan tenzij je zowat elke meal EAA supplementeert. Ik dacht dat @Kathlinoo dit ook deed

• #152.990
Overigens vind ik het ook heel leuk om tegen vegans/vegetarians te zeggen dat ik dusdanig veel vlees/dierlijke producten eet, dat hun afkeer van deze producten meer dan ongedaan wordt door alleen mijzelf. Vinden ze niet leuk om te horen, maar zeker een goeie manier om ze te triggeren

• #152.991
Overigens vind ik het ook heel leuk om tegen vegans/vegetarians te zeggen dat ik dusdanig veel vlees/dierlijke producten eet, dat hun afkeer van deze producten meer dan ongedaan wordt door alleen mijzelf. Vinden ze niet leuk om te horen, maar zeker een goeie manier om ze te triggeren
Ik eet ook te veel vlees, maar er zijn genoeg valide redenen te bedenken om te minderen. Deze wereld is veel te klein om 7 miljard mensen dagelijks op een diervriendelijke manier van vlees te voorzien bijvoorbeeld. En de bio-industrie is echt enorm vervuild en dieronterend.

• #152.992
Irritant mannetje.

• #152.993
Avondklok wordt afgeschaft. :)

• #152.996
Omdat, zoals je zegt, de meeste producten geen compleet aminozurenprofiel bevatten. Voor bodybuildingdoeleinden dus junk, heb je niks aan tenzij je zowat elke meal EAA supplementeert. Ik dacht dat @Kathlinoo dit ook deed
Dat is ook wel kort door de bocht.
Merendeel van de plantaardige producten hebben een minder compleet aminozuurprofiel (quinoa en soja zijn wel compleet dacht ik), maar je vindt wel alle aminozuren in plantaardige producten. Daarom dat de eiwitbehoefte voor vegans ook hoger ligt, zo krijg je toch alle aminozuren binnen en wordt de "moeilijkere" verteerbaarheid wat corrigeerd.

Gemiddeld moet je als vegan rond de 1.8-2.7 gram per kilo lichaamsgewicht zitten.
Als je een proteïneshake zou nemen op basis van erwt-rijst eiwit is heb je al genoeg aan 2.2 gram/kg.

Ikzelf neem dagelijks nog 5 gram leucine en 1 gram lysine extra (just to be sure). Zonder de leucine en lysine meegeteld zit ik op 170-180 gram eiwitten per dag (side note: met maar 1400 kcal per dag, dus heel moeilijk is het niet).

• #152.997
Ik eet ook te veel vlees, maar er zijn genoeg valide redenen te bedenken om te minderen. Deze wereld is veel te klein om 7 miljard mensen dagelijks op een diervriendelijke manier van vlees te voorzien bijvoorbeeld. En de bio-industrie is echt enorm vervuild en dieronterend.
Dan ga je toch lekker op paar planten lopen kauwen, fucking soyboy. En wat dacht je van al die onschuldige bijtjes en allerlei andere kleine diertjes die vermoord worden door al dat super gevaarlijke gif waar al die gewassen mee besproeit worden, omdat die vegans al die planten zo nodig moeten opvreten en aan de fucking soy moeten lurken.

• #152.999
Zou @Steks zich weer aan het opwinden zijn over alle mensen die gister in parken waren? Pffff zo krijgen we de cijfers nooit naar beneden he :mad:

Terug
Naar boven