XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

  • Topic starter Harfst
  • Startdatum
  • Reacties 175K
  • Weergaven 6M
  • Volgers 1.251

Bezoekers in dit topic

Misschien moet deze ecto eens gaan armworstelen met Caroline van der Plas.
Had je de tweet gezien waarin zij voorstelt op m te gaan zitten zodat hij zich er dan onderuit kan worstelen?

Hij lijkt te claimen dat er geknipt is in de argumenten van zijn betoog.
 
Misschien moet deze ecto eens gaan armworstelen met Caroline van der Plas.
Hij heeft gelijk wat betreft de politie. Mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Vrouwen horen niet thuis bij de politie op straat.

Net als het leger of brandweer. Vrouwen en ook genoeg mannen) zijn hier niet fysiek sterk genoeg voor.
 
Hij heeft gelijk wat betreft de politie. Mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Vrouwen horen niet thuis bij de politie op straat.

Net als het leger of brandweer. Vrouwen en ook genoeg mannen) zijn hier niet fysiek sterk genoeg voor.
Voor de meesten en het gemiddelde klopt dat.

Maar dit ging over de fysiek sterksten in de politiek.
 
Voor de meesten en het gemiddelde klopt dat.

Maar dit ging over de fysiek sterksten in de politiek.
O ik las politie in t filmpje van die tweet op 00:03.

In de politiek zijn er genoeg goede vrouwen, neem bijvoorbeeld Halsema, Kauthar, Simons, Ollongren etc.

Jolanthe 'Stekkerdoos' Sap was ook al zo'n feminine powerhouse.
 
Want?

Als vrouw is het vaak makkelijker om te de-escaleren
Want?
Er is een woningbrand op 3 hoog, 2 vrouwelijke brandweervrouwen in volle bepakking gaan de woning. Er ligt een volwassen man van 100+kg bewusteloos op de grond.
En nu?

Bij de politie idem dito. Ze zijn niet sterk genoeg. Vaak genoeg filmpjes gezien dat de vrouw haar mannelijk collega niet kan helpen omdat ze fysiek niet sterk genoeg is.

Beetje als vrouwen bij het korps mariniers, hoe verzinnen ze het :roflol:.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn genoeg filmpjes van aanhouding waarbij vrouwelijke agentes een beetje machteloos staan te kijken terwijl de mannen het zware werk doen.

Een man van 110kg gaat uit zijn plaat en wordt fysiek tegen 2 vrouwelijke agentes. Het resultaat, 2 vrouwen in het ziekenhuis. Man wordt nog gezocht.
 
Want?
Er is een woningbrand op 3 hoog, 2 vrouwelijke brandweervrouwen in volle bepakking gaan de woning. Er ligt een volwassen man van 100kg bewusteloos op de grond.
En nu?


Bij de politie idem dito. Ze zijn niet sterk genoeg. Vaak genoeg filmpjes gezien dat de vrouw haar mannelijk collega niet kan pakken omdat ze fysiek niet sterk genoeg is.
Ik heb weleens een filmpje gezien waarin een vrouwelijke agent of rechtbankbewaker van ruim anderhalve meter en een kilo of 50 een geboeide gevangene, man bijna 2 meter, minstens 100 kg, met nogal wat spiermassa moest "begeleiden", er bleef weinig gelijkheid over.

Dit wil niet zeggen dat vrouwen dergelijk werk of taken niet kunnen doen, maar je moet wel reëel blijven.

Overigens als je 3 hoog de trap op kan stormen in volle brandweerbepakking en perslucht dan zie ik het met die man van 100kg ook nog wel lukken.
 
Want?
Er is een woningbrand op 3 hoog, 2 vrouwelijke brandweervrouwen in volle bepakking gaan de woning. Er ligt een volwassen man van 100+kg bewusteloos op de grond.
En nu?

Bij de politie idem dito. Ze zijn niet sterk genoeg. Vaak genoeg filmpjes gezien dat de vrouw haar mannelijk collega niet kan pakken omdat ze fysiek niet sterk genoeg is.

Beetje als vrouwen bij het korps mariniers, hoe verzinnen ze het :roflol:.
Ah, en die man hoort het standaard wel in zijn eentje te doen? Nou laat die filmpjes maar eens zien dan, blijkbaar zijn het er nogal veel.

Zal ik ondertussen even aan mijn collega vragen hoe zijn vrouw dat altijd doet, als er weer eens zo'n man van 200+ kg een hartaanval krijgt. Schijnt dat het altijd op het toilet is, als ze moeten kakken. Zo'n levenloos lijf moet dan toch uit zo'n kleine ruimte gehaald worden.

Edit: Iemand bewusteloos bij een brand, sleep je volgens mij aan de voeten weg. Want zuurstof en rook.
 
Ah, en die man hoort het standaard wel in zijn eentje te doen?
Dat zeg ik nergens.

We gaan hier toch geen discussie voeren dat vrouwen fysiek even sterk zijn als mannen. Ik neem aan dat dat op notabene een bodybuilding forum wel duidelijk moet zijn.

Vrouwen zijn niet minderwaardig, maar wel minder sterk.
1619009786325.jpg
 
Overigens als je 3 hoog de trap op kan stormen in volle brandweerbepakking en perslucht dan zie ik het met die man van 100kg ook nog wel lukken.
Ja dat zie ik dus totaal niet gebeuren. De meeste grote gasten op dit forum zouden hier al flink moeite mee hebben.
 
Dat zeg ik nergens.

We gaan hier toch geen discussie voeren dat vrouwen fysiek even sterk zijn als mannen. Ik neem aan dat dat op notabene een bodybuilding forum wel duidelijk moet zijn.

Vrouwen zijn niet minderwaardig, maar wel minder sterk. Bekijk bijlage 525859
Dus een man hoeft 't niet alleen te doen, maar als een vrouw het niet alleen kan, is het een ding :loony:

En ik maar denken dat gebrek aan logica, een vrouwending was
 
Dus een man hoeft 't niet alleen te doen, maar als een vrouw het niet alleen kan, is het een ding :loony:

En ik maar denken dat gebrek aan logica, een vrouwending was
Klopt, begrijpend lezen blijkbaar ook. :kiss:
 
I rest my case:

Fitheidstest bij de politie
Ook in andere branches worden werknemers jaarlijks fysiek getest. Hoe zij omgaan met het verschil tussen mannen en vrouwen verschilt. Bij de politie moet elke werknemer jaarlijks een circuit afleggen. Officieel heet dat de Fysieke Vaardigheidstoets. De eisen voor de test zijn zelfs wettelijk vastgelegd. Een kandidaat moet ruim tweehonderd meter hardlopen, gewichten verplaatsen en een zware kar trekken. Vrouwen mogen langer over de Fysieke Vaardigheidstest doen dan mannen en ook oudere werknemers krijgen extra tijd.

Dat verschil tussen mannen en vrouwen geldt niet voor alle functies binnen de politie. Om bijvoorbeeld in een arrestatieteam of bij de Mobiele Eenheid te werken moeten mannen en vrouwen aan dezelfde eisen voldoen. De veiligheidsregio Gelderland-Midden betoogde bij de zitting van vrijdag dat politie en brandweer niet met elkaar te vergelijken zijn. De uitrusting van de politie weegt vele malen minder dan die van een brandweerman.

Gevechtsfuncties bij defensie
Ook bij defensie moeten alle werknemers in een militaire functie jaarlijks een test afleggen, die wordt de Defensie Conditie Proef genoemd. Hierbij geldt dat vrouwen bijvoorbeeld minder push-ups en sit-ups hoeven te doen en ook minder ver hoeven te lopen binnen een bepaalde tijd. Defensie biedt op haar site zelfs een trainingsprogramma aan voor sollicitanten.

Als je kijkt naar specifieke krijgsmachtonderdelen wordt het gauw ingewikkeld. Naast algemene eisen over bijvoorbeeld lengte en gewicht zijn ook de eisen voor conditie en kracht strenger, maar ook voor man en vrouw gelijk.

Elitetroepen worden gelijk getest
Het korps mariniers is sinds dit jaar toegankelijk voor vrouwen, maar nog geen enkele vrouw is tot het korps toegetreden. Dat geldt ook voor de commandotroepen.
 
I rest my case:


Dat bericht over die brandweervrouw moest ik ook aan denken.

Deze had je ook best vetgedrukt mogen maken:
ook oudere werknemers krijgen extra tijd.
Dat verschil tussen mannen en vrouwen geldt niet voor alle functies binnen de politie.

De opmerking dat "vrouwen beter kunnen de-escaleren" zegt evenveel over het individuele geval als "mannen zijn sterker"
 
Klopt, begrijpend lezen blijkbaar ook. :kiss:
Nee, vrouwen zijn juist beter in lezen, maar slechter met getallen! (gemiddeld genomen en dit is bedoeld als humor om te lachen)

De kans dat er twee vrouwen als brandweerman in dat appartement zijn is waarschijnlijk verwaarloosbaar.

EDIT:
Het aantal vrouwen dat bij de operationele brandweer werkzaam is als beroeps of vrijwilliger is in 2017 met ongeveer 6 procent toegenomen. Daarmee stijgt het aantal vrouwen harder dan het aantal mannen, dat 1 procent is toegenomen. Op 1 januari 2018 waren 1 365 vrouwen werkzaam in operationele dienst van de brandweer: 273 als beroeps en 1 092 als vrijwillige kracht. Dat is ongeveer 6 procent van het totaal aantal brandweerlieden.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Back
Naar boven