XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #153.445
Hij heeft gelijk wat betreft de politie. Mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Vrouwen horen niet thuis bij de politie op straat.

Net als het leger of brandweer. Vrouwen en ook genoeg mannen) zijn hier niet fysiek sterk genoeg voor.
In het leger werken ook administratief medewerkers, personeelsadviseurs, secretaresses, koks, verpleegkundigen, logistiek controllers, verwervers etc. Waarom zou je hiervoor man moeten zijn.

Waarom zou je als vrouw niet bij de politie kunnen? Het gaat er toch om of een individu sterk genoeg is, ik ken genoeg vrouwen die sterker zijn dan 80% van de mannen.

• #153.446
Want?
Er is een woningbrand op 3 hoog, 2 vrouwelijke brandweervrouwen in volle bepakking gaan de woning. Er ligt een volwassen man van 100+kg bewusteloos op de grond.
En nu?

Bij de politie idem dito. Ze zijn niet sterk genoeg. Vaak genoeg filmpjes gezien dat de vrouw haar mannelijk collega niet kan helpen omdat ze fysiek niet sterk genoeg is.

Beetje als vrouwen bij het korps mariniers, hoe verzinnen ze het :roflol:.
Zolang de lat voor beiden maar evenhoog gelegd wordt zie ik het probleem niet. Hier op het forum zitten ook vrouwen die de gemiddelde mannelijke politieagent eruit liften.

• #153.447
Dat zeg ik nergens.

We gaan hier toch geen discussie voeren dat vrouwen fysiek even sterk zijn als mannen. Ik neem aan dat dat op notabene een bodybuilding forum wel duidelijk moet zijn.

Vrouwen zijn niet minderwaardig, maar wel minder sterk.
1619009786325.jpg
Ik snap dat je het nu over fysiek sterker hebt, maar er zijn genoeg theorieën die aantonen dat vrouwen het sterke geslacht zijn.

• #153.448
Ik snap dat je het nu over fysiek sterker hebt, maar er zijn genoeg theorieën die aantonen dat vrouwen het sterke geslacht zijn.

@th0maz Kom maar door met de cuckold opmerkingen :trollface:

• Haha
Waarderingen: BB_
  • #153.449
Zolang de lat voor beiden maar evenhoog gelegd wordt zie ik het probleem niet. Hier op het forum zitten ook vrouwen die de gemiddelde mannelijke politieagent eruit liften.
Probleem is alleen dat we langzaam gaan naar een situatie om de lat minder hoog te leggen, zodat de afspiegeling beter is. Wat niet wenselijk is.

• #153.450
Probleem is alleen dat we langzaam gaan naar een situatie om de lat minder hoog te leggen, zodat de afspiegeling beter is. Wat niet wenselijk is.
Dat de eisen verschillend zijn is inderdaad raar, maar als ik even uit ervaring mag spreken heb ik gemerkt dat de weinige vrouwen bij Defensie in de opleiding vaak wel aantonen over meer doorzettingsvermogen te beschikken en mentaal misschien wel sterker te zijn. Natuurlijk zijn het uitzonderingen en zijn over het algemeen mannen fysiek sterker dan vrouwen, maar bij fysieke beroepen gaat het er toch om of een individu aan de eisen voldoet en opleiding behaalt. Dan boeit het verder toch niet hoe sterk de gemiddelde man of vrouw fysiek is. Een of andere G.I. Jane zou prima bij het Korps of Luchtmobiel kunnen functioneren. Ik denk echter dat er hele andere factoren meer een issue zijn, zoals het binnen een groep macho's en alfamannetjes werken.

Binnen de topsport denk ik ook dat vrouwen mentaal niet onderdoen voor mannen.

• #153.451
In het leger werken ook administratief medewerkers, personeelsadviseurs, secretaresses, koks, verpleegkundigen, logistiek controllers, verwervers etc. Waarom zou je hiervoor man moeten zijn.
Dat zijn natuurlijk niet de functies waar ik op doelde ;). Er zijn ook genoeg van dat soort functies bij de brandweer, maar daar doelde ik ook niet op.

• Like
Waarderingen: Apw
  • #153.452
Dat zijn natuurlijk niet de functies waar ik op doelde ;).
Nee snap ik, maar ik denk dat veel mensen (jij misschien niet) geen idee hebben van het percentage gevechtsfuncties bij Defensie. Ik ken overigens een paar vrouwen bij Luchtmobiel die zonder problemen mij even in de brandweergreep de trap af tillen, maar ik moet zeggen dat dat vrouwen zijn die eruit zien alsof ze iets te veel testosteron hebben.

Net als die atlete die verplicht medicijnen moet nemen omdat ze van nature een te hoog testosterongehalte heeft:

Of juffrouw Bulstronk uit Matilda. :rolfol:

• Like
Waarderingen: Apw
  • #153.453
Dat de eisen verschillend zijn is inderdaad raar, maar als ik even uit ervaring mag spreken heb ik gemerkt dat de weinige vrouwen bij Defensie in de opleiding vaak wel aantonen over meer doorzettingsvermogen te beschikken en mentaal misschien wel sterker te zijn. Natuurlijk zijn het uitzonderingen en zijn over het algemeen mannen fysiek sterker dan vrouwen, maar bij fysieke beroepen gaat het er toch om of een individu aan de eisen voldoet en opleiding behaalt. Dan boeit het verder toch niet hoe sterk de gemiddelde man of vrouw fysiek is. Een of andere G.I. Jane zou prima bij het Korps of Luchtmobiel kunnen functioneren. Ik denk echter dat er hele andere factoren meer een issue zijn, zoals het binnen een groep macho's en alfamannetjes werken.

Bij special forces gaat dat verhaal echt niet op.

• #153.454
De gedachte dat dit overduidelijke trainingsbeest dit even demonstreert en de competitie aangaat met om het even welke DBB'ster, maar bij voorkeur eentje met een PL-achtige manier van trainen of trainingsverleden. Geen moeilijk gedoe, gewoon dezelfde gewichten.

Ik weet niet in hoeverre evolutie en biologie passen bij zijn interpretatie van de Schrift, maar dat laten we dan ook even testen of in moeilijke omstandigheden zijn lichaam of dat van een vrouw het langer volhoudt. Het zou wel zo eerlijk zijn om ook iemand met het lichaam van een volwassen man ipv een meisjeslichaam in deze vergelijking op te nemen.

Zijn standpunt is "tijdloos", zijn manier van redeneren ook, tijdloos fout: geen theoloog of filosoof zou hier in de afgelopen 20 eeuwen mee zijn weggekomen, die kenden hun klassiekers wel.

Vergis je niet in de heftige tweespalt die al decennialang gaande is hierover binnen de SGP. Deze jongen zit voor een SGP'er een beetje op het verkeerde spoor met zijn theologische redenatie maar alsnog meent een heel groot deel van die partij wel degelijk dat vrouwen geen vertegenwoordigende rol zouden mogen dragen.

• #153.455

Binnen mijn werkveld als hulpverlener moet het redden van mensen voorop staan. Andere maatstaven aan fysieke eisen stellen om je percentages te halen is niet wenselijk omdat je speelt met mensenlevens. Heeft weinig met alpha te maken.

Dit wil niet zeggen dat vrouwen niet geschikt zijn mits ze de fysieke keuring halen. Alleen dat zijn er niet veel.

Tijdens het werk is het ook niet fijn samenwerken in de aanvalsploeg, omdat ze eerder moe worden vanwege een van nature in minder mate aanwezigheid van spierkracht.

Ondersteunend om bluswatervoorzieningen aan te leggen of als pompbediende. Zelfs al bevelvoerder om het overzicht te bewaren. Als ze geschikt is waarom niet.

Ter aanvulling: De vrouwen waar ik mee samenwerk die erkennen dit ook gewoon aangezien je als team moet opereren en voor echo's geen tijd is. Waar vrouwen dan weer aanzienlijk beter in zijn is een stukje nazorg met slachtoffers.

Laatst bewerkt:
  • #153.457
Bij special forces gaat dat verhaal echt niet op.
Wat bedoel je? Dat de eisen verschillend zijn; klopt, die zijn daar hetzelfde. De enige eis die verschilt is de jaarlijkse Defensie conditieproef die iedere militair moet doen, maar waarvan het niet behalen sowieso geen consequenties heeft, dus dat is een wassen neus.

Het feit dat nog geen vrouw erin is geslaagd de mariniersopleiding te behalen geeft inderdaad aan dat vrouwen over het algemeen fysiek en mogelijk ook mentaal minder sterk zijn, maar als een vrouw het wel behaalt, zie ik het issue er niet van in want dan heeft zij blijkbaar aangetoont wél sterk genoeg te zijn.

• #153.458
Binnen mijn werkveld als hulpverlener moet het redden van mensen voorop staan. Andere maatstaven aan fysieke eisen stellen om je percentages te halen is niet wenselijk omdat je speelt met mensenlevens. Heeft weinig met alpha te maken.

Dit wil niet zeggen dat vrouwen niet geschikt zijn mits ze de fysieke keuring halen. Alleen dat zijn er niet veel.

Tijdens het werk is het ook niet fijn samenwerken in de aanvalsploeg, omdat ze eerder moe worden vanwege een van nature in minder mate aanwezigheid van spierkracht.

Ondersteunend om bluswatervoorzieningen aan te leggen of als pompbediende. Zelfs al bevelvoerder om het overzicht te bewaren. Als ze geschikt is waarom niet.

Ter aanvulling: De vrouwen waar ik mee samenwerk die erkennen dit ook gewoon aangezien je als team moet opereren en voor echo's geen tijd is. Waar vrouwen dan weer aanzienlijk beter in zijn is een stukje nazorg met slachtoffers.
Dat ben ik met je eens en ik begrijp dan ook niet waarom voor het werk dat jij doet er verschillende eisen worden gesteld. Heb je ooit naar de reden hiervan gevraagd?

• #153.459
Vergis je niet in de heftige tweespalt die al decennialang gaande is hierover binnen de SGP. Deze jongen zit voor een SGP'er een beetje op het verkeerde spoor met zijn theologische redenatie maar alsnog meent een heel groot deel van die partij wel degelijk dat vrouwen geen vertegenwoordigende rol zouden mogen dragen.
Ik kwam er later pas achter wie en wat hij was, maar ik ben daar (beperkt) mee bekend.

• #153.460
Dat ben ik met je eens en ik begrijp dan ook niet waarom voor het werk dat jij doet er verschillende eisen worden gesteld. Heb je ooit naar de reden hiervan gevraagd?
Verschillende eisen zijn er niet. Hier wilde ze een periode naartoe, omdat het voor een groot deel van de vrouwen te zwaar was en je hierdoor een kleine instroom had. Nog steeds willen sommige regio's extra rekruteren op vrouwen. De reden is mij onduidelijk, omdat je de juiste mensen op de juiste plek wilt los van geslacht. Maar goed ik zal wel te nuchter zijn voor dat soort dingen.

Uiteindelijk is dat verschillende eisen verhaal er gelukkig nooit doorheen gekomen en verdienen de dames die het gehaald hebben het ook gewoon oprecht, ondanks mijn eerdere beargumentatie dat voor sommige werkzaamheden mannen geschikter zijn en voor sommige vrouwen.

Terug
Naar boven