AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • In die tijd was er een slechte Nederlandse film: "Andy, bloedgeil en blond haar", over een seriemoordenaar met een bijltje.
    Titel past ook in de huidige tijd, waar Andy vroeger Anna heette.
    #meidenvanhollandhard
     
    1669833756413.jpg

    Dit is vast niet waar jullie het over hebben.
     
    Gisteravond een simpele kippen/groente bouillon gemaakt vanochtend de soep afgewerkt met kip ,groente en vermicelli en tot mijn verbazing hebben mijn kids tussen de middag de soep Soldaat gemaakt ! Notveven mad tough ! Hun snoep gerij en donuts hebben ze links laten liggen 😀 Nou ga ik natuurlijk wel doen alsof ik boos ben zodra ze terug zijn van school 😂
     
    Gisteravond een simpele kippen/groente bouillon gemaakt vanochtend de soep afgewerkt met kip ,groente en vermicelli en tot mijn verbazing hebben mijn kids tussen de middag de soep Soldaat gemaakt ! Notveven mad tough ! Hun snoep gerij en donuts hebben ze links laten liggen 😀 Nou ga ik natuurlijk wel doen alsof ik boos ben zodra ze terug zijn van school 😂
    Lekker man.

    Is trouwens lekker (en makkelijk) om te doen met kipkarkassen. Heet 'bone broth'. Is echt super gezond, vol mineralen. Gewoon kippenbotten met wat prei/wortel/ui/selderij een uurtje of 8 zachtjes laten pruttelen en klaar. Ff filteren door een zeef.

    Je kan het zo eten, of wat kip en groenten aan toevoegen.

    Botten en beenmerg zitten vol met mineralen en aminozuren die goed zijn voor het lichaam. Lekker en gezond.
     
    Lekker man.

    Is trouwens lekker (en makkelijk) om te doen met kipkarkassen. Heet 'bone broth'. Is echt super gezond, vol mineralen. Gewoon kippenbotten met wat prei/wortel/ui/selderij een uurtje of 8 zachtjes laten pruttelen en klaar. Ff filteren door een zeef.

    Je kan het zo eten, of wat kip en groenten aan toevoegen.

    Botten en beenmerg zitten vol met mineralen en aminozuren die goed zijn voor het lichaam. Lekker en gezond.
    Deed mijn pa ook altijd.... was dan 2 dagen bezig met zijn soep. Poten hele dag pruttelen met kruiden en groente.
    Dan zeven, verse groenten zelf snijden en bij de bouillon. Kippenvlees van de poten erbij. Vermicelli en dan de volgende dag eten. Zalig, goed gevuld en veel kip :D
    Zo deed hij ook 2 dagen over de snert. Met fricandeau en spek en alle groente zelf snijden. Zie m nog zitten met de broodplank op zijn schoot :D
     
    Lekker man.

    Is trouwens lekker (en makkelijk) om te doen met kipkarkassen. Heet 'bone broth'. Is echt super gezond, vol mineralen. Gewoon kippenbotten met wat prei/wortel/ui/selderij een uurtje of 8 zachtjes laten pruttelen en klaar. Ff filteren door een zeef.

    Je kan het zo eten, of wat kip en groenten aan toevoegen.

    Botten en beenmerg zitten vol met mineralen en aminozuren die goed zijn voor het lichaam. Lekker en gezond.
    Jup zo had ik het ook gedaan met het kipkarkass ben wel wat creatiever geweest met het groente gedeelte van de bouillon.Had er ook wat paprika en broccoliroosjes aan toegevoegd . Verder heb ik de soep afgerond met kip en op smaak gebracht met een beetje zeezout en lavas . Heb de luxe van een moestuin en kleine plantenkas,dus altijd verse lavas en tuinkruiden en de kip kwam bij me in vader uit het kippenhok....veel gezonder en beter kun je het niet krijgen
     
    Deed mijn pa ook altijd.... was dan 2 dagen bezig met zijn soep. Poten hele dag pruttelen met kruiden en groente.
    Dan zeven, verse groenten zelf snijden en bij de bouillon. Kippenvlees van de poten erbij. Vermicelli en dan de volgende dag eten. Zalig, goed gevuld en veel kip :D
    Zo deed hij ook 2 dagen over de snert. Met fricandeau en spek en alle groente zelf snijden. Zie m nog zitten met de broodplank op zijn schoot :D
    Het zijn altijd die gerechtjes die lang op staan waar je het meeste uit terugkrijgt :). Lekker man.

    Binnenkort ook maar weer eens maken. Is ook goed voor de weerstand, handig voor deze koude dagen.
     
    Jup zo had ik het ook gedaan met het kipkarkass ben wel wat creatiever geweest met het groente gedeelte van de bouillon.Had er ook wat paprika en broccoliroosjes aan toegevoegd . Verder heb ik de soep afgerond met kip en op smaak gebracht met een beetje zeezout en lavas . Heb de luxe van een moestuin en kleine plantenkas,dus altijd verse lavas en tuinkruiden en de kip kwam bij me in vader uit het kippenhok....veel gezonder en beter kun je het niet krijgen
    Nice! Dat klinkt wel heel goed man. Lucky kinderen.

    Heb je die kip zelf geslacht? En schoongemaakt?
     
    Deed mijn pa ook altijd.... was dan 2 dagen bezig met zijn soep. Poten hele dag pruttelen met kruiden en groente.
    Dan zeven, verse groenten zelf snijden en bij de bouillon. Kippenvlees van de poten erbij. Vermicelli en dan de volgende dag eten. Zalig, goed gevuld en veel kip :D
    Zo deed hij ook 2 dagen over de snert. Met fricandeau en spek en alle groente zelf snijden. Zie m nog zitten met de broodplank op zijn schoot :D
    Ben opgegroeid met een moestuin en een vader zijn eigen kip grootbracht en slachten .Kids vinden het leuk om in de moestuin te klooien en een grote vriezer vol met eigen groente is gewoon meer als prima 😀
     
    Nice! Dat klinkt wel heel goed man. Lucky kinderen.

    Heb je die kip zelf geslacht? En schoongemaakt?
    Nee pa heeft dat gedaan, mijn vrouw wil niet hebben dat ik dat zelf doe (thuis) .Volgend jaar ga ik het wel doen ,stond er zelf als jong jochie altijd naast als opa en pa ermee bezig waren .was wel grappig vaak achter een kip aangerend omdat opa net aan mis sloeg met het nekken van de kip
     
    Nee pa heeft dat gedaan, mijn vrouw wil niet hebben dat ik dat zelf doe (thuis) .Volgend jaar ga ik het wel doen ,stond er zelf als jong jochie altijd naast als opa en pa ernee bezig waren .was wel grappig vaak achter een kip aangerend omdat opa net aan mis sloeg met het bekken van de kip
    Ik vind het wel wat hebben, zelf dieren houden en zelf slachten.

    Een bepaald iemand op dit forum zou dit Afghaanse praktijken noemen.
     
    Ik vind het wel wat hebben, zelf dieren en houden en zelf slachten.

    Een bepaald iemand op dit forum zou dit Afghaanse praktijken noemen.
    Tja lui als dat zien niet in dat hele oerbossen omgaan om soya te kunnen telen.
    En daarbij als er collectief meer pluimvee en ander aanverwant vee opgetrokken en geslacht werd was er ook minder animo en bestaans recht voor de bio industrie.
    Komende zaterdag zelf gevangen zeebaars van de grill maar dat zal ook wel dieren mishandeling zijn 😛
     
    Mercedes rijder bleef achter mij groot knipperlichten terwijl er nog een stuk of 10 auto’s voor mij reden. Ja is goed ik geef wel effe 2km gas bij
     
    Back
    Naar boven