- Waardering
- 27.580
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 160kg
- Vetpercentage
- 50%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
3k per maand netto vind ik een normaal loon voor 40u pw met een 6-tal jaar ervaring ofzo.Welke normale jobs dan zoal? Dan heb je het in NL al snel over €80k bruto per jaar.
No shitNetto is lager dan bruto, dus wat je op je bank krijgt gestort
Iemand die net van school komt met een bachelor kan al makkelijk 1.9-2.1k per maand verdienen. Steek er wat jaren bij en dan zit je aan 3k. Met een master zit je nog wat hoger.'normale job' en dan meer dan 98% van Nederland verdienen . Denk dat ie bruto verward met netto![]()
Ik verdien al 2200 euro netto als mbo 4 gehandicapten begeleider als startende😂 lijkt me sterk3k per maand netto vind ik een normaal loon voor 40u pw met een 6-tal jaar ervaring ofzo.
No shit
Iemand die net van school komt met een bachelor kan al makkelijk 1.9-2.1k per maand verdienen. Steek er wat jaren bij en dan zit je aan 3k. Met een master zit je nog wat hoger.
Ik hoop dat ik meer dan 3k pm mag verdienen als ik 30+ ben lol
Het is nog steeds bijna 2 keer modaal.
En volgens RTL zit je met €3600 netto per maand bij de hoogste inkomens.
![]()
De meeste mensen verdienen echt flink minder.
Hij zit netto gewoon bij de hoogste 16% voor alleenstaanden
![]()
Verdeling gestandaardiseerd inkomen
De visualisatie laat zien hoe het inkomen over de huishoudens in Nederland verdeeld is.www.cbs.nl
ambtenarensalaris.nl
Je kan iets een normaal loon vinden of iets hopen, maar de cijfers tonen toch wat anders aan.3k per maand netto vind ik een normaal loon voor 40u pw met een 6-tal jaar ervaring ofzo.
No shit
Iemand die net van school komt met een bachelor kan al makkelijk 1.9-2.1k per maand verdienen. Steek er wat jaren bij en dan zit je aan 3k. Met een master zit je nog wat hoger.
Ik hoop dat ik meer dan 3k pm mag verdienen als ik 30+ ben lol
Waar ik op probeerde te doelen is dat de cijfers (volgens mij) niet zijn gestandaardiseerd op 40 urige werkweken, maar een hoop is van alles door elkaar.Je kan iets een normaal loon vinden of iets hopen, maar de cijfers tonen toch wat anders aan.
Wel zit er nog een flink verschil natuurlijk tussen. 3000 of 3600 per maand, dat is bruto een verschil van 15k per jaar.
Beste Steks, @Robin praat over 3k, niet 3,6k. Zoals ik al liet zien is dat ~48k bruto. Dus modaalJe kan iets een normaal loon vinden of iets hopen, maar de cijfers tonen toch wat anders aan.
Wel zit er nog een flink verschil natuurlijk tussen. 3000 of 3600 per maand, dat is bruto een verschil van 15k per jaar.
Bij de data die ik (en ook @spaks79) aandraag staat toch in welke context die geldig is.Tja maar.. er wordt volgens mij geen rekening gehouden dat soms partners in een 2 persoons huishouden niet werken, of twee mensen werkweken maken van 32-36-38 uur, niet 40 uur.
Of een partner part-time werkt.. In een eenpersoonshuishouden ook, mensen met uitkeringen, mensen die part-time werken, mensen die 32-34-36-38u werken en geen 40 uur.
Ik bedoel voor 70k per jaar dus het totale pakket hé. Bruto maandsalaris + Vakantiegeld + 13e maand.
Als ik bijvoorbeeld een gemeente CAO er bij pak;
Daar krijgen mensen standaad IKB (Vak geld etc) van +17.05% en werkweken zijn 36u.Salarisschalen gemeente per 01-01-2026 (actueel) - Ambtenarensalaris.nl
Het salaris van een gemeenteambtenaar is af te leiden uit de salarisschalen voor gemeenten en opgenomen in de cao gemeenten. Het meest actuele salaris van een ambtenaar bij de gemeente vind je in onderstaande tabel en daaronder als pdf. Per 1 juli 2026 en 1 januari 2027 volgen nog...ambtenarensalaris.nl
Daar is ook net een nieuwe cao afgesloten voor €+240 en +2%
Als ik een paar voorbeeld functies pak met de eindtrede en die bereken op een denkbeeldige 40u.
Management assistent (Schaal 8)
3732+240 * 1.02 (Nieuwe CAO) = €4051 * 1.11 (40u) = €4496 * 1.1705 (IKB) = €5262 * 12 = €63.144 jaar
ICT-Servicedesk Medewerker (Schaal 9)
4208+240 * 1.02 (Nieuwe CAO) = €4536 * 1.11 (40u) = €5034 * 1.1705 (IKB) = €5892 * 12 = €70.704 jaar
Jeugdconsulent (Schaal 10)
4671+240 * 1.02 (Nieuwe CAO) = €5009 * 1.11 (40u) = €5559 * 1.1705 (IKB) = €6506 * 12 = €78.072 jaar
www.loket.nl
Verschillende gesprekken door elkaar heen denk ik, ik doelde eerder op:Bij de data die ik (en ook @spaks79) aandraag staat toch in welke context die geldig is.
Voor wat betreft jouw cijfers, hoelang doe je er over om in die eindtrede te komen en wanneer gaat die nieuwe CAO in, want we hebben het nu over het inkomen van 2022.
Wat betreft eind-trede, ligt er aan per persoon en hoe die functioneert. Je gaat er altijd wel minimaal één trede per jaar op vooruit. Bij uitzonderlijk functioneren vaak tussentijds nog een.Best goed haalbaar lijkt me, vooral in deze arbeidsmarkt en recent afgesloten CAO's.
Zonder vakantiegeld en 13e maand 😂Modaalinkomen
2022: 38k
2023: 40k
![]()
Wat is het modaal salaris in 2025? · Loket.nl
Modaal salaris is het inkomen dat het meest voorkomt in Nederland. Meer weten over het begrip? En wat is het modale inkomen dit jaar? Lees het hier.www.loket.nl
Ik wil dat ook helemaal niet ontkrachten ofzo hoor.Modaalinkomen
2022: 38k
2023: 40k
![]()
Wat is het modaal salaris in 2025? · Loket.nl
Modaal salaris is het inkomen dat het meest voorkomt in Nederland. Meer weten over het begrip? En wat is het modale inkomen dit jaar? Lees het hier.www.loket.nl
Ten eerste zit dat in je bruto jaarsalaris verwerkt. En ten tweede staat in het artikel inclusief vakantiegeld.
Weet ook niet waar hij dat vandaan haaltIk wil dat ook helemaal niet ontkrachten ofzo hoor.
Enige wat ik stel is dat het in weze niet moeilijk is om o.b.v. 40 uur en incl. vakantiegeld en 13e maand boven de 70k bruto te komen.
Dat veel mensen er niet voor kiezen is volkomen begrijpelijk. Ik werk zelf ook maar 32u omdat ik m'n tijd veel waardevoller vind.
Steks, your busted !Ten eerste zit dat in je bruto jaarsalaris verwerkt. En ten tweede staat in het artikel inclusief vakantiegeld.
Bestaat en wel ambtenaren banen waar je 40 uur per weel kunt werken?Ik wil dat ook helemaal niet ontkrachten ofzo hoor.
Enige wat ik stel is dat het in weze niet moeilijk is om o.b.v. 40 uur en incl. vakantiegeld en 13e maand boven de 70k bruto te komen.
Dat veel mensen er niet voor kiezen is volkomen begrijpelijk. Ik werk zelf ook maar 32u omdat ik m'n tijd veel waardevoller vind.
Bestaat en wel ambtenaren banen waar je 40 uur per weel kunt werken?
Uit de overvloedig terug te vinden data.