MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #180.123
Ik betaal 150€ pm. En m’n adviesprijs is nu 27€. En hij blijft ook op 150 staan.
Ja voor november en december.
Als je niks aanpast dan betaal je ws 246 teveel over 2024 ((150 -/- 27) x2).
Als je niks aanpast krijg je dit terug bij de eindafrekening.
(Althans volgens hun berekening nu)

Dit betekent niet dat je gedurende heel 2024 123 per maand te veel.hebt betaald

• #180.124

Nee m’n maandbedrag is natuurlijk elke maand verschillend. Per jaar komt daar inderdaad een eindafrekening en krijg ik wat geld terug wat ik teveel betaald heb.

• #180.125

Dan doe jij de aanname dat zijn contract van januari t/m december loopt.

• #180.126
Nee m’n maandbedrag is natuurlijk elke maand verschillend. Per jaar komt daar inderdaad een eindafrekening en krijg ik wat geld terug wat ik teveel betaald heb.
Maar de afgelopen maanden was je maandbetaling waarschijnlijk negatief, anders komt het advies niet uit op €27.

• #180.127
  • #180.129
Als je 2e jaar ingaat maken ze wel een betere inschatting.

Ben dit jaar naar ander energiecontract gegaan en hou met paneeltjes hopelijk rond 1000 euro over! Volgend jaar termijn toch maar iets bijstellen :-)

• #180.131
Voorspelling klopt meestal niet. Mijn oude overbuurman kreeg dat ook elke maand. nu vanaf nov loopt de opname ook hard terug, en ga je meer stoken.
Het beste is om vast bedrag aan te houden, op je verbruik van afgelopen jaar. en zonnepanelen blijft ook een schatting. ligt veel aan ligging en zonuren.
Je zou ook online een schatting kunnen doen bij oa Independer, daar vragen ze hoeveel panelen je hebt, en kost een schatting uit qua opname.

8 420Wp panelen, nemen dacht ik ~ 2400kWh op(in ideale situatie)

• #180.132
Dan doe jij de aanname dat zijn contract van januari t/m december loopt.
😏 ja die aanname deed ik inderdaad, ik gebruikt dit mede om mijn rekenvoorbeeld wat makkelijker te maken... Je begrijpt m'n punt toch? Uiteindelijk loopt je termijn 12 maanden per keer. Als je wilt dat ik het aanpas laat het dan weten, dan vraag ik even aan @ThaWasteland of hij zijn begindatum van de nieuwe periode even geeft....

• #180.135
Ik ben eens een keer op een positieve wijze de uitzondering op de regel. Na het plaatsen van mijn zonnepanelen heb ik ook meerdere keren een nieuw termijnbedrag voorgesteld gekregen die steeds heel dichtbij elkaar zaten kwa bedrag. En een contractjaar later bleek die ook nog eens vrij goed ingeschat te zijn.

• #180.137
cool om te zien wat je zo in een week weg loopt 💪

1000015391.jpg

• #180.138
Huidige natty stats:
3x200 deadlift
5x140kg bench
3x160kg squat
Maar ik neem wel 5gr creatine pre workout bij elke training

• Haha
Waarderingen: GruX
Terug