XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #182.064
Vandaag de 6 traps raket lekker verwend
20240720_123427.jpg

Nieuwe Chip met 2 maps erin gezet.
Nieuwe orginele aprilia titanium EVO2 demper erop gezet en mn luchtfilterhuis "open" gemaakt.

kijk: https://youtu.be/CyTt6Kw77B4?si=LUy-_zWx_g5hD58b

En lekker met mn maatje wezen crossen met zn nieuwe 50cc crossertje. Dit soorr spul maken mooie herinneringen.

Hij moet nog wat oefenen🫡

• #182.069
Deze week 6 dagen getraind.
Borst & triceps x2
Benen x2
Rug & biceps 1x
Rug & schouders 1x
Buik 1x
Morgen zondag rust :bow:

• #182.072
Gefeliciteerd maat! Wat is de volgende op de planning?
Tnx. Ik denk voorlopig even niets. Ik overweeg nog wel een studie data science te doen, maar een complete (BSc- en/of MSc-studie) naast een full-time baan + sporten kost wel weer echte alle vrije tijd. Ik heb mijn Master ook deeltijd naast een full-time job gedaan en ben blij dat ik nu in het weekend en de avond weer even tijd heb voor wat anders. Daarnaast wil ik de actualiteiten wat meer kunnen volgen en boeken lezen, zeker met de interessante (niet per se positief) tijden en wat er nu allemaal in de wereld gebeurt. Ik denk dat ik v.w.b. data science wat cursussen en zelfstudie ga doen (o.a. Python), dan kan ik gewoon mijn eigen tijd indelen.

OT: deze week gestart met blast, tijdens cruise laatste 12 weken al goeie progressie geboekt. Nu even een push-training en dan nog even van de zon genieten. :cool:

• #182.076
  • #182.077
1000018121.jpg

Vrijdag omgehaald. Gisteren mooie neiuwr bijl gekocht. Vandaag alles verwerkt op de takken na. Die gaan we volgend weekend opstoken met wat hotdogs en marshmellows erbij.
1000018144.jpg

Toch weer een week of 2 stoken volgende winter

• #182.078
Moet dat niet eerst nog een beetje drogen?

• #182.079
Hout kappen en kloven in de winter of het vroege voorjaar is ideaal. Het vochtgehalte in het hout is dan lager omdat de sapstroom in de boom minimaal is. Hout droogt sneller en efficiënter als het gekloofd is. Door het hout in kleinere stukken te kloven, vergroot je het oppervlak, waardoor vocht beter kan ontsnappen.
Het moet wel drogen (als je het wilt bewaren iig), hoe lang, geen idee. Hier moet het vochtgehalte vooral laag zijn ivm overlast. Vochtig hout rookt meer. Geeft overlast aan buren. Daar hoeft hij geen rekening mee te houden.

@The Hoff als je in deze tijd van het jaar hout kapt en klooft, hoe lang moet het drogen voordat je het brand? Test je vochtgehalte?

• Like
Waarderingen: Pren
  • #182.080

Het moet wel drogen (als je het wilt bewaren iig), hoe lang, geen idee. Hier moet het vochtgehalte vooral laag zijn ivm overlast. Vochtig hout rookt meer. Geeft overlast aan buren. Daar hoeft hij geen rekening mee te houden.

@The Hoff als je in deze tijd van het jaar hout kapt en klooft, hoe lang moet het drogen voordat je het brand? Test je vochtgehalte?
In principe kun je het meteen gebruiken als zal je het niet makkelijk aankrijgen. Is je vuurtje mooi aan kun je er een blok opgooien. Maar dit is voor in het najaar. Half jaartje drogen is genoeg om het snel aan te krijgen.

En we hebben geen buren die last kunnen hebben van de rook🤣
Eerste bewoonde woning is minstens 80 meter verderop. En die zullen er niet wakker van liggen.

Terug
Naar boven