AndroidHealthClinic

WAT moet ik doen!?

Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
62kg
Hallo,
Ik ben 14 jaar, +- 1.84. En 62 KG ( over 2 maanden 15 )
Ik ben erover na t denken om te gaan fitnessen want ik heb nauwelijks borst spieren en je ziet alleen een kleine sixpack als ik hoest, mn armen en benen zijn opzich wel ok, ook wil ik naar de fitness gaan omdat ik dan wat sterker wordt en dat is wel handig met voetbal enzo ;) maar ik weet niet of trainingscentra mij toelaten omdat ik 14 ben, ik zou het liefst alleen sporten dus zonder begeleiding, ook heb ik vorig jaar wat bodyweight oefeningen gedaan maar ook echt maar heel weinig. Ik voetbal op Ma Woe en Za, dus zou t wel verstandig zijn om te gaan fitnessen ivm overbelasting ofzo?? ??? Wat kan ik dus nu het beste doen voor wat meer borstspieren te krijgen en mijn sixpack beter naar voren laten te komen? Het zou ook niet verkeerd zijn als mijn armen wat groter zouden worden :p
Alle tips/reacties zijn welkom want ik ben echt een beginner :rolleyes:

Ik hoor het graag!
Alvast bedankt

Hey, ik begon ook rond die leeftijd en speelde altijd voetbal op het hoogste niveau. Dit heeft mij enkel geholpen door de jaren heen, overbelasting moet je niet mee inzitten. Natuurlijk niet zwaar benen gaan trainen als je de dag erna match hebt bv. beetje verstand gebruiken. Ik denk dat je er genoeg fitnesscentra zijn waar ze 14 jarigen toelaten. Misschien de grote fitness ketens niet maar als je goed zoekt zal je wel een gym vinden.
Ik kan het alleen aanmoedigen om jong te beginnen. Je kan hier veel info vinden in de zogenaamde 'sticky's'.
Zorg voor een goed voedings - en trainingsschema. Als je voeding niet goed is zal je weinig resultaten boeken. Kijk even rond ...

Zodra je 16 bent stoppen met voetbal en gaan liften :D

lekker gaan hardlopen man

• Topic Starter Topic Starter

Mmm, conditie en uithoudingsvermoging heb ik, ik zou liever wat spieren willen kweken

---------- Toegevoegd om 22:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:24 ----------

Hey, ik begon ook rond die leeftijd en speelde altijd voetbal op het hoogste niveau. Dit heeft mij enkel geholpen door de jaren heen, overbelasting moet je niet mee inzitten. Natuurlijk niet zwaar benen gaan trainen als je de dag erna match hebt bv. beetje verstand gebruiken. Ik denk dat je er genoeg fitnesscentra zijn waar ze 14 jarigen toelaten. Misschien de grote fitness ketens niet maar als je goed zoekt zal je wel een gym vinden.
Ik kan het alleen aanmoedigen om jong te beginnen. Je kan hier veel info vinden in de zogenaamde 'sticky's'.
Zorg voor een goed voedings - en trainingsschema. Als je voeding niet goed is zal je weinig resultaten boeken. Kijk even rond ...

Bedankt!

Terug
Naar boven