AndroidHealthClinic

Wat moet ik kiezen?

Superbeker

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Hallo,

Ik ben nu nog net 15 jaar en ben sinds enkele maanden bezig met fitnessen.
Nu wil ik nog geen bodybuilder worden :p maar ik wil wel een wat gespierder lichaam
Nu kijk ik op body en fit en zie ik allerlij soorten shakes staan, maar welke moet ik kiezen of beter gevraagd welke is het beste voor mij?
Ik ben dus 15.
1.83 Meter
en 64 Kg.
Ik wil het liefst zo snel mogelijk dus spiermassa aanmaken (zoals iedereen haha) en wil dat doen met behulp van shakes, dus welke shake kan ik dan het beste gebruiken?

Bedankt,
Mike

Shake is niets meer dan een onderdeel van je totaalvoeding.

Kan je je macro's van een gemiddelde dag hier posten? Pas als je weet hoeveel je op een dag eet, weet je of shakes aan nuttige aanvulling zijn op je voedingspatroon.

sixpack en bicep

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb ook al mail adress ontvangen van mensen die me kunnen helpen dus ga ik dat eerst uit proberen, bedankt voor de moeite! En naast me buik en biceps train ik ook triceps rug benen schouder nek en borst hoor @BB1995

Van shakes krijg je geen spiermassa knaap. Dat krijg je van je normale voeding.

Shit man zou wel echt uitkijken met shakies, aangezien je zegt geen bodybuilder te willen worden. Zou het zelf niet riskeren shakes te nemen iig

Hahaha nou volgensmij leg ik verkeerd uit. Ik wilde weten of ik aan shaked moest beginnen of niet. Ik weet zelf ook wel dat je van een paar shakes geen bodybuilder word enz.

Als jij met je normale voedingsschema niet aan de 2 gram per kg lichaamsgewicht aan eiwitten komt, dan kan je dat aanvullen met een proteinshake.

Hey, ik ben zelf ook 15 (met een klein maandje 16), het is belangrijk dat je genoeg eten binnen krijgt zoals hier boven al is aangegeven. het is misschien handig om even te posten wat je gemiddeld per dag eet.

Ik drink zelf weight gain shakes omdat ik nogal moeilijk kan aankomen. Vaste voeding blijft het belangrijkste maar shakes zijn alleen een aanvulling.
Spiermassa krijg je niet door simpelweg shakes te drinken, je zal veel moeten eten en trainen!

Ik zal even aangeven wat ik gemiddeld per dag eet:

4/5 boterhammen met 2vlees en 2 of 3 zoet. Soms nog 2eitjes. 2stuks fruit en 2borden met warm eten, meestal 2 stuks vlees zoals gehaktbal en biefstuk etc. Aardappels stuk of 4/5 en groente heter kan ik het niet uitleggen denk ik zelf kom ik ook aardig lastig aan

---------- Toegevoegd om 15:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:39 ----------

Zelf kon ik trouwens ook erg lastig aan trouwens

je eet veel te weinig

Hey, ik ben zelf ook 15 (met een klein maandje 16), het is belangrijk dat je genoeg eten binnen krijgt zoals hier boven al is aangegeven. het is misschien handig om even te posten wat je gemiddeld per dag eet.

Ik drink zelf weight gain shakes omdat ik nogal moeilijk kan aankomen. Vaste voeding blijft het belangrijkste maar shakes zijn alleen een aanvulling.
Spiermassa krijg je niet door simpelweg shakes te drinken, je zal veel moeten eten en trainen!

Niemand kan moeilijk aankomen, je eet gewoon niet genoeg.

Niemand kan moeilijk aankomen, je eet gewoon niet genoeg.
Ik weet dat om aan te komen je meer moet eten, omdat ik nog op school zit en de etenspauze daar net lang genoeg zijn om je brood weg te werken krijg ik tussen 9 en 16:00 niet zo veel binnen, zo gauw ik thuis kom probeer ik ieder uur wat te eten en neem dan 2 weight gain shakes op verschillende tijdstippen natuurlijk.
'S ochtends probeer ik stevig te ontbijten en elke dag wat meer eten.

Hoelang zijn je pauzes dan?
Over 2 boterhammen doe je maximaal 5 minuutjes dus lijkt me sterk dat je niet genoeg tijd hebt om te kunnen eten

Eet ik dus te weinig?
In de ochtend krijg ik bij het ontbijt maar 2 boterhammen weg.. Ik zal proberen meer brood te eten smiddags

Hoelang zijn je pauzes dan?
Over 2 boterhammen doe je maximaal 5 minuutjes dus lijkt me sterk dat je niet genoeg tijd hebt om te kunnen eten
Zit op een christelijke school, neem 3 boterhammen mee en we hebben een etenspauze van 10min, in die 10min word er ook gebeden en bijbel gelezen.

In de normale pauze van 15min eet ik vaak noten of deze dingen. We zitten met een hele vriendengroep bij elkaar en het is niet echt de gelegenheid om een maaltijd weg te werken. Mijn ouders vinden het een goed idee dat ik wat extra massa wil aanzetten en proberen dus ook de goede dingen in huis te halen :)

Ik zal even aangeven wat ik gemiddeld per dag eet:

4/5 boterhammen met 2vlees en 2 of 3 zoet. Soms nog 2eitjes. 2stuks fruit en 2borden met warm eten, meestal 2 stuks vlees zoals gehaktbal en biefstuk etc. Aardappels stuk of 4/5 en groente heter kan ik het niet uitleggen denk ik zelf kom ik ook aardig lastig aan

---------- Toegevoegd om 15:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:39 ----------

Zelf kon ik trouwens ook erg lastig aan trouwens

Ik eet 8 boterhammen op een dag een omelet met drie eieren en als ik honger heb kip, ik heb trouwens altijd honger.

Ook nog kwark en noten enzo

Ja gewoon meer eten, gaat vanzelf steeds makkelijker. Zat in hetzelfde schuitje, maar shakes (whey) heb je later pas nodig of misschien wel helemaal niet. Nu kan je alles nog makkelijk uit je voeding halen.

Kijk even rond in andere topics over voeding zodat je een beetje een beeld krijgen wat wij eten: Havermout, pasta, rijst, kwark, noten, pindakaas, eieren.
Reken dan je onderhoud uit en ga daar 200-300 kcal boven zitten, gain je niet genoeg. Gooi je het aantal omhoog.

Succes!

Je mag in de klas toch wel rustig een paar broodjes wegtikken buiten de pauzes om?

Bedankt voor alle info! En bij ons mag dat niet alleen in pauzes

Terug
Naar boven