Fitness Seller

wat nu?!?

belgie heeft sinds kort een "zero tolerance"tegen doping en omdat dit nieuw is creeren onze vlaamse rakkers graag een schrik effect maar ze kunnen je niet verplichten om te pissen met of zonder bevel en als er iets in je pis zit zorg dan dat thuis alles weg is want huiszoeking gegarandeerd ;) good luck,waar(gemeente)was het?
daarom worden de meeste wedstijden in de walen(franstalig gebiet)georganiseerd daar hebben ze geen personeel om testen te doen.en daarom heb je weinig vlaamse toppers. ;)

ze kunnen je niet verplichten te pissen. waar heb je dat nu gehaald? ben jij advokaat of heb jij rechten gestudeerd? ik vind als je zoiets zegt, dat je uw bewering mag staven. hier wordt al genoeg van alles beweerd door mensen die er geen kloten van af weten. ze kunnen je niet verplichten te blazen ook zeker als je met de wagen rijdt.

ze kunnen je inderdaad niet dwingen te pissen, maar als je niet pist geef je gewoon toe te gebruiken, dus dat is ook geen optie bro ;)

zonder gerechtelijk bevelschrift kunnen ze je niet verplichten pis,bloed of ander lichaams "vocht"af te staan,en ik ben ni zone patser die mor wa uit zen blaas slaagt dirk! ;)

Zorg dat er niets bij je thuis ligt.
Noem geen namen van mensen die je iets geleverd hebben.
Speel hun spelletje mee en toon je behulpzaam.
Als ze iets in je urine gevonden hebben vertel je gewoon dat je het via een buitenlandse web-apotheek hebt gekocht,die kunnen ze toch niets doen.
Meestal opereren die uit landen die op dat vlak een andere wetgeving hanteren(vb Gibraltar).
Verklaar ook dat je niet wist dat je voor bepaalde middelen een voorschrift nodig had.Veel kans dat je er met een waarschuwing vanaf geraakt.
Afhankelijk van hetgeen je urine bevat kan je het misschien op een of ander prohormoon schuiven,sommige daarvan zorgen immers voor metabolieten die sterk op die van anabolen lijken.

rikkie zei:
zonder gerechtelijk bevelschrift kunnen ze je niet verplichten pis,bloed of ander lichaams "vocht"af te staan,en ik ben ni zone patser die mor wa uit zen blaas slaagt dirk!
zijt gij ne flik? denkt gij dat die mannen geen gerechterlijk bevelschrift mee hebben bij zo'n controle. al is geprobeerd om bij een alcoholcontrole niet te willen blazen en daarna ook geen bloed te willen geven.
leg mij dan is uit wat er gebeurt als ge weigert te pissen. ik zou het graag weten, want het zou mij ook is kunnen overkomen.

Even wat Sleur en Pleur werk.

Wie komt in aanmerking voor een dopingcontrole?
Het decreet medisch verantwoord sporten geldt in de eerste plaats voor sportbeoefenaars die in Vlaanderen aan een sportmanifestatie deelnemen of zich daarop voorbereiden. Het geldt dus ook voor buitenlandse sportbeoefenaars die in Vlaanderen deelnemen aan een sportmanifestatie. Elke sportbeoefenaar kan voor, tijdens, of na een sportmanifestatie of georganiseerde voorbereiding onderworpen worden aan dopingcontrole.

Een sportmanifestatie is elk initiatief tot sportbeoefening met recreatieve, competitieve of demonstratieve doeleinden in georganiseerd verband.

Bij een sportmanifestatie of georganiseerde voorbereiding en voor de elitesporters mogelijks op eender welk ogenblik krijgt de sportbeoefenaar van een controlearts of zijn assistent een oproepingsbrief voor de dopingcontrole. Elke sportbeoefenaar, van welke nationaliteit hij ook is, kan worden opgeroepen, maar de controle mag het normale verloop van de wedstrijd niet hinderen.
Het oproepformulier vermeldt:
de sportmanifestatie of georganiseerde voorbereiding of de buitencompetitiecontrole
de naam van de opgeroepen sportbeoefenaar
het lokaal van monsterneming
het tijdstip van afgifte
het tijdstip waarop de sportbeoefenaar zich uiterlijk in het aangeduide lokaal van monsterneming moet aanmelden.

Opgelet!

Voor wielerwedstrijden en bodybuildingcompetities geldt een specifieke wijze van oproeping.
a. Wielrennen
Uiterlijk 15 minuten na de aankomst van de eerste renner wordt ter hoogte van de aankomst een aanplakbiljet opgehangen met daarop de nummers en/of namen van de aangeduide renners.
Alle renners die op de deelnemerslijst voorkomen (ook degenen die vroegtijdig de wedstrijd verlieten), kunnen opgeroepen worden voor dopingcontrole. Alle renners dienen zich zelf bij de aankomst te vergewissen of er al dan niet dopingcongtrole is. De opgeroepen renners dienen zich uiterlijk 30 minuten na de aankomst naar het op het aanplakbiljet aangegeven dopinglokaal (waar ook een aanplakbiljet ophangt) te begeven voor het ondertekenen van hun oproepingsbrief.
b. Bodybuilding
Bij deze sport wordt een aanplakbiljet met de namen en nummers van de opgeroepen sporters bij het podium opgehangen en dit uiterlijk bij de bekendmaking van de uitslag van de wedstrijd.
Een tweede aanplakbiljet wordt opgehangen bij de kleedkamers.
Elke deelnemende sporter dient zich zelf te vergewissen of er dopingcontrole is of niet.
De opgeroepen sporters dienen zich binnen de 30 minuten na de bekendmaking van de uitslag naar het op het aanplakbiljet aangegeven dopinglokaal te begeven voor het ondertekenen van hun oproepingsbrief.

" het lijkt mij niet dat je meedoet aan een sportmanifestatie dus die controle lijkt mij niet gerechtvaardigd"

en flobius? waar was dat nu? in welke zaal?

Daar weet ik dus echt niets van he, dat dit wettelijk kan door politie.

Volgens mij kan je dit weigeren (net als je een alcoholtest kan weigeren) maar waarschijnlijk heb je dan kans op een boete en maak je je nog meer verdacht.

Imo zijn dit gewoon dictatoriale praktijken, hoe kan je nu iemand zomaar iets verplichten zonder dat er voldoende reden is voor verdenking? En zelfs, dat AAS gebruik in Belgie strafbaar is wist ik ook helemaal niet. Zou zeker weigeren en verder trainen.

Ik heb ooit eens gehoord dat als de politie in Belgie aan je vormen kan zien dat je anabolen gebruikt, je gepakt zou kunnen worden mét test-verplichting.

wat mij stoort is dat er zijn die beweren dat je een alcoholtest of drugtest kan weigeren maar er niet bijvertellen wat dan de gevolgen zijn. als het gevolg is dat je dan sowieso positief bevonden wordt, dan zie ik niet in wat het voordeel is om te weigeren.

Weet niet over welke fitnesszaak het gaat maar ik weet van sportschoolhouders die zelf af en toe wat gear leveren.
Een ervan heeft kortgeleden ook een grondige doorlichting gehad van zijn sportschool,het gebouw werd doorzocht en iedere aanwezige gefouilleerd.
Die inval tijdens de training kan niet anders zijn dan het onderzoek naar zo'n geval.Hebben ze in de sportschool zelf ook gezocht?Want dit lijkt me echt meer op een aan een huiszoeking gelieerde dopingtest.
De eigenaar van de sportschool is wellicht een verdachte.
Hoe meer gedopeerde sporters ze vinden hoe meer kans er is dat de sportschoolhouder zelf betrokken is of alleszins weet heeft van hetgeen er allemaal omgaat.
En is wel een feit dat ze hier in Belgie beginnen te neigen naar controleziekte.
Als je hier en scheet wil laten heb je al een bouwvergunning vandoen.
Serieuze administratie. :fart:

omdat als je weigerd en het komt voor wordt de zaak geseponeerd(dit i.v.m. drugs,anabolen)omdat ze dit dan niet kunnen bewijzen ook als je niet weigerd bij drugs zal je niet veroordeelt worden omdat de testen die ze hebben niet correct werken,bij alcohol controle krijg je inneens een verplicht bloedonderzoek dat je zelf moet betalen.dit is wettelijk bepaalt ;)

• Topic Starter Topic Starter
sportschool is in eeklo ( oost-Vl ), heb me Geïnformeerd, en ze hebben al volledig west-vl afgegaan, nu is oost-vl aan de beurt, dus gent enz... pas maar op als het waar is ( heb het van zeer goede bronnen ) :cool:
de uitslag zien we wel :( ze hebben ook het recht dit uit te voeren in belgië, want ze hadden de wetten mee en bevel schriften enz, heb ik vandaag ook vernomen...

groeten.

man wat is dit voor zeik-gedoe :mad:
zodra ik afgestudeert ben trek ik naar nederland! :):D

maar serieus, ik vind het absoluut niet kunnen dat ze elke gym gaan controleren, man, het is weer het typische beeld dat ze gaan geven in de media he, alle BB gebruiken en alle BB zijn criminelen, lame shit!
Heel die Belgische anti-doping/bodybuilders shit loopt de spuigaten uit! het wordt echt gortig, jammer dat we zo een minderheid zijn, anders konden we eens gaan betogen ofzo :D

DBC01 zei:
Ik heb ooit eens gehoord dat als de politie in Belgie aan je vormen kan zien dat je anabolen gebruikt, je gepakt zou kunnen worden mét test-verplichting.
??? dat zou helemaal idioot zijn :mad:
dat zijn gewoon nazi praktijken, wat een democratie! :rolleyes:

Lijkt me ook wel wat voor Nederland ! :evil2: :evil2:

Blijkt toch maar weer wat voor een k*t land Belgie is. Ik krijg een boete van 150 euro omdat ik voor mijn eigen huis iets teveel naar achteren sta geparkeerd (gelijk met een witte onderbroken lijn), ze hebben me toen 3 keer opgeschreven op 1 maand en plots krijg je die boetes alledrie binnen.
Echte criminaliteit durven ze niet aan, de kleine vis kloten is gemakkelijk, ongevaarlijk en het spekt de staatskas goed. Ach ja in NL word je om de 100 M geflitst, dat is ook ellendig, tis overal wat. Ondertussen worden mensen op straat ritueel afgeslacht en kijkt de politiek machteloos toe.

Ik heb net hetzelfde meegemaaky bij ons.
Als je wedstriden doet wordt je 1 tot 3 jaar geschorst en 250 euro boete, geen lid van de bond, enkel de boete van 250 euro, maar je zal wel voor de rechtbank moeten komen en ze willen weten waar je alles hebt gehaald, dus een goed verhaal afspreken lijkt me wel een goed idee.
het is ook geen slecht idee voor de eigenaar om een advocaat mee te nemen.
Normaal mogen ze inderdaad niet zomaar de zaal binnenvallen zonder dat ze een bewijs hebben, de eigenaar zou dus normaal kunnen weigeren op zijn prive domein

Terug
Naar boven