XXL Nutrition

Wat te doen voor meer massa ? Weightgainers? shakes?

Knaptoet

Novice
Waardering
0
Heeey :)

Ik ben een jongen van 17 jaar en ik ben opzich een best tenger mannetje (61 kg en 1.83 m lang). Graag zou ik wat meer massa willen hebben, maar het probleem is dat dat best moeilijk is. Ik train nu al een tijdje en ik ben ook zeker niet slap vergeleken met me leeftijdsgenoten, maarja op de een of andere manier ben ik niet tevreden met me huidige lichaam.

Nu heb ik een beetje rondgekeken en kwam ik terecht bij de Weight Gainers. Die leken mij wel intressant. Maar ik heb eigenlijk totaal geen idee welke merken goed zijn en welke niet. Hier in de buurt verkopen ze alleen Mega Massa 16000 van Fitshape.

Wat raden jullie mij aan ?

En moet ik ook eiwitshakes nemen ?

begin (als je dit nog niet doet) enorm veel te eten :)

ja shakes zijn altijd een goed extra'tje voor eiwitten ! neem WHEY shakes als voorkeur ;) succes

:study: en hier veel lezen, maak een voedingsschemadan kom je al een heel eind

• Topic Starter Topic Starter
Ok :)

Hier in de plaatstelijke sportwinkel verkopen ze Fitshape Eiwit 85

Is die een beetje goed ?

mhaw ik denk dat het niet zo uitmaakt welke eiwitshake je neemt, als je er maar voldoende van neemt elke dag> dus 1.8/2.0 gram per kilo lichaamsgewicht per dag. en dan niet alleen uit die shakes maar kijk eerst even hoeveel eiwitten je per dag binnenkrijgt uit gewone voeding, dus dat je niet teveel eiwitten naar binnen gaat happen

weightgainers kun je eventueel ook erbij nemen, maar ja ze zijn best duur, misschien is het handiger om eerst even een goed voedingsschema op te stellen, suc6!

SHUTTERSPEED zei:
weightgainers kun je eventueel ook erbij nemen, maar ja ze zijn best duur, misschien is het handiger om eerst even een goed voedingsschema op te stellen, suc6!

inderdaad, let op dat je niet je 2gram eiwitten alleen uit shakes haalt, vlees, kip en zuivel zijn ook goede (en goedkopere) eiwitbronnen

weiht gainer is alleen maar een aanvulling op je voeding, je moet niet denken dat dat de oplossing is. je moet eerst meer eten, ook al eet je veel en kom je niks aan dan moet je gewoon nog meer eten. elk mens komt aan als hij meer eet dan hij verbrand dus jij ook. ter aanvulling daarvan kun je wel een weight gainer erbij nemen.

Eigenlijk is alles al gezegd.

Eerst je voeding goed onder de loep nemen en vooral ook geduld hebben. Je bent pas 17 dus je lichaam heeft nog vele jaren te gaan voordat het 'spier' rijp is.

Regelmaat, en doorzetten in zowel eten als trainen is de toverformule. Supplementen kunnen je daarbij helpen, maar blijven aanvullingen, niet de basis.

Ik hoor altijd dat proteïnepoeder zo duur is, maar in vergelijking met kipfilet is het helemaal niet zo duur.

Terug
Naar boven