XXL Nutrition

wat verbranden jullie?/ nieuwe toestellen

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
We hebben nieuwe cardio toestellen ( Nautilus en Ergo-gym)

Ik snap er geen kloot meer van. Hoeveel Kcal verbranden jullie nu eigelijk?

Geef je; stats, leeftijd, lengte,gewicht, trainingsvorm,duur en intensiviteit/programma,hartslag

Hoeveel calorien zou ik max. kunnen verbranden op de volgende manier/gegevens:

* 1.72 m
* 72 kilo
* Crosstrainer
* Duur: 45-50 min.
* Intensiviteit/programma: manueel/ lichte stand (van vliegwiel), weinig directe moeite.

Voorheen had ik dan dik 900 Kcal + verbrand (met de oude toestellen, maar ja deze schijnen weer niet te kloppen)

Door het feit dat het nieuwe aparaten zijn ben ik helemaal van dwars.

Het is ook geen absoluut getal. Ze gaan uit van gemiddelden die redelijk kloppen maar voor sommige zeker getrainde mensen anders liggen

matig intensieve cardio een half uurtje ga ik meestal uit van 400-500kcals:D

In mijn vorige gym waren het de laatste nieuwe cardio toestellen van techno-gym (wave, loopbanden etc) en ik had altijd rond de 1000 kcal. Let wel ik deed dan 45-60 min cardio op zware intensiteit.

Ik train 2 keer per week 15 min ''verassingsparcour'' op een crosstrainer van Life Fitness. (van ongeveer 3 jaar oud) Ik heb dan ongeveer 250Kcal verbrand volgens dat apparaat...

• Topic Starter Topic Starter
Bij de nieuwe aparaten van nu, doe ik 45-50 minuten en heb dan 400+ kcal verbrand, das dus goed mogelijk? Op redelijk lichte intensiviteit.

De cijfers die hier worden gegeven kloppen denk ik wel aardig, naar mijn ervaring, al vind ik 1000kcal wel aan de optimistische kant.

Dit zal uiteraard ook per persoon verschillen. Net als met alles in bb zijn hier persoonsgebonden variabelen in het spel.

Dat zal net van de teller op het apparaatje afhangen. Als ik zware cardio met intervallen voor korte tijd dan snapt dat apparaat er al geen **** meer van. Ik verbrand dan veel meer dan het apparaat aangeeft. Helemaal omdat je na je training ook nog blijft verbranden. Als ik de volgende morgen wakker wordt en mijn buikje staat weer wat strakker vind ik het prima:cool:

Mijn intuitie, plooimeting mbv vingers bij mijn navel (voor en 24u na training zijn) en spiegel geven een goede indruk.

Bij de nieuwe aparaten van nu, doe ik 45-50 minuten en heb dan 400+ kcal verbrand, das dus goed mogelijk? Op redelijk lichte intensiviteit.

Ga gewoon van het minste uit , ben er achter dat het zelfs per merk van bijv.
loopband verschilt.

ook met intensiteit . is de ene met de andere verschillend.;)

als ik een half uurtje cardio doe op de crosstrainer (lifefitness, heuvel-programma), dan geeft het toestel aan dat ik ongeveer 500 kcal heb verbrand. Mijn hartslagmeter van Polar is correcter en die zegt dat het er ongeveer 250 zijn. Die toestellen zeggen altijd meer dan het eigenlijk is. Jammer dat het zo weinig is :o maar ja ik als meisje verbrand je ook minder natuurlijk.

Ik heb net een dure roeitrainer gekocht (Infiniti R-100) Heel fijn apparaat maar die calorie meter klopt volgens mij voor geen meter. Ik train 20 minuten op dat ding op zware intensiteit (hpm 150) en dan heb ik na 20 minuten maar 73 calorien verbrand??? En als ik dan op mijn polar kijk zit ik op 285. Ik mag hopen dat de polar gelijk heeft. Anders gaat het een hele lange cut worden.

als ik een half uurtje cardio doe op de crosstrainer (lifefitness, heuvel-programma), dan geeft het toestel aan dat ik ongeveer 500 kcal heb verbrand. Mijn hartslagmeter van Polar is correcter en die zegt dat het er ongeveer 250 zijn. Die toestellen zeggen altijd meer dan het eigenlijk is. Jammer dat het zo weinig is :o maar ja ik als meisje verbrand je ook minder natuurlijk.

Hoe weet die hartslagmeter hoeveel je verbruikt?

Ik heb net een dure roeitrainer gekocht (Infiniti R-100) Heel fijn apparaat maar die calorie meter klopt volgens mij voor geen meter. Ik train 20 minuten op dat ding op zware intensiteit (hpm 150) en dan heb ik na 20 minuten maar 73 calorien verbrand??? En als ik dan op mijn polar kijk zit ik op 285. Ik mag hopen dat de polar gelijk heeft. Anders gaat het een hele lange cut worden.

Loop 20 minuten met voor je gevoel dezelfde intensiteit als dat roeien. Kijk hoevel Km je gelopen hebt. Vermenigvuldig dat met je lichaamsgewicht (in Kg). Dan heb je een aardige schatting van je verbruik.

Die meter moet misschien eerst geijkt worden?

Loop 20 minuten met voor je gevoel dezelfde intensiteit als dat roeien. Kijk hoevel Km je gelopen hebt. Vermenigvuldig dat met je lichaamsgewicht (in Kg). Dan heb je een aardige schatting van je verbruik.

Die meter moet misschien eerst geijkt worden?

Bedankt voor de tip, ik kom dan op 245 uit. Klopt die polar toch aardig. (Had ook eigenlijk niet anders verwacht.) Helaas kan ik de computer niet ijken.

1.86
75 KG
Squash
1 uur
Ben non stop aan het rondrennen in Mens Health staat dat je in een uurtje ongeveer 750 kcal verbrand

1.76 m
85 kilo
Crosstrainer
Duur: 35 min
Programma: Fatburn
Kcal verbrand: 400

Je moet met die hartslagmeter je gewicht, lengte, leeftijd en geslacht ingeven. Op basis van je hartslag berekent hij dan je calorieverbruik.

Grove formules. Het kan kloppen, maar dat is dan meer geluk dan wijsheid. Voorbeeld: een goedgetrainde zwemmer presteert bij dezelfde hartslag veel en veel dan een beginner van gelijke leeftijd, lengte, geslacht en gewicht.

De meters op de duursportapparaten kunnen in ieder geval meten hoeveel je feitelijk doet. De vertaling van de geleverde arbeid naar de weergave in kcals is alleen vaak heel slecht, vooral bij de oudere apparaten.

In mijn gym hebben ze vrij nieuwe Precor apparatuur en die klopt heel aardig. De verschillende soorten apparaten geven bij gelijke inspanning ook vrijwel hetzelfde verbruik aan, paraten van één soort komen goed overeen, en de weergegeven getallen kloppen met wat er de verbruikslijstjes voor verschillende sporten en aktiviteiten te vinden is.

Wat geven die precor apparaten ongeveer aan dan, bij zeg een half uurtje op matige intensiteit?

Wat geven die precor apparaten ongeveer aan dan, bij zeg een half uurtje op matige intensiteit?

Dat hangt ervanaf wat je matige intensiteit noemt!

Ik train normaal gesproken op de hoogste intensiteit die ik een uur zou kunnen volhouden. Ademhaling is dan diep en snel maar wel beheerst en gelijkmatig, het wordt nooit hijgen. Ik moet af en toe echt wel ff aanzetten maar hoef niet voor iedere trap of stap te knokken. Geen verzuring in de spieren, die zouden nog wel langer door kunnen gaan. Door af en toe een tandje hoger te gaan merk ik of ik op de goede intensiteit zit.

Mijn hartslag is dan rond 155. Ik kom daarmee in een uur op 900-1000 kcals, dus een halfuur is 500 kcals.

Trainende duursporters zouden dit als matig intensief aanduiden, maar voor de doorsnee BB'er is het MI wel behoorlijk intensief! Kwestie van terminologie.

Terug
Naar boven