- Waardering
- 29
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Grove formules. Het kan kloppen, maar dat is dan meer geluk dan wijsheid. Voorbeeld: een goedgetrainde zwemmer presteert bij dezelfde hartslag veel en veel dan een beginner van gelijke leeftijd, lengte, geslacht en gewicht.
De meters op de duursportapparaten kunnen in ieder geval meten hoeveel je feitelijk doet. De vertaling van de geleverde arbeid naar de weergave in kcals is alleen vaak heel slecht, vooral bij de oudere apparaten.
In mijn gym hebben ze vrij nieuwe Precor apparatuur en die klopt heel aardig. De verschillende soorten apparaten geven bij gelijke inspanning ook vrijwel hetzelfde verbruik aan, paraten van één soort komen goed overeen, en de weergegeven getallen kloppen met wat er de verbruikslijstjes voor verschillende sporten en aktiviteiten te vinden is.
hoe weet je dan dat die verbruikslijstjes ook op jou van toepassing zijn/correct zijn? Iemand die veel weegt omdat hij veel spieren heeft, verbrandt dan ook meer dan iemand die veel weegt omdat zijn BF hoog is. Ik bedoel maar, je weet nooit voor 100% zeker of het juist zit, maar je moet toch ergens op voort gaan. Dan vertrouw ik liever mijn polar. Die geeft minder aan dan de toestellen, maar dan onderschat ik liever dan te overschatten.