Fitness Seller

Wat vinden jullie van dit??

12acso

Cool Novice
Waardering
0
Leeftijd: 15
Lengte: 172 cm
Gewicht: 66,4 Kg
BF: 19,8 %

------------------

Zondag: Buik, boven-onder
4 x 20 Sit up
4 x 10 Stiff Leg Raises

Maandag: Tricep, Schouders
3 x 12 Seated Triceps Press
3 x 12 Front Raise
3 x 12 Side Raise
3 x 12 Seated Back Raise

Dinsdag: Bicep, Onderarm
3 x 12 Hammer Curl
3 x 12 Curls

Woensdag: Buik, boven-onder
4 x 20 Sit up
4 x 10 Stiff Leg Raises

Donderdag: Buik, schuin
2 x 20 Schuine Buikspier
2 x 20 Schuine Buikspier
2 x 20 Seated Twist
2 x 20 Side Bends

Vrijdag: Rust

Zaterdag: Rug, Borst
4 x 20 Push-Up
3 x 12 Back Lift

veeel te weinig oefeningen,vooral borst en rug:eek:

• Topic Starter Topic Starter
mwa kwil mezelf niet overbelasten hoor,, aangezien ik ook nog maar een sprietje ben ivm de meeste hier denk :P

en kheb al aardig 'borste' omdat ik hiervoor altijd opdrukte ( breed ) en toen kreeg ik be wel tiete :P toen kwam ik erachter dat ik iets mss niet goed deed xD

en kweet niet echt hoe ik mijn rug meot doen,, kheb lichaasgewicht en over korte tijd dumbbells,, ideeën ??

in ik begin pas net,, dus ik kan best volgende week bv een paar oefeningen erbij doen en daarna wat reps of gewich of sets erbij etc..

Sorry kerel maar ziet er indd niet geweldig uit...
3 aparte dagen waarop je alleen buik traint is natuurlijk nergens voor nodig, daarnaast alleen maar isolatie oefeningen voor armen en schouders..
Die rug en borst training valt te verwaarlozen volgens mij en je traint geen benen..

Ten eerste waar heb je allemaal toegang toe?
Te zien aan je schema neem ik aan dat je thuis traint?
Heb je een barbell, bank, dumbbells, setje gewichten?

Zo ja, zou ik een beetje gaan rondlezen hier en 3 x per week je hele lichaam trainen en je schema bouwen rond compound oefeningen als de squat, benchpress, deadlift, een overhead press, rows, chinups/pullups.. en maybe nog 1 of 2 isolatie oefeningetjes voor de biceps en triceps.

Zo nee.. dan gaat het toch moeilijk worden en zal je wat moeten aanschaffen, een gym zoeken of even duidelijk laten weten wat je allemaal hebt, zodat je wat anders kunt bedenken, want hiermee zal je niet veel vooruit gaan denk ik persoonlijk

Leer fatsoenlijk Nederlands typen, alsjeblieft

Dat je jezelf overbelast, dat valt wel wat mee zolang je goed naar je eigen lichaam luistert.

"en toen kreeg ik be wel tiete toen kwam ik erachter dat ik iets mss niet goed deed xD" Wat wil je hier nou precies mee zeggen?

Probeer tweedehands een bankje met haltersteunen. squatrack en barbell met wat gewichten op de kop te tikken. Hoeft helemaal niet duur te zijn.

Voor een trainingsschema moet je even bij de andere topics in deze sectie kijken en de stickey's doorlezen;)

Succes

je traint alleen je buik zo wat. ga compound oefeningen doen kerel! verdiep je eens in trainingen !

Sorry van dat rare typen, zo typ ik bijna altijd :P

ja ik train thuis en heb eigenlijk toegang tot bijna niks, kga dinsdag zodra de winkels opengaan dumbbells kopen en verder heb ik alleen lichaamsgewicht,, ik heb daarbij ook niet echt de ruimte voor grote apparaten,,

dus sommige genoemde oefeningen door lorenzett gaan moeilijk worden..

en ja ik kreeg eigenlijk alleen maar t**ten dusja =/,, ik zal wel meer gericht gaan op borst wanneer het wat beter in verhouding is.

een barbell is mogelijk ook nog wel te regelen.

en ik zal er nog wel wat been-oefeningen bij in gooien en wat buik oefeningen eruit halen,, maar ik wou nou eenmaal wat xtra aandacht hebben bij mijn buik omdat ik ook al een bierbuik heb zonder ooit een heel biertje achterover getikt te hebben T_T en als die spieren daar wat meer zouden ontwikkelen het niet zo 'drillerig' zou zijn.

en ik heb meeste sticky's al wel doorgelezen hoor..

hier kom ik al een end mee vooruit,, al bedankt en ik zal nog wat meer rondneuzen om mijn schema naar betere resultaten en mijn persoontje te veranderen,,

kheb een paar goeie been oefeningen gevonde denk ik,, ook meteen voor mijn onderrug:

Iron Cross
Exercise Data
Main Muscle Worked: Quadriceps
Other Muscles Worked: Lower Back, Traps, Hamstrings, Shoulders, Glutes
Equipment: Dumbbell
Mechanics Type: Compound

ironcross1s.jpg

ironcross2s.jpg

en nog een andere oefening voor, quads - hamstring en calvs,, volgens mij heb ik dan meeste genoemde spiere die op t forum genoemt worde..

alleen buik wat inkorte en doe ik beenoefeninge voor in de plaats,
en heeft iemand een goede vervanging van een oefening die ik nu isolated doe in compound???

Laatst bewerkt:
probeer gewoon op marktplaats een tweedehands drukbank te kopen met barbell, samen met je dumbbells kan je nu vrijwel alles trainen.
je zal hier niet meer dan 75 euro voor kwijt zijn als je goed zoekt.

adios

Zou indd ff op marktplaats kijken voor iets voor een goed prijsje..
mja, totdat je betere spullen hebt en een barbell.
Kun je wel alvast met die dumbbells aan de slag
En dan moet je gewoon denken aan de oefeningen waar ik het over had maar met dumbbells..
Je kan gaan squatten met dumbbells, lunges, je kan dumbbell deadlifts doen
je kan shoulder presses met dumbbells doen, rows.. en ga zo maar door.

Als je niet precies weet hoe deze gaan, kwestie van ff rondneuzen op deze sites naar wat oefeningen:
ExRx (Exercise Prescription) on the Net
AbcBodybuilding
Bodybuilding.com - #1 Exercises Guide - Over 300 Exercises!

Het is niet ideaal om mee te beginnen, maar goed je moet het maar doen met wat je hebt he.

Ik zou iig wel een ander train schema gaan opstellen, want hiermee ga je niet veel bereiken.. eventueel vraag je mensen hier wat hulp daarmee (zijn der genoeg die je daarin beter kunnen helpen dan ik :))
Ennem, vergeet ook niet te eten he ;)
Wil je groeien zul je gaan moeten eten als een gek, en dan niet gewoon meer gaan eten, maar echt een goed voedingsschemaatje op gaan stellen
succes

Laatst bewerkt:
en ook niet te gericht op buik gaan, buik is iets waar je je geen zorgen over moet maken. Train eerst je hele lichaam keihard als een beest en als je later gaat cutten heb je vanzelf wel een 6-pack.
succes maat

jep gewoon een stang en een bankje aan schaffen als je en stang heb kan ej alle spier groepen trainen mits je gewichten er aan hangt

en zodra je 16 bent.. zo snel mogelijk de sportschool opzoeken;)

Is er geen gym in de buurt waar je op je 15e mag trainen? Bij mij in de buurt heb je er twee waar je op je 16e mag beginnen, maar ook een waar je op je 15e mag..

Als je alleen dumbbells hebt kun je Dumbbell Squats doen voor je benen
Zodra je over een barbell beschikt gewoon squats doen ipv dumbbell squats.

Voor je rug kan je bv dumbbell ( bent over ) row doen.

Verder wat er al gezegd is over je buik, een sixpack krijg je voor het grootste deel door je voeding, niet door het trainen vd buikspieren.

jep abs kweek je in de keuken!
maar wat die sporschool betreft, heb je bij alle sportscholen al geinformeerd of je er terecht kan? Want ambitie heb je, maar met een piano bank en wat dumbbells zal je minder ver komen dan een echte gym waar je alles kan doen.

Best price for superquality of HGH,IGF1-LR3,MET-II,PT-141 and MGF. (andychem@hushmail.com)

Zondag: Buik
4 x 20 Sit up
4 x 10 Stiff Leg Raises
4 x 20 Schuine Buikspieren
4 x 15 Side Bends

Maandag: Tricep, Schouders
3 x 12 Seated Triceps Press
3 x 12 Front Raise
3 x 12 Side Raise
3 x 12 Seated Back Raise
3 x 12 Arnold Dumbbell Press

Dinsdag: Bicep, Onderarm
1 x 20 Weightless Barbell Curls
12 10 8 6 6 dumbbell Curls
12 10 8 6 6 Hammer Curls
3 x Dead-7
1 x 20 Weightless Barbell Curls

Woensdag: Benen
3 x 15 Iron Cross
5 x 8 Squat
3 x 15 Rear Lunge
5 x 8 Squat To A Bench

Donderdag: ???
???

Vrijdag: Rust

Zaterdag: Rug, Borst
1 x 20 Wide Push-Ups With Feet Elevated
1 x 20 Close Push-Ups With Feet Elevated
3 x 20 Standing Dumbbell Upright Row
5 x 8 Dumbbell Bench Press
5 x 8 Bent Over Row
2 x 15 One-Arm Dumbbell Row

----

dit is mijn schema nu, kan iemand nog helpen met verdere verbeteringen of wat ik op donderdag kan doen???,, of meer compounds voor tricep, schouder suggesties erg welkom

alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
je zou het ook zo kunnen doen:

Zondag: Benen
Maandag: Borst, triceps
Dinsdag: Rug, biceps
Woensdag: Buik
Donderdag: Benen
Vrijdag: Borst, rug

is maar een ideetje..
maar probeer je iig minder te richten op je buik, die 'blokjes' ga je vanzelf wel zien als je lager in je vet komt te zitten.

richt je op de basis oefeningen, komt alles goed

Terug
Naar boven